כחצי שנה לאחר שחשפה את ה-A3 ספורטבק החדשה, שהושקה בחודש שעבר בישראל, אודי חושפת את גרסת הפלאג-אין החדשה של הדגם, A3 ספורטבק 40 TFSIe, המציעה טווח נסיעה חשמלי מרשים של עד 67 ק"מ בתקן WLTP.
מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם (TFSIe 40) זהה למערכת שפגשנו בגולף החדשה, באוקטביה החדשה ועוד, זו מערכת המשלבת מנוע 1.4 ליטר טורבו המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ יחד עם מנוע חשמלי המשולב בתוך תיבת השישה הילוכים DCG של הדגם. המנוע החשמלי בדגם חדש וחזק יותר ומייצר הספק מרבי של 108 כ"ס ומומנט מרבי של 33.6 קג"מ.
ההספק המשולב של המערכת זהה לדגם היוצא עם 204 כ"ס ו-35.7 קג"מ. עם נתונים אלו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.6 שניות ומהירות מרבית של 227 קמ"ש, גם כאן מדובר בנתונים זהים לאלו של הדגם היוצא (טוב עם תוספת של 5 קמ"ש למהירות המרבית). בחירה במצב S בתיבת ההילוכים מאפשר בעת לחיצה מלאה על דוושת התאוצה (קיק-דאון) לקבל אקסטרה כוח למשך של 10 שניות.
מה שכן השתנה מהותית זו קיבולת הסוללה שבדגם, היא אמנם בגודל זהה לזו של הדגם היוצא אך בעלת קיבולת של 13kWh לעומת 7.2kWh בדגם היוצא הכוללת כעת גם מערכת קירור עצמאית. התוצאה היא טווח נסיעה חשמלי של 67 ק"מ בתקן WLTP או 78 ק"מ בתקן NDEC היוצא וזה אומר תוספת של 23 ק"מ לעומת הדגם היוצא (ויותר בתנאי אמת). נסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד אפשרית עד למהירות של 140 קמ"ש.
לרשות הנהג שני מצבי הנעה עיקריים לבחירה, חשמלי מלא או היברידי. בנוסף ודרך מערכת המולטימדיה, הנהג יכול לבחור לשמור על מצב הטעינה של הסוללה לשימוש מאוחר יותר או מצב טעינה בו גם מנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה, ביחד כמובן עם מערכת הבלימה הרגנרטיבית. מערכת ההנעה עושה שימוש במידע ממערכת הניווט, דיווחי תנועה ועוד בכדי להפעיל את המערכת בצורה היעילה ביותר.
טעינה של הסוללה אפשרית באמצעות שקע ביתי רגיל בהספק נמוך במיוחד של עד 2.9kW הדורש מכם להמתין לא פחות מ-4 שעות לטעינה מלאה. לרשות הנהג אפליקציה לניהול הטעינה המאפשרת בנוסף פתיחה/סגירה מרחוק של הרכב, איתור הרכב, תכנון נסיעה מראש בהתחשבות במצב הסוללה ועמדות טעינה שבדרך, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים ברכב ועוד.
למעט תצוגה ייעודית לרכב היברידי בלוח המחוונים ובמערכת המולטימדיה, תא הנוסעים, וכך גם העיצוב החיצוני, זהה למוכר לנו משאר גרסאות הדגם.