קצת לאחר שאודי חשפה בסין את ה- A8L HORCH האולטרה יוקרתית שסיפקה לנו הצצה ראשונה אל מתיחת הפנים ל-A8 הרגילה, אודי חושפת כעת את דגמי 2022 המחודשים של ה- A8 וה- S8 הספורטיבית יותר. מתיחת הפנים לדגם מתרכזת בעיצוב חדש לחזית הדגם, טכנולוגיית תאורה דיגיטלית מתקדמת יותר, תוספת של רמת גימור S-Line - לראשונה בדגם, לצד שדרוג טכנולוגי לתא הנוסעים.
בחזית אנחנו פוגשים עיצוב חדש לפגוש הקדמי המכיל גריל קצת גדול ובולט יותר עם שבכת כרום בעיצוב חדש, אותה תקבלו בשחור עם שבכת כוורת בדגמי S-Line או S8 שבנוסף, משחירים את מרבית קישוטי הכרום הבוהקים. פנסי החזית זכו לעיצוב חדש ולטכנולוגיית התאורה Digital Matrix LED של אודי המורכבת מ-1.3 מיליון מיקרו-מראות קטנות המאפשרות למעשה לצייר באור ולהציג צורות שונות. מאחור נפגוש עיצוב חדש לחלקו התחתון של הפגוש וכן פנסים חדשים בטכנולוגיית OLED הכוללים חיישן קירבה המדליק את הפנסים עם גרפיקה מיוחדת כאשר רכב אחר מתקרב למרחק של פחות מ-2 מטר כאשר הרכב עומד. את העיצוב המעודכן משלימים חישוקי "18 עד "21 בעיצוב חדש.
עיצוב תא הנוסעים לא השתנה ובצד הטכנולוגי נמצא כעת את מערכת MIB3 העדכנית של קבוצת פולקסווגן עם מסך מגע מרכזי "10.1 לצד מסך משני "8.6 לשליטה באמצעות מגע על המושבים ובקרת האקלים וכן לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 שבדגמי S8 כולל בנוסף תצוגה ייעודית לדגם ביצועים. עם מתיחת הפנסים אודי הוסיפה מערכת בידור לנוסעים מאחור עם מסכי "10.1 חדשים, תאורת קריאה מתקדמת המאירה בדיוק למקום הרצוי (Matrix LED) ועד חווית השמע אחראית מערכת Bang & Olufsen עם 23 רמקולים.
בדגמי A8L הארוכים יותר אודי הוסיפה כאופציה מערכת עיסוי חדשה למושבים ולכפות הרגליים, לצד כיוון חשמלי מלא למושבים, חימום/אוורור ועוד. בנוסף לכך ישנה בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, מערכת סינון אוויר מתקדמת יותר, מערכת בישום, מקרר משקאות ומקום לכוסות ועוד.
על נוחות הנסיעה בדגם אחראית מצלמה שסורקת את פני הכביש ומתאימה מראש את העומס על כל גלגל באמצעות מנועים חשמליים. במצב נהיגה קומפורט פלוס, המערכת מתאימה מראש את הטיית המרכב לפני כניסה לסיבובים - מרימה את הצד החיצוני לכיוון הסיבוב ומנמיכה את הצד הנגדי ובנוסף, המערכת מאפשרת את הנמכת/הגבהת המרכב בטווח של 50 מ"מ בכדי לאפשר כניסה/יציאה נוחה יותר. אותה מערכת גם משמשת את מערכת הבטיחות של הרכב ובמקרה של התנגשות צד היא מרימה את הצד הנפגע בכדי שהרכב הפוגע יתנגש בקורה התחתונה החזקה. המערכת מוצעת כסטנדרט בדגמי S8 שגם זוכה כסטנדרט במערכת היגוי לכל הגלגלים.
בתחום ההנעה אנחנו פוגשים מנועי V6 או V8 כאשר כל מנועי הבנזין מצוידים במערכת סיוע היברידית 48V. בקרוב תצטרף גרסת פלאג-אין TFSIe מעודכנת עם טווח חשמלי גדול יותר. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה קוואטרו, דגם S8 מצויד בנוסף בדיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. אודי A8 55 TFSI מצוידת במנוע 3.0 ליטר V8 טורבו בהספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-5.6 שניות). דגם A8 60 TSFI מצויד במנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו בהספק מרבי של 460 כ"ס ומומנט מרבי של 67.3 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-4.4 שניות).
דגם הביצועים אודי S8 מצויד באותו מנוע V8 אך בהספק מרבי של 571 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות.