18,119 רכבים חדשים נמסרו בישראל בחודש ספטמבר האחרון, גידול של 6.5% לעומת ספטמבר אשתקד אז נמסרו רק 17,020 רכבים. לפי דוח איגוד יבואני הרכב בישראל מתחילת השנה נמסרו בישראל 240,606 רכבים חדשים, גידול של 10.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הנתונים חיוביים אך הם כנראה על חשבון מובילי הטבלה שכן שלושת המותגים המובילים, יונדאי, קיה וטויוטה, רשמו השנה ירידה במכירת 3-4 אחוז ביונדאי וקיה ו-15 אחוז במקרה של טויוטה. לאן הכל עבר? למותגים מסין ובעיקר לרכבים חשמליים אך לא רק שכן צ'רי לדוגמה, ללא רכבים חשמליים בשלב זה, מסרה מתחילת השנה 10,314 רכבים חדשים כאשר מעל ל-5000 יחידות נמסרו מדגם טיגו 8 פרו שבעה מושבים.
מסירות רכב חשמלי בישראל 1-9.2023 |
||
יצרן | מסירות 1-9.2023 | |
---|---|---|
1 | BYD | 13,481 |
2 | ג'ילי | 6,180 |
3 | טסלה | 5,463 |
4 | יונדאי | 4,099 |
5 | MG | 1,858 |
6 | סקודה | 1,427 |
7 | מרצדס | 877 |
8 | טויוטה | 821 |
9 | היה | 812 |
10 | Ora | 791 |
11 | סרס | 681 |
12 | סקייוול | 569 |
13 | ג'נסיס | 510 |
14 | פולקסווגן | 445 |
15 | ליפמוטור | 424 |
16 | פיאט | 373 |
17 | איווייז | 369 |
18 | אודי | 366 |
19 | EVeasy | 344 |
20 | וולוו | 265 |
21 | מקסוס | 243 |
22 | ב.מ.וו | 230 |
23 | פולסטאר | 224 |
24 | סיטרואן | 184 |
25 | JAC | 146 |
26 | וויה | 130 |
27 | הונגרי | 80 |
28 | ויגו | 78 |
29 | אופל | 52 |
30 | לקסוס | 40 |
31 | פורשה | 27 |
32 | LEVC | 22 |
33 | מיני | 11 |
34 | DS | 10 |
35 | Forthing | 8 |
36 | Weltmeister | 4 |
37 | צ'רי | 2 |
38 | יגואר | 1 |
סה"כ | 41,647 |
למרות הירידה, יונדאי עדיין מסרה מספר עצום של 38,287 רכבים חדשים המציבים אותה במקום הראשון המסורתי של המותג, מתחת לה נמצא את קיה עם מסירות של 29,627 רכבים חדשים, טויוטה שלישית עם מסירות של 26,247 רכבים, BYD עם מסירות של 13,481 וסקודה שחזרה לחמישייה המובלה סוגרת עם 12,736 רכבים חדשים ורושמת עלייה נאה של 17.5%.
אם בכל השנים האחרונות התרגלנו שאחד מהדגמים של קיה, יונדאי או טויוטה הוא הרכב הנמכר ביותר בישראל, הפעם זו תהיה BYD עם האטו 3 שלה שכבר רשם מתחילת השנה 12,927 מסירות, הרבה מעל המקום השני שם נמצא את האלנטרה של יונדאי עם 7,201 מסירות.
20 הדגמים הנמכרים ביותר בישראל 1-9.2023 |
||
דגם | מסירות 1-9.2023 | |
---|---|---|
1 | BYD אטו 3 | 12927 |
2 | יונדאי אלנטרה | 7201 |
3 | קיה נירו פלוס | 6475 |
4 | ג'ילי גיאומטרי C | 6180 |
5 | טויוטה יאריס קרוס | 6061 |
6 | קיה פיקנטו | 5717 |
7 | צ'רי טיגו 8 פרו | 5653 |
8 | יונדאי טוסון | 5523 |
9 | מאזדה 2 | 4816 |
10 | מיצובישי אאוטלנדר | 4738 |
11 | יונדאי i20 | 4590 |
12 | יונדאי i10 | 4536 |
13 | קיה סלטוס | 4325 |
14 | טויוטה קורולה סדאן | 4221 |
15 | קיה ספורטאז' | 4143 |
16 | טסלה מודל Y | 3587 |
17 | סוזוקי קרוסאובר | 3423 |
18 | מאזדה CX-5 | 3283 |
19 | טויוטה ראב4 | 3246 |
20 | סקודה אוקטביה | 3182 |
מתחילת השנה נמסרו בישראל 41,647 רכבים חשמליים המהווים כבר מעל ל-17% משוק הרכב החדש בישראל, מספר משמעותי מאוד שכנראה היה גדול יותר לו היה היצע רחב יותר של דגמים חשמליים, רצוי קרוסאובר, במחירים עממיים בטווח של 140-180 אלף שקל.
מסירות רכב חדש בישראל 1-9.2023 |
||||
יצרן | מסירות 1-9.2023 | מסירות 1-9.2022 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 38287 | 39610 | -3.3% |
2 | קיה | 29627 | 30986 | -4.4% |
3 | טויוטה | 26247 | 30867 | -15.0% |
4 | BYD | 13481 | 0 | |
5 | סקודה | 12736 | 10842 | 17.5% |
6 | מאזדה | 12659 | 15290 | -17.2% |
7 | צ'רי | 10314 | 0 | |
8 | מיצובישי | 9249 | 9705 | -4.7% |
9 | סוזוקי | 7681 | 6288 | 22.2% |
10 | ויגו | 6516 | 5252 | 24.1% |
11 | סיטרואן | 6218 | 7204 | -13.7% |
12 | גילי | 6180 | 4254 | 45.3% |
13 | טסלה | 5463 | 2629 | 107.8% |
14 | סיאט | 5258 | 5069 | 3.7% |
15 | MG | 4434 | 3747 | 18.3% |
16 | רנו | 4158 | 2654 | 56.7% |
17 | סובארו | 4013 | 3518 | 14.1% |
18 | מרצדס | 3897 | 4351 | -10.4% |
19 | פולקסווגן | 3577 | 2854 | 25.3% |
20 | שברולט | 2963 | 4342 | -31.8% |
21 | אודי | 2769 | 2554 | 8.4% |
22 | ניסאן | 2448 | 3030 | -19.2% |
23 | ב.מ.וו | 2170 | 3202 | -32.2% |
24 | אופל | 2008 | 2021 | -0.6% |
25 | קופרה | 1688 | 2198 | -23.2% |
26 | וולוו | 1502 | 1334 | 12.6% |
27 | לקסוס | 1349 | 1493 | -9.6% |
28 | דאייה | 1274 | 1358 | -6.2% |
29 | פורד | 1199 | 1295 | -7.4% |
30 | ג'יפ | 1086 | 2159 | -49.7% |
31 | איסוזו | 910 | 1406 | -35.3% |
32 | אורה | 791 | 0 | |
33 | ג׳נסיס | 775 | 561 | 38.1% |
34 | פיאט | 727 | 451 | 61.2% |
35 | סרס | 681 | 448 | 52.0% |
36 | סקייוול | 569 | 487 | 16.8% |
37 | הונדה | 528 | 342 | 54.4% |
38 | קאדילק | 508 | 629 | -19.2% |
39 | לנד רובר | 428 | 545 | -21.5% |
40 | ליפמוטור | 424 | 2 | |
41 | WEY | 369 | 0 | |
42 | אירווייז | 369 | 805 | -54.2% |
43 | לינק אנד קו | 363 | 2 | |
44 | EVeasy | 344 | 2 | |
45 | אלפא רומיאו | 316 | 257 | 23.0% |
46 | סאנגוינג | 311 | 494 | -37.0% |
47 | מיני | 245 | 408 | -40.0% |
48 | מקסוס | 244 | 312 | -21.8% |
49 | פורשה | 232 | 235 | -1.3% |
50 | פולסטאר | 224 | 19 | 1078.9% |
51 | JAC | 146 | 119 | 22.7% |
52 | וויה | 129 | 0 | |
53 | אינפיניטי | 114 | 103 | 10.7% |
54 | DS | 103 | 158 | -34.8% |
55 | הונגרי | 80 | 73 | 9.6% |
56 | בארט | 73 | 84 | -13.1% |
57 | מזראטי | 54 | 49 | 10.2% |
58 | LEVC | 22 | 29 | -24.1% |
59 | יגואר | 20 | 44 | -54.5% |
60 | פרארי | 19 | 16 | 18.8% |
61 | בנטלי | 16 | 24 | -33.3% |
62 | Forthing | 8 | 0 | |
63 | אסון מרטין | 5 | 11 | -54.5% |
64 | Weltmeister | 4 | 0 | |
65 | MAN | 2 | 5 | -60.0% |
66 | אלפי | 2 | 0 | |
67 | קארמה | 0 | 2 | -100.0% |
68 | קרייזלר | 0 | 7 | -100.0% |
סה"כ | 240606 | 218235 | 10.3% |