לאחר שסיפקה לנו כמעט את כל הפרטים על הדגם, סקודה חשפה הערב בבכורה עולמית את הפאביה 2021 החדשה, הדור הרביעי של הסופרמיני המצליחה של החברה ממנו נמכרו עד היום מעל ל-4.5 מיליון יחידות מאז שהוצג הדור הראשון של הדגם בשנת 1999.
הפאביה החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB-A0 המודרנית של קבוצת פולקסווגן דבר שאפשר לסקודה להגדיל משמעותית את הדגם ועם אורך של 4,108 מ"מ, רוחב של 1,780 מ"מ, גובה של 1,459 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,564 מ"מ היא ארוכה יותר ב-111 מ"מ, רחבה יותר ב-48 מ"מ ועם תוספת ענקית של 94 מ"מ לבסיס הגלגלים הפאביה החדשה תציע מרווח משופר משמעותית לנוסעים מלפנים ומאחור. גם נפח תא המטען גדל משמעותית ועם תוספת של 50 ליטר הוא עומד כעת על 380 ליטר, הנפח הגדול ביותר בסגמנט כיום.
העיצוב החיצוני של הפאביה מתכתב עם העיצוב של הדור היוצא ולובש את שפת העיצוב העדכנית של סקודה, התוצאה היא מראה מודרני ודינמי יותר אך לא מסובב ראשים או צעיר וחצוף. הפנסים הראשיים הצרים מצוידים כסטנדרט בתאורת ECO LED ואת אלו האחוריים ניתן לשדרג כאופציה לתאורת LED מלאה.
העיצוב החיצוני החדש יחד עם גריל קדמי המצויד בתריסים הנפתחים/נסגרים אוטומטית בהתאם לצרכי הקירור של המנוע, סקודה הצליחה להפחית את מקדם הגרר של הדגם לנתון נאה של 0.28 לעומת 0.32 בדגם היוצא - לפי סקודה זה מקדם הגרר הנמוך ביותר בסגמנט. השיפור הזה יאפשר לדגם להשיג צריכת דלק טובה יותר בנסיעה על הכביש המהיר ובסקודה מבטיחים שהעיצוב החדש גם תורם להפחתה משמעותית של רעשי רוח בתא הנוסעים. נקודה מעניינת, הפאביה החדשה עושה שימוש בבולם אחורי מסוג מונו-טיוב.
הפלטפורמה החדשה לא רק משדרגת את המרווח לנוסעים אלא גם את הבטיחות, מעבר לכושר ספיגת אנרגיה גדולה יותר של הפלטפורמה, מפרט הבטיחות כולל עד 9 כריות אוויר ומגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, אופציה למערכת הנהיגה הסמי אוטונומית Travel Assist השולטת על התאוצה, בלימה והיגוי בטווח של 0-210 קמ"ש, חיישני מגע על גלגל ההגה המשגיחים שהנהג נמצא בשליטה, ניטור שטח מת המזהה רכבים ממרחק של 70 מטר מאחורי הרכב, בקרת סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת ערנות נהג, זיהוי תמרורים, מערכת חניה אוטומטית ועוד.
2021 סקודה פאביה החדשה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
הפאביה החדשה אמנם לא זוכה לעשות שימוש במערכת מיקרו-היברידית כמו הדגמים הגדולים יותר של סקודה, אך היא זוכה כמובן לכל מנועי EVO העדכניים של קבוצת פולקסווגן עם מזרקים חדשים, מגדש טורבו חדש וציפוי מיוחד לדפנות הצילינדרים להפחתת החיכוך. בשלב זה לפחות הדגם ישווק רק עם מנועי בנזין בנפחים של 1.0 ליטר עד 1.5 ליטר. הגרסה הבסיסית של פאביה תשווק עם מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים אטמוספר MPI בהספקים של 65 כ"ס או 85 כ"ס, אך בספק רב אם נפגוש את הגרסה הזו בישראל.
פאביה 1.0TSI EVO: מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 95 כ"ס ו-17.8 קג"מ עם תיבת 5 הילוכים ידנית או 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ עם תיבת 7 הילוכים DSG או 6 הילוכים ידנית. עם מנוע זה לפאביה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.6 שניות, 9.5 שניות או 9.7 שניות ומהירות מרבית של 195 קמ"ש או 205 קמ"ש בהתאמה. צריכת הדלק בדגם 110 כ"ס DSG עומדת על 18.2 ק"מ לליטר.
פאביה 1.5TSI EVO: מנוע 1.5 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו עם מערכת ניתוק 2 צילינדרים (ACT) המייצר הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת 7 הילוכים DSG והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות, מהירות מרבית של 225 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.8 ק"מ לליטר.
תא הנוסעים של הפאביה החדשה מציג עיצוב מודרני ונעים לעין הכולל את הדשברוד המפלסי בהשראת שאר הדגמים העדכניים של סקודה, את האלמנטים העיצוביים הייחודיים של הדגם נמצא בפתחי מיזוג עגולים בצידי הדשבורד ואופציה לבחירה בצבעים שונים לגימור בתא הנוסעים ולריפודי המושבים. לצד שיפור במרווח לנוסעים ואיכות החומרים נמצא בנוסף את גלגל ההגה החדש של סקודה עם אופציה לחימום, מערכת מולטימדיה MIB3 בגדלים של "6.5 עד "9.2 עם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי "10.25 עם חמישה מצבי תצוגה שונים שעל החופה שלו נמצא את הכיתוב FABIA, אופציה לחלון גג פנורמי גדול, תאורת אווירה (סטנדרט בסטייל), אופציה לבקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי ועוד.
במסגרת הפתרונות השימושיים של סקודה simply clever נוכל למצוא לא פחות מ-5 שקעי USB טייפ C כולל שתיים מאחור עם כיסוי בגב המושבים למכשירים סלולריים ועוד אחת לצד המראה המרכזית להתקנה פשוטה של מצלמת דרך, מחזיק כרטיסים בתא הכפפות, מחזיקי כוסות שניתן להסיר, תא אחסון פתוח ליושבי המושב האחורי, עוגנים שונים בתא המטען, כיסוי נשלף לסף תא המטען בכדי לא לפגוע בצבע, כיסוי רשת נשלף לחלון הגג הפנורמי ועוד.