קיה מציגה לראשונה באירופה את ה- EV9, הקרוסאובר 6-7 מושבים החשמלי הענק והבכיר של קיה אותו היא תחל לשווק באירופה בחודש הבאה או ליתר דיוק, מדובר בפתיחה של פנקס ההזמנות המוקדמות לדגם וחשיפה ראשונה של מחירי הדגם בשוק זה. אל תצפו למשהו נגיש שכן לפי הערכות שונות מדובר ברכב בגזרת ה-400 אלף שקל ומעלה.
בשלב הראשון קיה EV9 ישווק באירופה רק בשתי הגרסאות הבכירות של הדגם, שתיהן מצוידות בסוללה בקיבולת של 99.8kWh לעומת דגם הבסיס עם סוללת 76.1kWh. הרוכשים יוכלו לבחור בדגם EV9 הנעה אחורית עם 204 כ"ס ו-35.6 קג"מ המציע נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.4 שניות, מהירות מרבית של 185 קמ"ש וטווח נסיעה של 541 ק"מ בתקן WLTP.
קיה EV9 הנעה כפולה AWD כבר מציע 380 כ"ס ו-71.3 קג"מ כך שלדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.0 שניות, מהירות מרבית זהה וטווח נסיעה של 497 ק"מ. כאן אולי המקום להזכיר כי קיה EV9 הוא רכב נשלט תוכנה ומעבר לעדכוני OTA שונים להם הדגם יזכה לאורך השנים, לרשות הרוכשים תעמוד גם חנות הרחבות שתאפשר לרכוש שדרוגים שונים לרכב, כולל לדוגמה חבילת ביצועים שתאפשר לדגם AWD להפיק לזמן קצוב מומנט מרבי של 71.3 קג"מ המאפשר לקצר את נתון התאוצה ל-5.3 שניות.
כמו שאר הדגמים החשמליים של קיה המבוססים על פלטפורמת E-GMP גם כאן נמצא טעינה מהירה במתח של 800V כך שטעינה של 15 דקות תוכל להוסיף לטווח הנסיעה 239 ק"מ בדגם הנעה אחורית ועד ל-219 ק"מ בדגם ההנעה הכפולה. לצד זה, קיה EV9 מצויד בטכנולוגיית טעינה דו כיוונית ומעבר לחיבור מתאם V2L המאפשר להפעיל מכשירי חשמל חיצוניים במתח של 220V, הדגם מצויד גם בחיבורי V2B, V2G כך שניתן לחבר את הסוללה של הרכב לרשת החשמל הביתית או לרשת החשמל הציבורית.
קיה EV9 מצויד בשפע של טכנולוגיה מתקדמת, זה כולל לדוגמה את מערכת Remote Smart Parking Assist 2.0 (אופציה בשדרוג OTA) המאפשרת חניה אוטומטית של הרכב גם כאשר הנהג נמצא מחוצה לו, מפתח דיגיטלי המאפשר פתיחה ונסיעה לכל מכשיר עם שבב UWB (אייפון ואפל וואטש, מכשירי סמסונג המתקדמים ועוד), קורא טביעת אצבע המוסיף שכבת אבטחה נוספת, מערכת Highway Driving Pilot המאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 3 בכביש המהיר ללא אחיזה בהגה - תהיה זמינה בשלב הראשון רק בגרמניה שכן היא המדינה היחידה באירופה שחוקקה חוק מסודר בנושא נהיגה אוטונומית.
לצד זה כל מערכות הבטיחות המוכרות שודרגו לדור חדש ובעיקר אקטיבי עם יכולות גבוהות יותר, כך לדוגמה נמצא מערכת בלימה אוטונומית למניעת פגיעה בחניה המזהה מכשולים/הולכי רגל לפני, מאחורי ובצד הרכב, מערכת החניה האוטומטית מסוגלת להחנות לא רק בניצב או במקביל למדרכה אלא גם באלכסון, התאמה אוטומטית של בקרת השיוט האדפטיבית בהתאם לזיהוי תמרורים ועוד.
כמו בשאר דגמי מול הנהג נמצא מסך פנורמי המשלב שני מסכי "12.3 עבור המולטימדיה המתקדמת ולוח המחוונים הדיגיטלי, בקיה EV9 בין שני המסכים נוסף מסך "5.1 נוסף קרוב מאוד לאצבעות של הנהג דרכו ניתן לשלוט על בקרת האקלים ולמרות זאת, בקיה דאגו להוסיף גם ממשק פשוט ונקי של כפתורים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים.
ברשימת האבזור נוכל למצוא גם תאורת אווירה עשירה, שקעי USB לכל הנוסעים, עיסוי במושבים, מערכת סינון רעשים אקטיבית, מערכת שמע עם 14 רמקולים מבית Meridian, תצוגה עילית, מראה מרכזית וצד דיגיטליות, וילונות נשלפים לחלונות הצד, קיפול חשמלי למושבים מאחור, שקעי 220V במספר מקומות, מיקרופונים ורמקולים לשיחה נעימה יותר עם הנוסעים מאחור ועוד ועוד.
קיה EV9 משווק כסטנדרט עם 7 מושבים אך מי שישדרג לדגם שישה מושבים ייהנו משני מושבים נפרדים וחשמליים בשורה השנייה, הכוללים גם אוורור, אותם ניתן לסובב ב-180 מעלות וכך ליצור חלל של טרקלין באזור האחורי של הדגם ועבור הורים עם ילדים במושבי בטיחות, זה גם אומר שניתן לסובב את מושבי השורה השנייה כלפי הדלת וכך להושיב בצורה נוחה יותר את הילדים במושב.
לקיה EV9 אורך של 5,010 מ"מ, רוחב של 1,980 מ"מ, גובה של 1,750 מ"מ ובסיס גלגלים ענק של 3,100 מ"מ. לצד תא מטען אחורי בנפח של 333 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש ו-828 ליטר עם קיפות השורה השלישית, נמצא גם תא מטען קדמי בנפח של 90 ליטר בדגמי הנעה אחורית או 52 ליטר בדגמי הנעה כפולה.