לאחר עיקוב ממושך, מושקת ה-סול בישראל ומציעה לקטגוריית הקומפקטיות עיצוב מושך ומרחב פנים עצום.
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, משיקה את קיה סול, הקומפקטית הייחודית של קיה המציעה עיצוב קובייתי מרהיב ומרווח גדול לנוסעים ולמטען למרות המידות הצנועות ויכולה לשמש כתחליף מעניין לרכב משפחתי. קיה סול המגיע לכאן באיחור של שנתיים, הוצגה כבר בתערוכת פריז 2008 והיא אף "שכבה" באולם התצוגה של היבואן כחצי שנה. חוסרם של מנוע בנזין ותיבה אוטומטית בשל הצלחתה של גרסת הדיזל הידנית באירופה, לא אפשרו ליבואן המקומי להשיק את הסול מוקדם יותר בישראל, חובבת מנועי הבנזין+אוטו'.
קיה סול במבחן דרכים - קרוסאובר עם נשמה עירונית
קיה סול תשווק עם מנוע 1.6 ליטר (Gamma) המוכר בהספק מרבי של 126 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט של 15.9 קג"מ ב-4,200 סל”ד. המנוע משודך לתיבת 4 הילוכים אוטו'. עם מנוע זה מספקת הסול ביצועים של 11 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 175 קמ”ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.9 ק"מ לליטר. עוד בהיצע מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר בהספק של 128 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט של 26.5 קג"מ ב-1,900-2,750 סל"ד המשודך לתיבת 4 הילוכים אוטו' ומציע צריכת דלק משולבת של 17 ק"מ לליטר. מחירה של גרסת הדיזל הוא 127,500 ש"ח.
העיצוב הקובייתי עם התקרה הגבוהה של הסול, מאפשר לה להציע מרווח מצוין לנוסעים הן מלפנים והן מאחור, לקיה סול מידות של: אורך 4,105 מ"מ, רוחב 1,785 מ"מ, גובה1,610 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,550 מ"מ והיא חולקת את אותה הפלטפורמה עם יונדאי i20. את המושבים מאחור ניתן לקפל באופן שטח לחלוטין היוצרים יחד עם פתח ההטענה הרחב, תא מטען גדול נוח להעמסה בנפח של 222 ליטר ו-700 ליטר עם המושבים מקופלים, בכדי להגדיל את הנפח ניתן אף להוציא את המושבים מאחור.
עיצוב הפנים, שונה מהסטנדרט ומכוון לקהל צעיר ברוחו, לכן תא הנוסעים מורכב משני צבעים, התחתון שחור והעליון בצבע בוהק ובהיר למרות שישנה גם אופציה לצבע סולידי. החומרים עדיין מהסוג הפלסטי והקשיח וחבל כי שימוש בחומרים רכים ונעימים יותר לעין ולתחושה בכף היד יכלו להפוך את ה-סול לרכב לייף-סטייל של ממש.
קיה תשווק את הסול ברמת גימור אחת כאשר גרסת הבנזין מאובזרת יותר. רשימת האבזור כוללת "מפתח חכם", בקרת אקלים, מחשב דרך, מערכת שמע במכרז הקונסולה המוכרת משאר דגמי קיה כולל שליטה מגלגל ההגה, חיבור USB+AUX ושקע טעינה ייעודי, 4 חלונות חשמל וקיפול מראות הצד ןהגה וידית הילוכים מצופים בעור . לגרסת הדיזל יש מזגן רגיל וחישוקי "15 במקום "16 לגרסת הבנזין. כאמור מחירה של גרסת הבנזין עומד על 117,000 ש"ח ועבור גרסת הדיזל תשלמו 127,500 ש"ח.
בתחום הבטיחות, לקיה סול 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי NCAP עם ציון של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-86% בהגנה על ילדים, זהו הציון הגבוה ביותר בהגנה על ילדים בקטגוריה (יחד עם VW פולו). להשגת ציון זה צוידה קיה סול ב-6 כריות אוויר, ESP בקרת יציבות, עיגוני ISOFIX ועוד.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/Dl9AKZ5Xu2U?rel=0{/iframe}