הקונספט סקודה Vision RS מציג את הראפיד הבאה, את שפת העיצוב של דגמי RS הבאים ואת מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין הראשונה של סקודה בהספק של 245 כ״ס.
סקודה מקדימה את תערוכת פריז וחושפת היום (ב׳) את הקונספט Vision RS, קונספט למשפחתית האצ׳בק ספורטיבית המצוידת במערכת הנעה היברידית פלאג-אין.
מתחת למעטה הספורטיבי של הקונספט, אנחנו פוגשים למעשה את הראפיד האצ׳בק (ספייסבק כיום) הבאה שכבר לא מכוונת לשווקים מתפתחים אלא תתחרה ישירות מול משפחתיות האצ׳בק איכותיות, כגון הגולף והפוקוס.
הקונספט מבוסס על פלטפורמת MQB A0, פלטפורמה המשמשת כיום דגמים כגון סיאט איביזה ופולקסווגן פולו החדשות, ולדגם אורך של אורך של 4,356 מ״מ, רוחב של 1,810 מ״מ וגובה של 1,431 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,650 מ״מ. מדובר בתוספת משמעותית של 50 מ״מ לאורך, 100 מ״מ לרוחב ו-50 מ״מ לבסיס הגלגלים לעומת הראפיד ספייסבק. לא רק המידות משפחתיות אלא גם נפח תא המטען עם 430 ליטר, תוספת של 15 ליטר לעומת הספייסבק.
סקודה הבטיחה שהחל משנת 2019 היא תחל לשווק גרסאות היברידיות לדגמים שלה (הסופרב תהיה הראשונה) וכעת אנחנו פוגשים לראשונה את יחידת ההנעה ההיברידית פלאג-אין אשר תשרת את אותם דגמים - סופרב וקודיאק. מערכת ההנעה ההיברידית משלבת בין מנוע 1.5TSI בהספק של 150 כ״ס ומנוע חשמלי בהספק של 102 כ״ס היוצאים יחדיו יחידת הנעה בהספק של 245 כ״ס.
יחידת ההנעה הזו מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ״ש בזמן של 7.1 שניות ולעשות זאת עד למהירות מרבית של 210 קמ״ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13kWh תאפשר טווח נסיעה חשמלי של 70 ק״מ (בתקן NDEC המיושן).