טויוטה היילנדר משווק בישראל עם מערכת הנעה היברידית 245 כ"ס בלבד אך בשוק האמריקאי הוא היה זמין, עד עתה, גם עם מנוע 3.5 ליטר V6 אטמוספרי בספק של 299 כ"ס. עד עתה, שכן כעת טויוטה מחליפה את מנוע ה-V6 הזה במנוע 2.4 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו חדש ומודרני.
מנוע -2.4 ליטר טורבו מייצר בדגם הספק מרבי של 269 כ"ס ומומנט מרבי של 42.5 קג"מ, זה אמנם 30 כ"ס פחות ממנוע ה-V6 היוצא אך עם תוספת של 6.2 קג"מ משמעותיים למומנט המרבי המושג כעת בטווח רחב יותר של סיבובי מנוע.
לפי טויוטה צריכת הדלק אמנם לא השתפרה לעומת מנוע ה-V6 היוצא (10.5 ק"מ לליטר בתקן EPA) אך המנוע החדש ידידותי יותר לסביבה והוא בעל פליטת מזהמים נמוכה יותר בכ-50%. כמובן, מי שרוצה באמת לחסוך בדלק ופליטת מזהמים צריך כמובן לבחור בהיילנדר ההיברידי לו צריכת דלק משולבת של 15.3 ק"מ לליטר בתקן EPA האמריקאי.
לצד המנוע החדש טויוטה משדרגת מספר דברים נוספים בדגמי 2022 של ההיילנדר, שתי רמות הגימור הבכירות (Limited או Platinum) זכו ללוח מחוונים דיגיטלי "12.3 מלא המחליף את הלוח האנלוגי עם מסך "7 במרכזו, החל מרמת הגימור XLE ניתן לקבל מערכת מולטימדיה עם מסך "12.3 במקום מסך ה-"8 הסטנדרטי, וברמות הגימור הבסיסיות נוסף מסך "7 ללוח המחוונים במקום "4.2.
מערכת המולטימדיה בדגמים הבכירים מבוססת על הדור העדכני של מערכת המולטימדיה של טויוטה כך שהיא כוללת תפעול קולי טבעי שנכנס לפעולה באמצעות הפקודה "Hey Toyota", המערכת כוללת בנוסף חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חיבור מובנה לשירותי הזרמת מוזיקה כגון אפל מיוזיק ועוד.
לצד זה נמצא פתיחה ללא מגע של דלת תא המטען החשמלית ביותר רמות גימור, משטח טעינה אלחוטי שעבר מהתא במשענת המרכזית למרכז הדשבורד, צבעים חיצוניים חדשים, חישוקי ,20 חדשים ועוד.