28,537 רכבים חדשים, ועוד 1,620 מוניות, נמסרו בחודש מרץ האחרון הסוגר רבעון שיא עם עליה של 13.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
90,607 רכבים חדשים נמסרו במהלך הרבעון הראשון של 2016, כך לפי דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום. מדובר בעליה של 13.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (80,000) ורבעון שיא של כל הזמנים עבור שוק הרכב הישראלי.
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות מתחילת השנה, עם 13,138 יחידות ברבעון הראשון ו-4,423 מסירות בחודש מרץ האחרון. עבור יונדאי מדובר בפתיחת שנה חזקה במיוחד כאשר המותג רושם עליה של 29.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וזאת עוד לפני שהאלנטרה החדשה נכנסה לקצב מסירות מלא.
קיה האוחזת במקום השני בטבלת המסירות מסרה ברבעון הראשון השנה 10,673 רכבים חדשים (3306 במרץ), עליה של 18.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו בשנה שעברה, שני דגמים אחראיים למספרים המרשימים האלו, הפיקנטו והספורטאז' החדש עם מסירות של כ-4700 ו-3300 יחידות בהתאמה.
טויוטה אוחזת במקום השלישי עם מסירות של 10,017 רכבים חדשים (3,153 במרץ) ורושמת עליה של 14.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סקודה, שבמקום הרביעי, רושמת בפתיחת שנה חזקה במיוחד למותג בישראל עם מסירות של 6,791 רכבים חדשים שהם עליה שם 48.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאזדה סוגרת את החמישייה הראשונה, עם מסירות של 6,374 רכבים חדשים, ירידה של 9.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
רשמו ברבעון הראשון של 2016 עליה משמעותית, מבין 20 המותגים הראשונים בטבלה: פיג'ו עם מסירות של 2,071 רכבים חדשים ועליה של 73.6%, סיטרואן עם מסירות של 2,597 רכבים חדשים ועליה של 52.8%, סקודה עם עליה של 48.5% ופולקסווגן עם מסירות של 2,512 רכבים חדשים ועליה של 47.4%. למעט סקודה, בכל שאר המותגים העליה היא תוצאה של רענון היצע הדגמים (פיג'ו וסיטרואן) אך בעיקר מדיניות תמחור חדשה ואגרסיבית בחלק מהמקרים - סיטרואן C4 עם מנוע טורבו חזק ב-114,900 שקל לדוגמה.
מיקום | יצרן | מסירות 1-3/2016 | מוניות | מסירות 1-3/2015 | שינוי באחוזים |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 13138 | 10149 | 29.5% | |
2 | קיה | 10673 | 362 | 8980 | 18.9% |
3 | טויוטה | 10017 | 1 | 8728 | 14.8% |
4 | סקודה | 6791 | 370 | 4574 | 48.5% |
5 | מאזדה | 6374 | 7060 | -9.7% | |
6 | מיצובישי | 4490 | 5289 | -15.1% | |
7 | ניסאן | 4041 | 3619 | 11.7% | |
8 | סוזוקי | 2845 | 4363 | -34.8% | |
9 | סיאט | 2741 | 3231 | -15.2% | |
10 | רנו | 2720 | 280 | 2397 | 13.5% |
11 | סיטרואן | 2597 | 158 | 1700 | 52.8% |
12 | פולקסווגן | 2512 | 57 | 1704 | 47.4% |
13 | סובארו | 2493 | 2316 | 7.6% | |
14 | הונדה | 2115 | 2123 | -0.4% | |
15 | פיג'ו | 2071 | 13 | 1193 | 73.6% |
16 | אופל | 2047 | 14 | 1793 | 14.2% |
17 | שברולט | 1843 | 2418 | -23.8% | |
18 | אאודי | 1768 | 1332 | 32.7% | |
19 | מרצדס | 1524 | 333 | 988 | 54.3% |
20 | פורד | 1373 | 3 | 737 | 86.3% |
21 | פיאט | 1344 | 1478 | -9.1% | |
22 | ב.מ.וו | 1090 | 941 | 15.8% | |
23 | דאצ'יה | 973 | 24 | 627 | 55.2% |
24 | איסוזו | 637 | 412 | 54.6% | |
25 | לקסוס | 501 | 373 | 34.3% | |
26 | וולוו | 450 | 313 | 43.8% | |
27 | ג'יפ | 267 | 234 | 14.1% | |
28 | מיני קופר | 183 | 217 | -15.7% | |
29 | סאנגיונג | 179 | 5 | 64 | 179.7% |
30 | אלפא רומיאו | 165 | 145 | 13.8% | |
31 | אינפיניטי | 146 | 154 | -5.2% | |
32 | קאדילאק | 139 | 122 | 13.9% | |
33 | לנד רובר | 103 | 42 | 145.2% | |
34 | אם.ג'י | 50 | 79 | -36.7% | |
35 | סמארט | 49 | 15 | 226.7% | |
36 | אבארט | 44 | 20 | 120.0% | |
37 | קרייזלר | 39 | 28 | 39.3% | |
38 | יגואר | 31 | 18 | 72.2% | |
39 | פורשה | 16 | 12 | 33.3% | |
40 | מזראטי | 17 | 6 | 183.3% | |
41 | דוד'ג | 6 | 4 | 50.0% | |
42 | פרארי | 3 | 0 | ||
43 | אסטון מרטין | 2 | |||
44 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
45 | ביואיק | 0 | 0 | ||
46 | לנציה | 0 | 2 | -100.0% | |
47 | איווקו | 0 | 0 | ||
סה"כ | 90607 | 1620 | 80000 | 13.3% |