הקונספט ויז׳ן RS הוא הצצה לראפיד הבאה, אך גם לשפת העיצוב החדש של דגמי RS הספורטיביים של סקודה ולמערכת הנעה היברידית פלאג-אין הראשונה של סקודה.
סקודה ממשיכה לספק לנו תמונות ומידע על הקונספט Vision RS אותו תציג החברה בתערוכת פריז בתחילת החודש הבא. המטרה הראשית של הקונספט היא להציג את שפת העיצוב החדשה של דגמי RS הספורטיביים של סקודה (והמותג באופן כללי), אך גם את הדור השני של הראפיד (ספייסבק ליתר דיוק) וכן את מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין הראשונה של סקודה, אותה נפגוש גם בדגמי ה-RS אך גם בדגמים הרגילים כגון הספורב - בשנה הבאה.
מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם משלבת בין מנוע 1.5TSI בהספק של 150 כ״ס לבין מנוע חשמלי בהספק של 101 כ״ס. יחידת ההנעה הזו מעבירה את הכוח אל הגלגלים דרך תיבת DSG מדגם DQ400e - מותאם להנעה היברידית.
ההספק הכולל של המערכת עומד על 245 כ״ס, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 7.1 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ״ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13kWh תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-70 ק״מ.
הקונספט/הראפיד החדשה מבוסס על פלטפורמת MQB A0, הפלטפורמה המשמשת את הפלו החדשה. לדגם אורך של 4,356 מ״מ, רוחב של 1,810 מ״מ וגובה של 1,431 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,650 מ״מ. לעומת הדגם הנוכחי מדובר בתוספת משמעותית של 100 מ״מ לרוחב ו-50 מ״מ לבסיס הגלגלים, נתונים ההופכים את הראפיד החדשה למשפחתית האצ׳בק של ממש, אך עדיין קטנה מהאוקטביה לה אורך של 4,670 מ״מ. נפח תא המטען בדגם עומד על 430 ליטר, 15 ליטר יותר מהראפיד ספייסבק הנוכחית.