קיה חושפת בשוק הבית הקוריאני את דגמי 2023 המחודשים של הסלטוס, הקרוסאובר המשפחתי של קיה שנחשף לראשונה בשנת 2019 וזוכה כעת למתיחת פנים מקיפה במיוחד הכוללת עדכון לעיצוב החיצוני, עיצוב מחדש לתא הנוסעים, שדרוג טכנולוגי מקיף ועוד.
קיה עיצבה מחדש את חזיתו של הסלטוס כולל פגוש קדמי חדש, פנסים ראשיים חדשים, תאורת יום חדשה הממשיכה כעת אל הגריל הקדמי, שגם הוא עוצב מחדש. גם חלקו האחורי של הסלטוס עוצב מחדש לחלוטין עם דלת תא מטען בעיצוב חדש, יחידות תאורה חדשות הנמתחות לכל רוחבו של הרכב, פגוש אחורי חדש ועוד. עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים משלימים את העדכון המקיף לעיצוב החיצוני המציג כעת חזות מודרנית ומתוחכמת יותר.
העדכון המקיף ממשיך אל תא הנוסעים של הסלטוס המחודש, שם קיה עיצבה מחדש את כל חלקו העליון של הדשבורד וזאת בכדי להתקין את צמד המסכים הפנורמי המאפיין כיום את כל הדגמים העדכניים של המותג. המסכים כאן הם בגודל של "10.25 אך קחו בחשבון שמה שאתם רואים זו רמת הגימור הגבוהה וניתן לצפות כי ברמות הגימור הנמוכות יותר לוח המחוונים הדיגיטלי עם תצוגה משתנה יוחלף באחד פשוט יותר, עדיין דיגיטלי אך עם תצוגה קבוע - כמו בספורטאז' החדש.
בנוסף נמצא ממשק בקרת אקלים חדש, עדיין רק לאזור אחד, ומתחתיו נמצא את מקשי הקיצורים למערכת המולטימדיה והשליטה על השמע וכיוון התחתנות. עבור חלק מרמות הגימור של הדגם, קיה החליפה את מוט ההילוכים האלקטרו מכני הסטנדרטי בחוגה אלקטרונית SWB. לצד זה נמצא אופציות חדשות לגימור ושדרוג קל לתאורת האווירה בתא הנוסעים.
בשלב זה קיה לא מספקת לנו מידע על יחידות ההנעה של הסלטוס המעודכן, את זה היא תעשה בהמשך החודש. בתחום הזה אנחנו לא מפצים לשינוי מיוחד ובהתאם לשוק היעד, קיה צפויה להמשיך ולשווק את הסלטוס עם מנועי 1.6 ליטר 121 כ"ס, 1.4 טורבו 140 כ"ס, 1.6 טורבו 177 כ"ס, 2.0 ליטר 149 כ"ס ו-1.6 דיזל 136 כ"ס. מבחר המנועים הזה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית, 6 הילוכים אוטומטית, 7 הילוכים DCT או לתיבת הילוכים IVT רציפה. בישראל, להזכירכם, קיה סלטוס משווק במפרט האמריקאי עם מנוע 2.0 ליטר 149 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה.
עדכון: בתחום המנועים הרלוונטיים לשוק המקומי שלנו, הסלטוס המחודש ממשיך ללא שינוי עם מנוע ה-2.0 ליטר 149 כ"ס ו-18.3 קג"מ בשידוך לתיבת הילוכים רציפה IVT. אנחנו לא יודעים לומר אם הסלטוס ישווק בישראל עם מנוע 1.6 ליטר טורבו, כמו הקונה של יונדאי, אך מנוע זה זכה לעדכון בדגם המחודש והוא מייצר כעת הספק מרבי של 198 כ"ס, בדיוק כמו בקונה, אך את תיבת ה-7 הילוכים DCT כפולת המצמדים שדברך כלל מוצמדת למנוע זה קיה החליפה בתיבת 8 הילוכים אוטומטית. יהיה מעניין לראות אם זה משהו שנפגוש גם בספורטאז', לדוגמה.