עם 330 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר טורבו והנעה כפולה, מרצדס מתכננת להילחם באודי RS3 ו-ב.מ.וו M135i.
עם הדור הקודם של מרצדס A קלאס, מרצדס לא לקחה חלק משמעותי בעוגת הקומפקטיות היוקרתיות. עם הדור החדש של הדגם, מרצדס מתכננת לעשות הכל נכון ולפי חוקי המשחק אותם מכתיבות כיום אודי עם ה-A3 החדשה ו-ב.מ.וו עם סדרה 1 החדשה.
אז אם לעשות את הכל נכון, גם גרסת ביצועים חזקה מתבקשת ומרצדס חושפת לראשונה פרטים רשמיים על גרסת הביצועים של ה-A קלאס החדשה, A45 AMG.
בחרטומה של גרסת הביצועים, תוצב גרסה משופרת מאוד של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המשרת את ה-A250 החדשה, שהיא לכשעצמה, נחשבת לגרסת ספורט. ההספק לפי מרצדס יעמוד על 330 כ"ס (לעומת 211 כ"ס ב-A250) והמומנט "יהיה הרבה מעל 40 קג"מ. מרצדס לא מפרסמת את נתוני הביצועים, אך 5.0 שניות 0-100 קמ"ש זה המספר אליו ניתן לצפות.
שתי המתחרות העיקריות של ה-A45 AMG, הן אודי RS3 ספורטבק החדשה, לה מנוע 2.5 ליטר עם חמישה צילינדרים ובהספק של 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ ונתון של 4.6 שניות 0-100 קמ"ש וכמובן עם הנעה כפולה. ב.מ.וו, הציגה לאחרונה את גרסת הביצועים של סדרה 1 החדשה, M135i, לה מנוע שישה צילינדרים טורבו (N55) בנפח 3.0 ליטר בהספק של 320 כ"ס ו-45.9 קג"מ ונתון של 4.9 שניות 0-100 קמ"ש.
מכיוון שה-A קלאס החדשה היא בבסיסה מכונית הנעה קדמית, כמו במקרה של ה-RS3, ה-A45 AMG תצויד בהנעה כפולה מבוססת דיפרנציאל האלדקס בדיוק כמו באודי RS3. הכוח מהמנוע אל ארבעת הגלגלים יעבור דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.
A45 AMG, עושה שימוש בפלטפורמה זהה לזו של ה-A250 הספורטיבית ותזכה לשיפורים כגון, הנמכת מרכב עם בלומים וקפיצים קשיחים יותר, הרחבת מפסק הסרנים מלפנים ומאחור, מוטות מייצבים עבים יותר ובלמים מוגדלים של AMG. כמו כל גרסאות הביצועים של AMG, גם כאן מערכת בקרת היציבות תהיה בעלת 3 מצבים, כולל אפשרות לניתוק מלא.
את ה-A45 AMG, מרצדס צפויה להציג כבר בתערוכת פריז הקרובה בספטמבר 2012.