מרצדס AMG מסירה את הלוט מעל ה- AMG GT החדשה לשנת 2024, דור שני למכונית הספורט קופה של AMG שנולדה לפני כ-9 שנים כמתחרה של מרצדס לפורשה 911, אסטון מרטין ואנטג' ועוד. הדגם הוא דגם חדש מהיסוד והוא מציג מגוון עצום של חידושים ושדרוגים לעומת הדגם היוצא, העיקרים שבהם זה המעבר להנעה כפולה 4MATIC במקום אחורית בלבד בדגם היוצא ולתצורת מרכב של 2+2, כמו ב-911, במקום דו מושבי בלבד.
מרצדס AMG GT החדשה עושה שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין, זו אותה פלטפורמה המשמשת את מרצדס AMG SL החדשה. הפלטפורמה הזו מורכבת ברובה מאלומיניום, היא עושה שימוש ביציקות אלומיניום גדולות לחיסכון במשקל והגדלת הקשיחות, מגנזיום וסיבי פחמן והתוצאה היא שלדה קלה יותר הקשיחה יותר לפיתול בכ-50% לעומת זו של הדגם היוצא.
לאורך חיי הדגם מרצדס AMG תציג גרסאות שונות ורבות ל- AMG GT החדשה, בשלב זה הדגם מוצג בשתי גרסאות "הבסיס" שלו, דגם AMG GT 55 4MATIC ודגם AMG GT 63 4MATIC הבכיר יותר. בשני הדגמים נמצא את הגרסה העדכנית של מנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין-טורבו של AMG שכמו תמיד, מורכב בעבודת יד ע"י עובד אחד שאחראי על כל תהליך ההרכבה מתחילתו ועד סופו וחתימתו האישית מתנוססת על המנוע.
בדגם AMG GT 55 המנוע הזה מייצר הספק מרבי של 476 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ המתקבל בין 2250-4500 סל"ד, על הכביש זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות ולמהירות מרבית של 295 קמ"ש. בדגם AMG GT 63 כבר מתקבל הספק מרבי של 585 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ המתקבל בין 2500-5000 סל"ד, כאן זה כבר מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.2 שניות ולמהירות מרבית של 315 קמ"ש.
בשני הדגמים הכוח אל הגלגלים עובר דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, תיבה עם מצמדים רטובים במקום ממיר מומנט, ומערכת הנעה כפולה המאפשרת העברה של עד 100% מהמומנט לאחד הגלגלים מאחור ומצב דריפט המאפשר להעביר את כל הכוח אל הגלגלים האחוריים בלבד.
מערך המתלים זהה למוכר לנו מדגם SL, כלומר עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור כאשר כל זרועות המתלה מאלומיניום קל משקל וקשיח יותר מפלדה. כמכונית ביצועים, AMG GT זכתה לכיול שונה וקשיח יותר ובניגוד לדגם SL כאן כל הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת היגוי אחורית ובמוטות מייצבים אקטיביים. הבולמים מחוברים האחד לשני באמצעות מערכת הידראולית מתוחכמת עם שליטה נפרדת על הדחיסה וההתפשטות של הבולם, גם המוטות המייצבים האקטיביים מבוססים על מערכת הידראולית ושתי המערכות פועלת על בסיס מערכת חשמלית 48V.
אין טעם להרוס עיצוב מוצלח ולכן מרצדס AMG GT החדשה היא פשוט אבולוציה מודרנית לדגם היוצא - דרך אגב, צמד המושבים מאחור הוא אופציה בלבד. לדגם אורך של 4,728 מ"מ, רוחב של 1,984 מ"מ, גובה של 1,354 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,700 מ"מ ומשקל עצמי לא קטן של 1,970 ק"ג. בניגוד לרכב ספורט רבים, תא המטען כאן שימושי בהחלט ונפחו עומד על 321 ליטר ועד ל-675 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.
למעט שימוש נרחב בקרבון לשדרוג האווירה הספורטיבית, תא הנוסעים של מרצדס AMG GT החדשה זהה לחלוטין למוכר לנו ממרצדס AMG SL החדשה - מרהיב, עשיר וטכנולוגי. כיאה לדגם ביצועים, נמצא במערכת המולטימדיה את ממשק AMG TRACK PACE המציג לנהג עד 40 פרמטרים שונים של ביצועי הרכב בזמן נהיגת מסלול.