טלקאר, יבואנית קיה בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של קיה סורנטו 2021 החדש, דור רביעי לקרוסאובר 7 מושבים של החברה המתחרה מול סקודה קודיאק, יונדאי סנטה פה ועוד. הסורנטו החדש ישווק בישראל עם מנוע 2.5 ליטר 180 כ"ס או 2.2 ליטר טורבו דיזל 202 כ"ס וברמת גימור אחת Urban עשירה במיוחד.
הסורנטו החדש הוא דגם חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמת חדשה, זו תוכננה בכדי שהדגם יוכל לשאת ביעילות מערכת הנעה היברידית/היברידית פלאג-אין, שבשלב זה עדיין לא מצאו את דרכן לישראל. הפלטפורמה החדשה קשיחה יותר משמעותית מזו של הדגם היוצא ואפשרה לקיה לשדרג את חווית הנסיעה בדגם יחד עם שיפור הבטיחות הפסיבית.
מהפרופיל אנחנו מקבלים את המראה המוכר של הסורנטו עם חתימת העיצוב של קורת D האחורית, אך מהחזית ומאחור אנחנו פוגשים עיצוב חדש לחלוטין ומודרני, כולל אינטרפרטציה חדשה ואגרסיבית לגריל אף הנמר מלפנים ופנסים אחוריים בהשראת הטליורייד.
לסורנטו החדש אורך של 4,810 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,695 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,815 מ"מ ושרכי עודף קצרים יותר מאלו של הדגם הנוכחי. האורך והרוחב גדלו באופן סמלי ב-10 מ"מ בלבד, אך בסיס הגלגלים התארך ב-35 מ"מ משמעותיים יותר. לפי קיה, העיצוב החדש של תא הנוסעים אפשר לה להגדיל משמעותית את מרווח הרגליים ליושבי השורה השנייה והשלישית. נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש סמלי בלבד ועומד על 187 ליטר, עם קיפול השורה השלישית כבר מתקבל נפח עצום של 821 ליטר.
2021 קיה סורנטו - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
הסורנטו החדש ישווק עם מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי חדש מסדרת מנועי סמארט-סטרים, מנוע זה מחליף את מנוע ה-2.4 ליטר של הדגם היוצא. לצד מנוע הבנזין נמצא את מנוע הטורבו דיזל 2.2 ליטר CRDI של קיה שגם הוא מנוע חדש לחלוטין למרות נתונים דומים לאלו של מנוע הדיזל 2.2 ליטר היוצא. בשלב זה מנוע הדיזל משווק עם הנעה קדמית, בהמשך נפגוש גם גרסאות הנעה כפולה של דגם הדיזל. בעולם יש גם שתי גרסאות היברידיות לדגם על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו, היברידית רגילה עם 230 כ"ס או היברידית פלאג-אין עם 265 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 57 ק"מ.
סורנטו 2.5 ליטר: מנוע בנזין בהספק מרבי של 180 כ"ס ומומונט מרבי של 23.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד (לעומת 188 כ"ס ו-24.6 קג"מ במנוע ה-2.4 ליטר היוצא). המנוע משודך כמו בדגם היוצא לתיבת 6 הילוכים אוטו' המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים בלבד. על הכביש זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.1 שניות ולמהירות מרבית של 190 קמ"ש, זאת לעומת 9.4 שניות ו-203 קמ"ש בדגם היוצא. הביצועים חלשים יותר אך המנוע החדש חסכוני יותר עם צריכת דלק משולבת של 11.5 ק"מ לליטר בתקן WLTP.
סורנטו 2.2 ליטר דיזל: מנוע טורבו דיזל בהספק מרבי של 202 כ"ס ומומנט גבוה של 45 קג"מ המתקבל בין 1,750-2,750 סל"ד. המנוע משודך הפעם לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים במקום 8 הילוכים פלנטרית בדגם היוצא, התיבה החדשה אמורה להציע שיפור בביצועים לצד שיפור בצריכת הדלק. עם מנוע זה לסורנטו נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.0 שניות ומהירות מרבית של 202 קמ"ש, זאת לעומת 10.2 שניות ו-198 קמ"ש בדגם היוצא (עם הנעה כפולה). צריכת הדלק המשולבת של דגם זה עומדת על 16.1 ק"מ לליטר בתקן WLTP.
לסורנטו כושר גרירה של 750 ק"ג או 2,000 ק"ג לנגרר עם מערכת בלימה בדגם הבנזין ו-2,500 ק"ג בדגם הדיזל.
סורנטו 1.6 טורבו היברידי: מדובר במערכת הנעה המשלבת מנוע 1.6 ליטר טורבו המייצר 180 כ"ס ו-27 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק של 60 כ"ס 26.9 קג"מ המשולב בתיבת ה-6 הילוכים אוטומטית של הדגם המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. ההספק המשולב של המערכת עומד על 230 כ"ס והמומנט המרבי על 35.7 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.6 שניות, מהירות מרבית של 193 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 15.1 ק"מ לליטר.
סורנטו 1.6 טורבו היברידי פלאג-אין: מדובר מערכת הנעה המשלבת מנוע 1.6 ליטר טורבו המייצר 180 כ"ס ו-27 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק של 90 כ"ס ו-31 קג"מ המשולב בתיבת ה-6 הילוכים אוטומטית של הדגם המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. ההספק המשולב של המערכת עומד על 265 כ"ס והמומנט המרבי על 35.7 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות, מהירות מרבית של 193 קמ"ש, טווח נסיעה חשמלי של 57 ק"מ וצריכת דלק משולבת של 55.5 ק"מ לליטר.
אבזור ובטיחות:
תא הנוסעים של הסונרטו שעוצב מחדש לחלוטין מציג שדרוג מקיף וכולל בתחומים של איכות החומרים, הגימור והטכנולוגיה. בתחום הבטיחות נמצא רשימה ארוכה ומרשימה של מערכות בטיחות מתקדמות: 7 כריות אוויר כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע, בלימה אוטונומית עם תמיכה בחציית צמתים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי הכוללת חיישן תנועה, מערכת יציאה בטוחה לדלתות האחוריות, ניטור שטח מת כולל היגוי אקטיבית למניעת תאונה, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה ואור גבוה אוטומטי. רשימה מקיפה ומרשימה בהחלט ובמבחנים שבוצעו למערכות אלו הן תפקדו בצורה מעולה במגוון תרחישים שונים. לסורנטו ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק.
דגמי הבנזין והדיזל ישווקו ברמת הגימור אורבן בה נוכל למצוא בקרת אקלים מפוצל עם יציאות לשתי השורות מאחור, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "10.25, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, אפליקציית ניווט, רדיו אינטרנטי וחניה מובנות במערכת, דיבורית BT, בלם יד חשמלי עם Auto Hold, שקעי USB לטעינה לכל שורות המושבים, לוח מחוונים דיגיטלי למחצה, חיישני תאורה וגשם, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מפתח חכם, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, תאורת אווירה, קיפול חשמלי למראות הצד, חלונות אחוריים כהים, תאורת LED מלאה ועוד.
הסורנטו הייבריד הרגיל ישווק ברמת הגימור EX שמוסיפה על רמת הגימור אורבן לוח מחוונים דיגיטלי "12.3. הסורנטו פלאג-אין משווק ברמת הגימור Premium המוסיפה לא מעט, כולל תצוגת שטח מת בלוח המחוונים, תצוגה עילית, מצלמת 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית, חלון גג פנורמי, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, תאורה פנימית LED ועוד.
2021 קיה סורנטו בנזין ודיזל - מפרט טכני מלא להורדה.
2021 קיה סורנטו היברידי - מפרט טכני מלא להורדה.
2021 קיה סורנטו - מחירון:
- קיה סורנטו 2.5 בנזין 2X4 אורבן אוטו' - מחיר 234,900 ₪
- קיה סורנטו 2.2 דיזל 2X4 אורבן אוטו' - 244,900 ₪
- קיה סורנטו היברידי EX 2X4 אוטו' - 259,900 ₪
- קיה סורנטו היברידי פלאג-אין Premium 4X4 אוטו' - 289,900 ₪
2023 קיה סורנטו - מחירון:
- סורנטו 2.5 בנזין אורבן 2X4 אוטו' - 238,900 ₪
- סורנטו 2.5 בנזין EX 2X4 אוטו' - 246,900 ₪
- סורנטו 2.5 בנזין פרימיום 2X4 אוטו' - 269,900 ₪
- סורנטו 2.2 דיזל אורבן 2X4 אוטו' - 259,900 ₪
- סורנטו 1.6 טורבו הייבריד EX 2X4 אוטו' - 270,900 ₪
- סורנטו 1.6 טורבו פלאג-אין פרימיום 4X4 אוטו' - 317,900 ₪