אז לאחר שסיפקה לנו את כל הפרטים על הסורנטו 2021 החדש ולאחרונה גם חשפה את נתוני הביצועים וצריכת הדלק של דגם הדיזל והדגם ההיברידי, קיה חושפת כעת את גרסת הפלאג-אין הייבריד של הסורנטו החדשה שתהווה את הגרסה החזקה והחסכונית ביותר של הדגם עבור השוק האירופי, שם שיווקו של דגם הפלאג-אין יחל ברבעון הראשון של 2021. לישראל דרך אגב, הסורנטו החדש צפוי להגיע לקראת סוף השנה.
מערכת הפלאג-אין הייבריד של הדגם זהה כמובן לזו של הסנטה פה החדש ומבוססת על יחידת ההנעה ההיברידית של הדגם, על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו 180 כ"ס ו-27 קג"מ, אך במקום מנוע חשמלי של 60 כ"ס מותקן מנוע בהספק של 90 כ"ס ו-30.1 קג"מ כך שההספק המרבי של המערכת עומד על 265 כ"ס לעומת 230 כ"ס בגרסה ההיברידית הרגילה. המומנט המרבי זהה ועומד על 35.7 קג"מ.
בנוסף כמובן, את הסוללה הקטנה של הדגם ההיברידי הרגיל מחליפה בדגם הפלאג-אין סוללת ליתיום-יון בקיבולת גדולה משמעותית של 13.8kWh. המערכת הזו מעבירה את הכוח אל כל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 6 הילוכים אוטו' היברידית ללא ממיר מומנט. בשלב זה קיה לא חושפת את נתוני הביצועים או טווח הנסיעה החשמלי של הדגם, אך ברור כי זה יעמוד על כמה עשרות קילומטרים (40-50 ק"מ בהערכה גסה).
המרווח לנוסעים זהה לכל שאר גרסאות הדגם בזכות השימוש בפלטפורמה חדשה שתוכננה מראש לשאת ביעילות מערכת הנעה שכזו וגם נפח תא המטען נפגע באופן סמלי בלבד (ליטרים בודדים) כך שנפח תא המטען בדגם הפלאג-אין עומד על 809 ליטר בגרסה השבעה מושבים ו-898 ליטר בגרסת החמישה מושבים וכאשר כל שבעת המושבים בשימוש הנפח הנותר עומד על 175 ליטר (לעומת 179 ליטר בגרסה ההיברידית הרגילה).
למעט תוספת של הכיתוב "eco plug-in" וכמובן פתח טעינה בנוסף לפתח התדלוק הרגיל, אין כל הבדל ויזואלי לעומת שאר גרסאות הסורנטו. גם תא הנוסעים נותר ללא שינוי למעט תצוגה שונה בלוח המחוונים הדיגיטלי "12.3 שהותאמה לרכב פלאג-אין, תצוגה ייעודית נמצא גם במערכת המולטימדיה "10.25 של הדגם.