טויוטה חושפת לראשונה את הקורולה 2013 החדשה, דור 11 למכונית הנמכרת בעולם. לישראל תגיע הקורולה החדשה כבר בחודש הבא.
טויוטה חשפה היום (שישי) בקליפורניה את הקורולה 2013 החדשה, הדור ה-11 למכונית הנמכרת ביותר בעולם - קרוב ל-40 מיליון יחידות - והמכונית החשובה ביותר עבור טויוטה. הקורולה החדשה מחליפה את הדגם היוצא אשר שווק בין השנים 2007-2013 ונמכר בשנתו האחרונה (2012) במעל למיליון יחידות בעולם. לישראל תגיע הקורולה החדשה כבר בחודש הבא.
הדגם שנחשף היום הוא הדגם לשוק האמריקאי השונה במעט מזה שישווק כאן בישראל (ומיוצר בטורקיה), בעיקר בתחום המנועים ובמעט בתחום העיצוב. עדכון: טויוטה חשפה במקביל מספר תמונות של הדגם האירופאי של הקורולה החדשה, זה אשר ישווק כאן בישראל והוא אכן שונה במעט בעיצובו החיצוני מהדגם האמריקאי.
הקורולה (האמריקאית) החדשה, המעוצבת בהשראת הקונספט קורולה פיוריה שהוצג מוקדם יותר השנה, נועזת מתמיד בעיצובה - יחסית לטויוטה ולקורולה כמובן - עם עיצוב חזית בולט ומודגש באמצעות גריל שבכת כוורת הנמתח בין שני הפנסים הראשיים בעלי עיצוב ייחודי וזוויתי ותאורת LED ראשית - לראשונה בסגמנט - וכן כונס אוויר גדול ממדים במרכז הפגוש הקדמי.
שאר העיצוב לעומת זאת, מהצד ומאחור במעבר בין קונספט לדגם סדרתי, שגרתי ובנאלי יותר, אך עדיין מדובר שדרוג עיצובי משמעותי לעומת הדגם המוחלף שהיה בעל עיצוב נחבא אל הכלים וחסר כל ייחוד. עבור טויטה ועבור עיצוב הרכב הנמכר בעולם, זה עדיין נחשב לצעד נועז.
עדכון: הדגם האירופאי של הקורולה החדשה, מרוכך בעיצובו לעומת זה האמריקאי עם חזית פחות דרמתית ושמרנית בעיצובה, מהצד אין כל הבדל בין הדגם האמריקאי ולאירופאי ומאחור, לדגם האירופאי עיצוב פנסים שונה במעט ופס קישוט כסוף נוסף על דלת תא המטען.
תא הנוסעים של הקורולה החדשה שונה לחלוטין מתא הנוסעים של הקורולה היוצאת, אך הדשבורד בעל אותו מבנה/עיצוב אשר פגשנו זה מכבר באוריס החדשה. אמנם ישנו שוני קל בעיצוב לעומת האוריס, כגון פתחי המיזוג שבצידי הדשבורד שונים בעיצובם או מסגרת שונה סביב בקרת האקלים ומערכת המולטימדיה, אך בסך הכל המראה – וכניראה שגם התחושה – דומה למדי. עבור הקורולה החדשה זה אומר שתא הנוסעים איכותי משמעותית לעומת הדגם היוצא וכמו האוריס, הוא צפוי להציע פשטות וקלות תפעול (כמו בכל דגמי טויוטה).
הקורולה החדשה (האירופאית) גדלה במידותיה לעומת הדגם היוצא, בעיקר בבסיס הגלגלים שצמח ב-100 מ"מ ל-2,700 מ"מ והאורך הכללי שצמח ב-80 מ"מ ל-4,625 מ"מ. שאר המידות הן: 1,775 מ"מ רוחב (15+ מ"מ) ו-1,465 מ"מ גובה (5- מ"מ). לפי טויוטה, הגידול במידות משפר משמעותית את המרווח לנוסעים מאחור, כאשר הספסל האחורי הוזז ב-75 מ"מ לאחור לעומת הדגם היוצא והרצפה כמעט שטוחה לחלוטין לטובת הנוחות של הנוסע המרכזי.
הקורולה החדשה, תשווק בישראל עם אותה יחידת הנעה של האוריס החדשה: מנוע 1.6 ליטר בהספק מרבי של 132 כ"ס ב-6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 16.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד המשודך לתיבת הילוכים רציפה -Multidrive S הכוללת מצב חיסכון (ECO) או ספורט, זאת לעומת 124 כ"ס, 15.9 קג"מ ותיבת 4 הילוכים אוטו' בקורולה היוצאת. בארה"ב ישווק הדגם גם עם מנוע 1.8 ליטר חדש בהספק של 132 כ"ס או 140 כ"ס - בהתאם לרמת הגימור - ועם תיבת 6 הילוכים ידנית או CVTi-S רציפה. סביר להניח שבעתיד הקרוב, טויוטה תציע את הקורולה החדשה גם עם מערכת הנעה היברידית.
לפי טויוטה, הקורולה החדשה בעלת פלטפורמה קשיחה יותר לפיתול מהדגם היוצא. מערך המתלים של הדגם לא השתנה ומתבסס על מתלי מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור. כמו בכל דגמי טויוטה החדשים, טויוטה מבטיחה שהקורולה החדשה תהיה מהנה לנהיגה ובמידה וההבטחה תהיה קרובה בפועל לזו שפגשנו באוריס החדשה, מדובר בשיפור משמעותי בתחום זה לעומת הדגם היוצא. בתחום הבטיחות, לקורולה החדשה 7 כריות אוויר וכל צירפוי האותיות המוכרים (ABS,ESP...).
חם בתחום המשפחתיות סדאן: רצה הגורל ובחודשיים הקרובים ישווקו כאן שלוש משפחתיות סדאן יפניות. ראשונה תשווק סובארו אימפרזה החדשה (בשבוע הבא), לאחר מכן הקורולה החדשה (תחילת חודש הבא) ובהמשך מאזדה 3 החדשה.
עדכון: מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נמסר ששיווקה (בפועל) של הקורולה החדשה יחל בחודש אוגוסט הקרוב.
2013 טויוטה קורולה החדשה (אירופה-ישראל):
2013 טויוטה קורולה החדשה (ארה"ב):
טויוטה פיוריה קונספט - ההשראה לקורולה החדשה: