עם מסירות של 4738 רכבים חדשים בחודש דצמבר האחרון, שוק הרכב הישראלי סוגר את שנת 2023 עם מסירות של 270,023 רכבים חדשים, עלייה זניחה של 0.7% לעומת שנת 2022 אך כמובן שלא ניתן להתעלם מכך שאנחנו במצב מלחמה מאז חודש אוקטובר הארור.
שוק הרכב החשמלי בישראל גדל משמעותית בשנת 2023 בזכות מסירות של 48,219 רכבים חשמליים חדשים כך ששוק זה מהווה כ-17.9% מסך שוק הרכב החדש בישראל וגידול משמעותי של כ-75% לעומת שנת 2022 אז נמסרו רק 27,671 רכבים חשמליים.
BYD מובילה בבטחה את שוק הרכב החשמלי בישראל בזכות מסירות של 15,145 רכבים חשמליים, מתוכם 14,244 מדגם אטו 3 שהוא גם הדגם הנמכר ביותר בישראל בשנת 2023. במקום השני אנחנו מוצאים את ג'ילי עם מסירות של 7129 רכבים חשמליים - כולם מדגם גיאומטרי C, טסלה שלישית עם מסירות של 6767 רכבים חשמליים, יונדאי רביעית עם מסירות של 4424 רכבים חשמליים ומותג MG סוגר את החמישייה המובילה עם מסירות של 2760 רכבים חשמליים.
מסירות רכב חשמלי בישראל 1-12.2023 |
||
יצרן | מסירות 2023 | |
---|---|---|
1 | BYD | 15145 |
2 | ג'ילי | 7129 |
3 | טסלה | 6767 |
4 | יונדאי | 4424 |
5 | MG | 2760 |
6 | סקודה | 1725 |
7 | טויוטה | 965 |
8 | אורה | 932 |
9 | קיה | 893 |
10 | מרצדס | 892 |
11 | סרס | 871 |
12 | סקייוול | 619 |
13 | ג'נסיס | 535 |
14 | פולקסווגן | 512 |
15 | ליפמוטור | 459 |
16 | EVeasy | 408 |
17 | פיאט | 400 |
18 | אודי | 383 |
19 | איווייז | 369 |
20 | וולוו | 300 |
21 | נקסוס | 272 |
22 | פולסטאר | 251 |
23 | ב.מ.וו | 249 |
24 | סיטרואן | 211 |
25 | JAC | 170 |
26 | וויה | 142 |
27 | פיג'ו | 91 |
28 | הונגצ'י | 84 |
29 | לקסוס | 70 |
30 | אופל | 58 |
31 | פורשה | 32 |
32 | אקספנג | 23 |
33 | LEVC | 22 |
34 | מיני | 13 |
35 | סמארט | 13 |
36 | DS | 10 |
37 | Forthing | 9 |
38 | Weltmeister | 5 |
39 | זיקר | 3 |
40 | צ'רי | 2 |
41 | יגואר | 1 |
סה"כ | 48219 |
בינואר 2024 עודכן המס על רכב חשמלי, מס הקנייה עלה מ-20% ל-35% ותקרת ההטבה ירדה ל-50,000 ₪ במקום 60,000 ₪. אם נסתכל על עליית המחיר בדגמים חשמליים כגון BYD, ג'ילי וטסלה נבין שהשד לא כזה נורא, במיוחד בדגמים מתוצרת סין להם מרווח שיווק שמן למדי. BYD אטו 3 לדוגמה התייקר רק ב-2,000 ₪, הגיאומטרי C התייקרה בסכום דומה ורק בחלק מגרסאות הדגם. דגמי טסלה התייקרו בסכום של כ-11,400 ₪ וזה אולי מבטא בצורה הטובה ביותר את העבודה שטסלה לא משחקת עם הטבות המס שהמדינה נותנת שכן מחירי הדגמים לפני מס נותרו ללא שינוי.
יונדאי ממשיכה להוביל בבטחה את שוק הרכב הישראלי עם מסירות של 41,790 רכבים חדשים בשנת 2023, ירידה קלה של 1.8%, קיה במקום השני עם מסירות של 32,873 רכבים, ירידה משמעותית יותר של 14%, טויוטה במקום השלישי עם 31,865 רכבים חדשים ורושמת ירידה של 13.6%, מותג BYD תוסף את המקום הרביעי עם מסירות של 15,145 רכבים חדשים וסקודה סוגרת את החמישייה המובילה עם מסירות של 14,543 רכבים חדשים ועלייה של 7.3%.
20 הדגמים הנמכרים ביותר בישראל בשנת 2023 |
||
דגם | מסירות 2023 | |
---|---|---|
1 | אטו 3 | 14244 |
2 | קיה נירו | 9129 |
3 | יונדאי אלנטרה | 8058 |
4 | ג'ילי גיאומטרי C | 7129 |
5 | טויוטה יאריס קרוס | 6826 |
6 | קיה פיקנטו | 6450 |
7 | צ'רי טיגו 8 פרו | 6195 |
8 | יונדאי טוסון | 5929 |
9 | טויוטה קורולה | 5686 |
10 | מאזדה 2 | 5302 |
11 | מיצובישי אאוטלנדר | 5166 |
12 | יונדאי i10 | 4734 |
13 | יונדאי קונה | 4710 |
14 | קיה סלטוס | 4645 |
15 | קיה ספורטאג' | 4629 |
16 | יונדאי i20 | 4625 |
17 | טויוטה ראב4 | 4362 |
18 | סקודה אוקטביה | 4232 |
19 | טסלה מודל Y | 4150 |
20 | סוזוקי קרוסאובר | 3872 |
מתוך 10 המותגים המובילים את שוק הרכב הישראלי, שלושה מותגים הם מותגים סיניים שלהם זו בסך הכל השנה השנייה לשיווק בישראל והנתון היותר מעניין הוא שכולם עושים זאת באמצעות דגם אחד, בעיקר. ג'ילי גיאומטרי C מספקת ללקוחות קרוסאובר חשמלי במחיר נגיש מאוד וטווח נסיעה ארוך, האטו 3 הוא פשוט התחליף החשמלי המודרני לרכבים שפעם היו הלהיט הישראלי כגון קיה ספורטאז' ובמקרה של צ'רי, היא הצליחה באמצעות הטיגו 8 פרו למלא את החלל של קרוסאובר 7 מושבים במחיר חסר תחרות (במיוחד עבור שוק הליסינג).
מסירות רכב חדש בישראל 1-12.2023 |
||||
יצרן | מסירות 1-12.2023 | מסירות 1-12.2022 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 41,790 | 42,545 | -1.8% |
2 | קיה | 32,873 | 38,224 | -14.0% |
3 | טויוטה | 31,865 | 36,881 | -13.6% |
4 | BYD | 15,145 | 3,710 | 308.2% |
5 | סקודה | 14,543 | 13,559 | 7.3% |
6 | מאזדה | 13,780 | 18,770 | -26.6% |
7 | צ'רי | 11,162 | 906 | |
8 | מיצובישי | 10,299 | 11,690 | -11.9% |
9 | סוזוקי | 8,851 | 8,683 | 1.9% |
10 | ג'ילי | 7,129 | 6,816 | 4.6% |
11 | פיג'ו | 6,844 | 5,642 | 21.3% |
12 | טסלה | 6,767 | 6,047 | 11.9% |
13 | סיטרואן | 6,609 | 8,246 | -19.9% |
14 | סיאט | 5,647 | 5,555 | 1.7% |
15 | MG | 5,421 | 5,081 | 6.7% |
16 | רנו | 4,581 | 3,758 | 21.9% |
17 | סובארו | 4,482 | 4,367 | 2.6% |
18 | פולקסווגן | 4,248 | 3,650 | 16.4% |
19 | מרצדס | 4,014 | 4,743 | -15.4% |
20 | שברולט | 3,203 | 4,720 | -32.1% |
21 | אודי | 2,903 | 2,809 | 3.3% |
22 | ניסאן | 2,711 | 3,554 | -23.7% |
23 | ב.מ.וו | 2,241 | 3,404 | -34.2% |
24 | אופל | 2,218 | 2,296 | -3.4% |
25 | קופרה | 1,787 | 2,731 | -34.6% |
26 | וולוו | 1,679 | 1,678 | 0.1% |
27 | לקסוס | 1,636 | 1,845 | -11.3% |
28 | דאצ'יה | 1,492 | 1,988 | -24.9% |
29 | פורד | 1,304 | 1,384 | -5.8% |
30 | איסוזו | 1,266 | 1,612 | -21.5% |
31 | ג'יפ | 1,135 | 2,339 | -51.5% |
32 | Ora | 932 | 0 | |
33 | סרס | 867 | 738 | 17.5% |
34 | ג'נסיס | 819 | 657 | 24.7% |
35 | פיאט | 794 | 485 | 63.7% |
36 | סקייוול | 618 | 745 | -17.0% |
37 | הונדה | 582 | 407 | 43.0% |
38 | קאדילק | 535 | 736 | -27.3% |
39 | לנד רובר | 479 | 575 | -16.7% |
40 | ליפמוטור | 459 | 57 | 705.3% |
41 | סאנגיונג | 432 | 603 | -28.4% |
42 | WEY | 422 | 0 | |
43 | EVeasy | 408 | 2 | |
44 | לינק אנג קו | 404 | 12 | |
45 | איווייז | 369 | 1,312 | -71.9% |
46 | אלפא רומיאו | 337 | 294 | 14.6% |
47 | מקסוס | 275 | 529 | -48.0% |
48 | מיני | 267 | 477 | -44.0% |
49 | פולסטאר | 251 | 119 | 110.9% |
50 | פורשה | 245 | 251 | -2.4% |
51 | JAC | 170 | 191 | -11.0% |
52 | וויה | 142 | 2 | 7000.0% |
53 | אינפיניטי | 117 | 120 | -2.5% |
54 | DS | 111 | 192 | -42.2% |
55 | הונגצ'י | 84 | 92 | -8.7% |
56 | אבארט | 79 | 96 | -17.7% |
57 | מזראטי | 54 | 54 | 0.0% |
58 | יגואר | 24 | 48 | -50.0% |
59 | אקספנג | 23 | 0 | |
60 | LEVC | 22 | 29 | -24.1% |
61 | פרארי | 20 | 19 | 5.3% |
62 | בנטלי | 18 | 26 | -30.8% |
63 | סמארט | 13 | 0 | |
64 | Forthing | 9 | 0 | |
65 | Weltmeister | 5 | 0 | |
66 | אסטון מרטין | 5 | 12 | -58.3% |
67 | זיקר | 3 | 0 | |
68 | אלפין | 2 | 0 | |
69 | MAN | 2 | 9 | -77.8% |
70 | קארמה | 0 | 2 | -100.0% |
71 | קרייזלר | 0 | 7 | -100.0% |
סה"כ | 270,023 | 268,131 | 0.7% |