פולקסווגן תחשוף בחודש הבא במסגרת תערוכת בייג'ין את גרסת הייצור של הקונספט ID Vizzion, קונספט לרכב סדאן חשמלי אותה החברה הציגה לראשונה בשנת 2018. גרסת הייצור של הקונספט תתחרה ישירות בטסלה מודל 3 ותהווה את ספינת הדגל החשמלית של פולקסווגן לשנים הקרובות, עד המעבר לפלטפורמה החדשה והמתקדמת יותר של החברה בשנת 2026 - פרויקט Trinity.
גרסת הייצור של פולקסווגן ID Vizzion תשווק בשלב הראשון במרכב סדאן אך בהמשך הדגם ישווק גם בגרסת סטיישן על בסיס הקונספט ID Space Vizzion שהוצג בשנת 2019. לאור העבודה שהשם ID 6 כבר תפוס ע"י גרסת השבעה מושבים של פולקסווגן ID4 בשוק הסיני, ניתן להניח כי פולקסווגן תבחר במספר 8 שנחשב למספר מזל בסין.
בתחום ההנעה הדגם צפוי לעשות שימוש באותן יחידות הנעה חשמליות המוכרות לנו מה-ID4, כלומר דגמי הנעה אחורית בהספקים של החל מ-150 כ"ס ועד לדגם GTX עם הנעה כפולה והספק מרבי של 300 כ"ס. הסוללה הגדולה ביותר שצפויה לשרת את הדגם היא סוללה בקיבלות נטו של 77kWh וזו צפויה לאפשר לדגם טווח נסיעה הקרוב לכ-600 ק"מ בתקן WLTP בדגם הטווח הארוך עם הנעה אחורית.
בשנת 2026 קבוצת פולקסווגן תעבור לפלטפורמת SSP החדשה שלה לרכבים חשמליים, מדובר בפלטפורמה נשלטת תוכנה שתעשה שימוש בדור חדש של סוללות ומנועים חשמליים ולפי פולקסווגן הרכבים שיתבססו על הפלטפורמה הזו יספקו טווח נסיעה של מעל ל-700 ק"מ, טעינה אולטרה מהירה ויכולת נהיגה אוטונומית ברמה 4, רמה שבאופן עקרוני מאפשרת נהיגה אוטונומית מלאה ברמה של להכניס יעד למערכת הניווט ולתת לרכב לעשות את שלו, אך שעדיין דורשת נהג מאחורי ההגה.
בכדי לבצע את המעבר לפלטפורמת SSP פולקסווגן תבצע השקעה של 2 מיליארד דולר בבנייה של פס ייצור ייעודי לצד המפעל הראשי שלה בוולפסבורג. הפלטפורמה החדשה, לצד שימוש בטכנולוגיות ייצור ותכנון חדשות, תאפשר לפולקסווגן לקצר את תהליך הפיתוח של דגם חדש מזמן של 54 חודשים כיום לזמן של 40 חודשים בלבד.
בכל הקשור למשבר השבבים, בפולקסווגן מציינים כי החל מהמחצית השנייה של השנה היא תוכל להגדיל משמעותית את הזמינות של שבבים וכך להגדיל משמעותית את קצב הייצור והמסירות בפועל של רכבים חשמליים. יחד עם זאת, בפולקסווגן מציינים כי במידה והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה תימשך, היא צופה פגיעה בכושר הייצור של רכבי הנוסעים של החברה.