הקארוק הוא המתחרה החדש של סקודה לקיה ספורטאז' ואח קטן לקודיאק, יוצע עם מנועים בהספקים של 115-190 כ"ס, אופציה להנעה כפולה, מושב אחורי חכם ומגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות.
סקודה חשפה הערב (ה') בבכורה עולמית את הקארוק (Karoq), הקרוסאובר הקומפקטי החדש של המותג המהווה את המחליף של היטי. בהיותו מבוסס על אותה הפלטפורמה של סיאט אטקה, הקארוק גדול משמעותית מהיטי ובכך סקודה תוכל להתחרות בצורה טובה יותר בדגמים כגון קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי ועוד.
העיצוב החיצוני של הקארוק, כצפוי, הוא סוג של מיני קודיאק אך בזכות מידת אורך קטנה יותר לקארוק מראה הרמוני ופרופורציונלי יותר. יחד עם זאת צריך להודות שמהפרופיל, אפשר די בקלות להתבלבל בין הקארוק לאטקה. בניגוד לעיצוב החיצוני, זה הפנימי מעוצב שונה, בחלקו העליון, מתא הנוסעים של הקודיאק, וכצפוי הוא איכותי למראה, מרווח ופחות מאופק מהצפוי. ברמות האבזור הגבוהות נוכל למצוא מערכת מולטימדיה חדשה (הוצגה עם הגולף המחודשת) בגודל "9.2 ללא כפתורים פיזיים הפועלת יחד עם לוח מחוונים וירטואלי בגודל "12.3 (מגיע כחבילה אחת). מתחת לכך נמצא מסך "8 או "6.5 ברמות האבזור הנמוכות יותר. בנוסף לכך אפשר למצוא טעינה אלחוטית לסלולרי, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ועוד.
לקארוק מידות דומות לאלו של האטקה, עם אורך של 4,382 מ"מ, רוחב של 1,841 מ"מ, גובה של 1,605 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,638 מ"מ (2,630 בדגמים 4X4). לעומת היטי, מדובר בתוספת של 160 מ"מ לאורך, 48 מ"מ לרוחב, הפחתה של 68 מ"מ בגובה ותוספת של 60 מ"מ לבסיס הגלגלים.
כמו היטי, סקודה תשווק את הקארוק, ומה שבעיקר מבדיל אותו מהאטקה, עם מושבי VarioFlex (אופציה) הנעים על מסילה, ניתנים להסרה מוחלטת מהרכב ומחלקים את המושב האחורי לשלושה מושבים נפרדים - המושב המרכזי קטן מהקיצוניים. עם מושבי ואריו-פלקס, נפח תא המטען של הקארוק עומד על 479-588 ליטר, בהתאם למיקום המושבים, והסרה של כל שלושת המושבים מאפשרת לקבל נפח הטענה משמעותי של של 1,810 ליטר. בדגמים עם ספסל אחורי רגיל, נפח תא המטען עומד על 521 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,630 ליטר. כאופציה ניתן לבחור בדלת תא מטען חשמלי עם פתיחה ללא מגע.
עם תחילת השיווק, את הקארוק ישרתו שני מנועים בנזין ושלושה מנועי דיזל. היצע מנועי הבנזין כולל מנוע 1.0TSI עם 115 כ"ס ותיבה ידנית בלבד, 1.5TSI עם 150 כ"ס (בשנה הבאה גם עם 130 כ"ס) ותיבה ידנית או DSG-7 החדשה ואופציה להנעה כפולה. היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 1.6TDI עם 115 כ"ס והנעה קדמית בלבד, 2.0TDI עם 150 כ"ס עם תיבה ידנית עו DSG ואופציה להנעה כפולה ו-2.0TDI עם 190 כ"ס ותיבת DSG והנעה כפולה כסטנדרט. ברמת האבזור הגבוהות, הקארוק יוצע עם בורר מצבי נהיגה כאשר בדגמי ההנעה הכפולה לבורר נוסף מצב שטח השולט על בקרת המשיכה וכולל נעילת דיפרנציאל אלקטרונית (אופציה).
מנוע | 1.0 TSI | 1.5 TSI |
תיבת הילוכים | 6M | 6M |
הנעה | קדמית | קדמית |
נפח מנוע (סמ"ק)] | 999 | 1498 |
הספק מרבי (כ"ס)] | 115 | 150 |
מומנט מרבי (קג"מ) | 20.4 | 25.5 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 187 | 204 |
תאוצר 0-100 (שניות) | 10.6/- | 8.4/- |
צריכת דלק (ק"מ/ליטר) | 19.2/- | 19.6/- |
מנוע | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
תיבת הילוכים | 6M | 6M | DSG-7 |
הנעה | קדמית | קדמית (4X4) | 4X4 |
נפח מנוע (סמ"ק) | 1598 | 1968 | 1968 |
הספק מרבי (כ"ס) | 115 | 150 | 190 |
מומנט מרבי (קג"מ) | 25.5 | 34.7 | 40.8 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 188 | 207 (196) | 211 |
תאוצר 0-100 (שניות) | 10.7 | 8.9 (8.7) | 7.8 |
צריכת דלק (ק"מ/ליטר) | 22.2 | 22.7 (20.0) | 18.9 |
בתחום הבטיחות, סקודה ציידה את הדגם בכל מערכות הבטיחות המוכרות של קבוצת פולקסווגן: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת סיוע לנהיגה בפקקי תנועה, מערכת חניה אוטומטית כולל תמיכה בנגרר, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, תאורת LED ראשית מלא ועוד.