שוק הרכב הישראלי פותח את 2019 עם מסירות של 38,475 רכבים חדשים, לא שיא אך נתון מסירות גבוה בהחלט.
עם מסירות של 38475 רכבים חדשים בחודש ינואר 2019, שוק הרכב הישראלי רושם את נתון המסירות השלישי בטיבו לחודש ינואר, חודש שבשנים האחרונות הפך לחודש עם מספר המסירות הגדול ביותר בכדי ״להרוויח״ שנת מודל. למרות נתון מסירות מרשים, מדובר בירידה קלה של 1.4% לעומת ינואר 2018 (מסירות של 39,020 רכבים) וירידה משמעותית של 14.9% (מסירות של 45,200 רכבים) לעומת השיא של ינואר 2017.
יונדאי ממשיכה במסורת הוותיקה של מספר המסירות הגבוה ביותר, עם נתון מרשים של 6921 רכבים חדשים, עלייה של 9.9% לעומת ינואר אשתקד. יונדאי גם מחזיקה בשלושת הדגמים עם נתון המסירות הגבוה ביותר לינואר: איוניק עם 2174 יחידות, i10 עם 1550 יחידות וטוסון עם 1543 מסירות.
גם האחות הקוריאנית, קיה, רושמת נתון מרשים עם 4997 מסירות ועלייה של 14.4%, זאת עוד לפני השקתו של הספורטאז׳ המחודש. טויוטה מחזיקה במקום השלישי עם מסירות של 3467, עלייה של 13.6% ורק נזכיר לכם כי טויוטה עדיין לא החלה בשיווקה של הקורולה החדשה (בקרוב).
את המקום הרביעי בטבלה תוספת סקודה, עם מסירות של 3461 רכבים חדשים ועלייה מרשימה של 27.9%, מספר מרשים שהושג בעיקר בזכות ההצלחה המרשימה של רכבי הפנאי העדכניים של החברה, הקודיאק והקארוק. את המקום החמישי בטבלה תוספת מיצובישי, אורחת חדשה במיקום זה, עם מסירות של 2445 רכבים חדשים, עלייה של 10.9%.
למרות שהן אוחזות במקום השישי עד התשיעי, במאזדה, ניסאן סוזוקי ורנו לא מחייכים עם פתיחת השנה בשל ירידה של 23-28 אחוז לעומת ינואר אשתקד. מקום נוסף בו אנחנו פוגשים ירידה משמעותית לעומת ינואר אשתקד הוא אצל שתי המובילות של שוק היוקרה: מרצדס עם מסירות של 699 רכבים וירידה של 39% ואודי עם מסירות של 654 וירידה של 36.4%.
סביר להניח שלאור עליית המחירים הצפויה באפריל, בשל עדכון נוסחת המיסוי הירוק, נזכה לראות בחודשים פברואר ומרץ נתוני מסירות גבוהים.
מקום | יצרן | מסירות 1.2019 | מוניות | מסירות 1.2018 | שינוי באחוזים |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 6921 | 6297 | 9.9% | |
2 | קיה | 4997 | 32 | 4368 | 14.4% |
3 | טויוטה | 3467 | 22 | 3053 | 13.6% |
4 | סקודה | 3461 | 223 | 2705 | 27.9% |
5 | מיצובישי | 1 | 2205 | 10.9% | |
6 | מאזדה | 2003 | 2 | 2799 | 28.4%- |
7 | ניסאן | 1950 | 2564 | 23.9%- | |
8 | סוזוקי | 1470 | 1945 | 24.4%- | |
9 | רנו | 1341 | 47 | 1877 | 28.6%- |
10 | הונדה | 1189 | 985 | 20.7% | |
11 | סיאט | 1079 | 942 | 14.5% | |
12 | סיטרואן | 999 | 15 | 865 | 15.5% |
13 | פיג'ו | 969 | 11 | 913 | 6.1% |
14 | שברולט | 875 | 1077 | 18.8%- | |
15 | מרצדס | 699 | 93 | 1145 | 39.0%- |
16 | אאודי | 654 | 1028 | 36.4%- | |
17 | סובארו | 647 | 615 | 5.2% | |
18 | ב.מ.וו | 506 | 508 | 0.4%- | |
19 | פולקסווגן | 386 | 4 | 672 | 42.6%- |
20 | דאצ'יה | 364 | 31 | 435 | 16.3%- |
21 | וולוו | 302 | 202 | 49.5% | |
22 | פורד | 245 | 332 | 26.2%- | |
23 | לקסוס | 220 | 81 | 171.6% | |
24 | ג'יפ | 196 | 96 | 104.2% | |
25 | איסוזו | 168 | 156 | 7.7% | |
26 | אופל | 144 | 245 | 41.2%- | |
27 | אם.ג'י | 142 | 0 | ||
28 | אלפא רומיאו | 122 | 64 | 90.6% | |
29 | פיאט | 108 | 381 | 71.7%- | |
30 | מיני קופר | 90 | 106 | 15.1%- | |
31 | אינפיניטי | 56 | 85 | 34.1%- | |
32 | לנד רובר | 56 | 54 | 3.7% | |
33 | קאדילאק | 51 | 106 | 51.9%- | |
34 | סאנגיונג | 45 | 10 | 22 | 104.5% |
35 | אבארט | 26 | 4 | 550.0% | |
36 | די אס | 23 | 4 | 475.0% | |
37 | פורשה | 18 | 41 | 56.1%- | |
38 | יגואר | 13 | 10 | 30.0% | |
39 | מזראטי | 10 | 20 | 50.0%- | |
40 | סמארט | 6 | 10 | 40.0%- | |
41 | בנטלי | 4 | |||
42 | קרייזלר | 3 | 0 | ||
43 | פרארי | 2 | 0 | ||
44 | איווקו | 1 | 0 | ||
45 | אסטון מרטין | 1 | 2 | 50.0%- | |
46 | סייק | 1 | 0 | ||
47 | דוד'ג | 0 | 0 | ||
48 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
49 | ביואיק | 0 | 0 | ||
50 | לנציה | 0 | 0 | ||
סה"כ | 38475 | 490 | 39019 | 1.4%- |