פולקסווגן מספקת לנו הצצה אל התוכניות העתידיות שלה בתחום הרכב החשמלי, תוכניות הכוללות את הפיכת המפעל הראשי של החברה ב- וולפסברג למרכז לייצור רכב חשמלי של החברה והשקה של פלטפורמת SSP המתקדמת על בסיסה פולקסווגן תייצר את כל הרכבים החשמליים העתידיים שלה, כולל רכב עירוני חשמלי במחיר של כ-20,000 אירו.
בחודש מרץ הקרוב פולקסווגן תחשוף קונספט למכונית עירונית חשמלית זולה (€20,000) אותה היא תחל לשווק על במהלך שנת 2027, זו תהיה המכונית אשר פותחת עידן חשמלי חדש בחברה, עדין בו פולקסווגן תוכל לשווק רכבים חשמליים זולים שיהיו גם רווחיים מבלי להתפשר על האיכויות המוכרות של המותג.
מה שיאפשר לפולקסווגן לייצר מכוניות חשמליות רווחיות במחיר תחרותי זה המעבר לפלטפורמת SSP החדשה של החברה, פלטפורמה אשר תחליף את פלטפורמת MEB הנוכחית. פלטפורמת SSP היא פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית, נשלטת תוכנה, שתאפשר לפולקווגן לקצר משמעותית את זמן הפיתוח והייצור של דגמים עתידיים, וכך כמובן גם להוזיל עלויות ייצור.
על בסיס הפלטפורמה הזו פולקסווגן תציג בעתיד הקרוב, כנראה בשנת 2027-2028, שני דגמים חשמליים נוספים, הדור הבא של הגולף שיהיה גם חשמלי ואת ה- T-ROC החשמלי. כדי לפנות מקום לייצור הגולף החשמלית, פולקסווגן תעביר את הייצור של הגולף בנזין לפס הייצור של החברה במקסיקו. פולקסווגן מציינת כי עד לסוף שנת 2027 היא תשיק 7 דגמים חדשים, מרביתם חשמליים.
לפני כל הדגמים האלו, פולקסווגן תשיק בשנה הבאה את גרסת הייצור של פולקסווגן ID.2all אשר הוצגה לפני כשנתיים כקונספט. הדגם אמנם יעשה שימוש בדור חדש של סוללות, אך למיטב הבנתינו הדגם עדיין יתבסס על גרסה של פלטפורמת MEB ולא על פלטפורמת SSP החדשה. מחירה של פולקסווגן ID2 יעמוד על כ-25,000 אירו, כלומר מחיר המקביל לזה פולקסווגן פולו בנזין.