טלקאר, יבואנית קיה בישראל, משיקה מותג רכב סיני חשמלי חדש בישראל, מותג SERES שהוא מותג ייעודי לרכבים חשמליים של ענק הרכב מסין דונגפאנג - קבוצת הרכב השנייה בגודלה בסין. בשלב זה ישווק בישראל הקרוסאובר החשמלי SERES 3 שהוא למעשה לא ממש דגם של SERES אלא רק מדבקה לדגם Dongfeng Fengon E3, את דגמי SERES שפותחו מאפס כרכבים חשמליים נפגוש בהמשך השנה בדגם SF5.
קצת רקע כללי בכדי שתבינו מי בעצם עומד מאחורי מותג סרס (SERES). אז תכירו את Dongfeng Motor Corporation תאגיד סיני ענק לייצור רכבים שהוקם לפני 52 שנה ונמצא בבעלות הממשל הסיני. מעבר לייצור רכבים באופן עצמאי לתאגיד "מיזמים" משותפים (המרכאות הן בכוונה שכן הממשל הסיני מחייב כל יצרן זר לשותף מקומי) עם יצרנים מוכרים כגון הונדה, ניסאן, רנו, פיג'ו. אחד המיזמים המשותפים של התאגיד העצום הזה נקרא DFSK Motor ומשלב את השם של שתי החברות המרכיבות אותו Dongfeng ו- Sokon (דנפונג מחזיקה ב-25% מהבעלות על Sokon) . ועכשיו אנחנו מגיעים למותג SERES שהוא חברת בת של Sokon שהיא המשקיעה העיקרית בחברה.
בכדי שאולי קצת תתלהבו יותר ממותג SERES, אפשר לספר לכם שאחד מאנשי המפתח בחברה הוא לא אחר ממרטין אבהארד (Martin Eberhard) האיש שלמעשה הקים הקמת טסלה מוטורס בשנת 2003 ואחראי על הרעיון לטסלה רודסטר, הרכב החשמלי הראשון של טסלה. שם המותג, SERES הוא פלינדרום והאותיות שלו מורכבות משילוב האותיות הראשונות של Silicon Valley, שם נמצא מרכז הפיתוח, Electric ו-Range.
כאמור, בשלב זה נפגוש בישראל רק את סרס 3 שהוא קרוסאובר חשמלי קומפקטי אך לא מדובר ברכב חשמלי ייעודי אלא גרסה חשמלית לרכב עם מנוע בעירה פנימית. מדובר בדגם המתחרה ישירות מול MG ZS EV או GAC GE3, אך הוא גדול ומרווח מהם ומהתרשמות ראשונה מתא הנוסעים, גם איכותי מהם עם תא נוסעים מרשים למראה המורכב במקומות החשובים מחומרים רכים ונעימים למגע. כמו במקרה של GAC GE3, גם סרס 3 EV משווק בתקינה אירופית חלקית והמשמעות של זה היא שהשיווק של הדגם מוגבל ל-400 יחידות בלבד.
לדגם מנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ וסוללות ליתיום-יון בקיבולת של 53.6 kWh, המאפשרת טווח נסיעה חשמלי 300 ק"מ בתקן WLTP העדכני. יחידת ההנעה הזו מאפשרת לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.9 שניות ומהירות מרבית המוגבלת ל-155 קמ"ש. לדגם יכולת טעינה מהירה המאפשרת טעינה של 20-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות, טעינה ביתית AC אפשרית עד להספק של 6.6kW, זה אומר שטעינה ביתית תדרוש מכם המתנה של כ-8 וחצי שעות - לא מעט.
סרס 3 ישווק ברמת גימור אחת עשירה למדי הכוללת, בין היתר: מולטימדיה "10.25 מקורית בעברית ועם וויז (עדכון מקומי), בקרת אקלים עם יציאות מרכזיות למושב האחורי, חלון גג פנורמי, דיבורית BT, בלם יד חשמלי עם AUTO HOLD, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת 360 מעלות, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, ריפודי עור מלאכותי, קיפול חשמלי למראות הצד, חישוקי סגסוגת "18, חלונות כהים מאחור, משטח טעינה אלחוטי ועוד. לסרס 3 אין מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות אלא רק התרעה (מקורית) של סכנת התנגשות חזיתית וסטייה מהנתיב.
לסרס 3 אורך של 4385 מ"מ, רוחב של 1850 מ"מ, גובה של 1650 מ"מ ובסיס גלגלים של 2655 מ"מ. כאמור תא הנוסעים מרגיש מרווח מלפנים ומאחור אך נפח תא המטען קטן יחסית ועומד על 318 ליטר בלבד ועד 1,500 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. 2021 סרס 3 EV - מפרט טכני מלא להורדה.
מחירו של סרס 3 EV עומד כאמור על 139,900 ₪ והמחיר כולל עלות של עמדת טעינה ביתית והתקנה. לסרס 3 אחריות מלאה של 5 שנים (עד 150,000 ק"מ) ואחריות של 8 שנים על הסוללה. לקוחות הדגם יוכלו לטפל ברכב בכל המוסכים המורשים של קיה הפרוסים ברחבי ישראל (מעל ל-30), לא שיש יותר מידי מה לטפל ברכב חשמלי, וניתן להזמין את הדגם באופן מקוון דרך אתר האינטרנט של סרס בישראל, כולל הזמנת נסיעת מבחן עד הבית.