טלקאר, יבואנית קיה בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של קיה ספורטאז' 2022 החדש בישראל, הדור החמישי לקרוסאובר הקומפקטי של קיה שכבר מעל לעשור הוא אחד הדגמים המצליחים והנמכרים ביותר בישראל ומאז שנת 2008 נמכרו בישראל מעל ל-80,000 יחידות מהדגם. אם הדגם היוצא של הספורטאז' היה רק שדרוג מקיף לדגם שקדם לו, הספורטאז' החדש הוא כבר דגם חדש לחלוטין המהווה קפצת מדרגה משמעותית עבור הדגם, עם פלטפורמה חדשה, עיצוב חדש ומיוחד, יחידות הנעה חדשות כולל היברידית ופלאג-אין ותא נוסעים איכותי יותר וטכנולוגי יותר.
הספורטאז' החדש ישווק בישראל, בשלב זה, עם מנועי 1.6 ליטר טורבו בנזין 180 כ"ס בארבע רמות גימור שונות או 1.6 ליטר דיזל 136 כ"ס ברמת גימור אחרת בלבד - URBAN הבססית. מחירי הדגם התייקרו משמעותית לעומת הדגם היוצא ויחלו מ- 169,900 ₪ לדגם הבסיס ועד ל-194,900 ₪ לדגם פרימיום הבכיר. הגרסאות ההיברידיות של הספורטאז' יצטרפו להיצע בשלב מאוחר יותר, כרגע אין מועד סופי אך הכוונה היא להשיק את גרסאות אלו עוד השנה.
הספורטאז' החדש משווק בשתי גרסאות מרכב, קצרה/רגילה עבור השוק האירופי וארוכה עבור קוריאה וארה"ב, בישראל הדגם ישווק בגרסה האירופאית הקצרה יותר המקבילה בגודלה לדגם הנוכחי. לספורטאז' החדש אורך של 4,515 מ"מ, רוחב של 1,865 מ"מ, גובה של 1,654 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,680 מ"מ, לעומת הדגם היוצא הספורטאז' החדש ארוך יותר ב- 35 מ"מ, רחב יותר ב-10 מ"מ גבוה יותר ב-19 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 10 מ"מ.
המושב האחורי בדגם נע על מסילה ועם אפשרות להטייה של משענת הגב (סטנדרט). נפח תא המטען בדגם גדל באופן משמעותי והוא עומד על 591 ליטר ואת המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 40:20:40, קיפול מלא של המושב האחורי יוצר תא מטען בנפח גדול של 1,780 ליטר (דיזל: 570 - 1760 ליטר).
העיצוב החדש מתוחכם ובעל נוכחות ובזכות המעבר לפלטפורמה קיה שדרגה משמעותית את שדה הראייה בדגם בזכות שימוש במראות כנף, תוספת של חלון שליש קדמי ותכנון קורות A קדמיות צרות יותר. תא הנוסעים החדש מרווח יותר לנוסעים ומטען, הוא עטוף בחומרים רכבים ועשירים יותר למראה ומגע ומצויד בטכנולוגיה מתקדמת ועדכנית יותר, כמו מערכת מולטידיה "12.3 כסטנדרט.
מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
בניגוד לטוסון המקביל שמשווק בישראל בדגמי 2.0 ליטר 155 כ"ס או 1.6 טורבו 180 כ"ס, הספורטאז' החדש ישווק עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין 180 כ"ס או 1.6 טורבו דיזל 136 כ"ס שהוא חסכוני יותר באופן משמעותי ממנוע ה-2.0 ליטר שבטוסון. שני המנועים הם מנועים חדשים ממשפחת מנועי סמארט-סטרים כך שלמרות נתוני הספק דומים למנועים הקודמים הם חסכוניים יותר בצריכת הדלק ובעלי פליטת מזהמים נמוכה יותר. שני המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים (בגרסה חדשה ומשופרת) ובשלב זה כל הדגמים בעלי הנעה קדמית בלבד.
1.6 ליטר טורבו בנזין: מנוע הבנזין מייצר הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ המתקבל בין 1,500-4,500 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.8 שניות ומהירות מרבית של 201 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם הבנזין עומדת על 14.3 ק"מ לליטר ברמת הגימור URBAN הבסיסי או 13.5 ק"מ לליטר בשאר רמות הגימור, זאת לעומת 13.3-12.6 ק"מ לליטר בדגם היוצא.
1.6 ליטר טורבו דיזל: מנוע הדיזל מייצר הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 28.6 קג"מ המתקבל בין 1,500-3,000 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.4 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 18.2 ק"מ לליטר לעומת 17.2 ק"מ לליטר בדגם היוצא.
אבזור ובטיחות:
את הספורטאז' החדש תוכלו לרכוש כאמור בארבע רמות גימור שונות, רמת הגימור הבסיסית URBAN כוללת, בין היתר: מולטימדיה מקורית "12.3 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וניווט WAZE מובנה, לוח מחוונים "12 עם תצוגה דיגיטלית קבועה, שקעי USB מלפנים ומאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, בלם יד חשמלי עם AUTO HOLD, בקרת שיוט, דיבורית BT, בורר מצבי נהיגה, חישוקי סגסוגת "17, משענת מרכזית במושב האחורי, שקע 12V בתא המטען, חיישני תאורה וגשם, חיישני חנייה אחוריים, מפתח חכם עם התנעה מחוץ לרכב, מראה מרכזית מראה מתכהה אוטומטית, תאורה ראשית LED, קיפול חשמלי למראות הצד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
רמת הגימור TOP מוסיפה חלון גג חשמלי, ריפוד בד משולב בעור ותאורה פנימית LED. רמת הגימור EX מוסיפה על רמת הגימור TOP לוח מחוונים דיגיטלי מלא "12.3, חימום הגה ומושבים קדמיים, חישוקי "18, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה ופנסי LED אחוריים. רמת הגימור הבכירה PREMIUM כוללת בנוסף תאורה ראשית Matrix Led אדפטיבית, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, גימור שחור מבריק לגריל הקדמי, חישוקי "19, בורר הילוכים בצורת חוגה (תפעול אלקטרוני), זיכרון למושב נהג, ריפודי עור, משטח טעינה אלחוטי, אוורור למושב נהג ותאורת אווירה במגוון צבעים.
בתחום הבטיחות, בכל רמות הגימור של הספורטאז' 2022 החדש נמצא 7 כריות אוויר כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אור גבוה אוטומטי, תזכורת לבדיקת מושב אחורי בסיום הנסיעה, ניטור תנועה חוצה מאחור וניטור שטח מת בצידי הרכב כולל מניעת מעבר לנתיב לא פנוי. רמות הגימור EX ו- PREMIUM כוללות בנוסף בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטונומית עם תמיכה בחציית צומת. הספוראטז' החדש טרם נבחן במבחני הריסוק של ארגון NCAP האירופי אך הטוסון המקביל זכה לציון של 5 כוכבים עם ביצועים טובים בסעיפי המבחן השונים, גם אם לא יוצאי דופן. 2022 קיה ספורטאז' החדש - מפרט טכני מלא להורדה.
2022 קיה ספוראטז' החדש מחירון:
- קיה ספורטאז' 1.6 דיזל URBAN אוטו' - 174,900 ₪
- קיה ספורטאז' 1.6 טורבו URBAN אוטו' - 169,900 ₪
- קיה ספורטאז' 1.6 טורבו TOP אוטו' - 179,900 ₪
- קיה ספורטאז' 1.6 טורבו EX אוטו' - 184,900 ₪
- קיה ספורטאז' 1.6 טורבו PREMIUM אוטו' - 194,900 ₪