כארבע שנים לאחר שהציגה לראשונה את ה-XC90, וולוו חושפת כעת את דגמי 2019 המחודשים של הקרוסאובר הבכיר שלה. וולוו XC90 היה הדגם העצמאי המלא הראשון של וולוו לאחר שעברה לבעלותה של Geely הסינית, דגם שהציג את ״וולוו החדשה״ כולל פלטפורמת SPA, שפת העיצוב החדשה והמוצלחת של וולוו וכן את יחידת ההנעה ההיברידית פלאג-אין T8 twin engine.
אחר החידושים המשמעותיים ב-XC90 המחודש הוא תוספת של מערכת מיקרו-היברידית חדשה, לראשונה בוולוו, המנצלת את אנרגיית הבלימה ולפי החברה מאפשרת להפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים בכ-15%.
דגמים המצוידים במערכת, עם בסיס מנועי בנזין או דיזל, יישאו את התג ׳B׳ על דלת תא המטען בכד לבדל אותם משאר גרסאות ההנעה של הדגם, כך לדוגמה יהיה ל-XC90 דגם B5 עם מנוע בנזין או דיזל ודגם B6 עם מנוע בנזין. וולוו תתקין את המערכת בדגמים נוספים שלה, בקרוב ב-XC60 ובהמשך בשאר דגמי החברה.
בכדי לנצל את אנרגיית הבלימה, וולוו התקינה באותם דגמים מערכת בלימה רגנרטיבית (brake-by-wire) כמו ברכבים היברידיים.
סיכוי טוב שתתקשו לזהות את השינויים העיצוביים שבוצעו עם מתיחת הפנים לדגם, אך תוכלו למצוא עדכון לגריל הקדמי, המוצע בשני סגנונות עיצוב בהתאם לרמת הגימור, עיצוב חדש לחישוקי הגלגלים וכן עיצוב חדש, גם אם לא שונה במיוחד, לפגוש הקדמי. גם בתא הנוסעים השינויים לא רבים במיוחד. לרשימת חומרי הגימור העוטפים את תא הנוסעים נוספה אפשרות לבחור בצמר ורוכשי הדגם יוכלו לבחור לראשונה באופציה של שישה מושבים, עם שני מושבים נפרדים בשורה השנייה.
מערכת המולטימדיה Sensus של וולוו זכתה גם היא לעדכון וכעת היא מאפשרת הרחבה גם לאנדרואיד אוטו׳ ולא רק אפל קאר-פליי כי שהיה עד עתה. בתחום הבטיחות מערכת City Safety ומערכת ניטור השטחים המתים זכו לסיוע אקטיבי של מערכת ההיגוי. מערכת היגוי אקטיבית למניעת התנגשות בתנועה נגדית (Oncoming Lane Mitigation) נוספה למערך הבטיחות של הדגם, מערכת שהוצגה לראשונה עם ה-XC60, ומערכת ההתראה על תנועה חוצה מלפנים כוללת כעת בלימה אוטונומית.