פורד תצייד את המונדיאו החדשה במנוע 1.5 ליטר טורבו (אקובוסט) בהספק של 180 כ"ס אשר ישווק במקביל למנוע ה-1.6 ליטר אקובוסט.
פורד חושפת מנוע חדש בנפח 1.5 ליטר מסדרת מנועי הטורבו אקובוסט (EcoBoost) אשר ישרת את המונדיאו החדשה וצפוי לשרת בהמשך גם את הפוקוס. פורד חשפה את המנוע החדש בחודש אפריל האחרון אך רק עכשיו היא חושפת את הנתונים הטכניים של מנוע זה.
אם אתם במקרה שואלים "והיכן המונדיאו החדשה שהוצגה כבר לפני שנה?”, אז שיווקה של המונדיאו החדשה באירופה וישראל מתעכב בשל תהליך ההתייעלות של של החטיבה האירופאית של פורד ורק לקראת סוף השנה/תחילת שנה הבאה יחל שיווקו של הדגם באירופה ובמקביל בישראל.
מנוע ה-1.5 ליטר אקובוסט החדש של פורד, בעל הספק מרבי של 180 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ המתקבל בין 1,600-5,000 סל"ד. הנתונים של מנוע זה, זהים למעשה לאלו של מנוע ה-1.6 ליטר אקובוסט המוכר – 180 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-24.5 קג"מ בין 1,600-5,000 סל"ד. השאלה המתבקשת היא מדוע פורד מתאמצת להציג מנוע חדש עם אותה טכנולוגיה ואותם נתוני הספק?
אמנם מנוע ה-1.5 טורבו החדש צפוי להציג חיסכון מסוים בצריכת הדלק, אך הסיבה העיקרית להצגתו של מנוע זה הוא השוק הסיני – שוק הרכב הגדול בעולם והשני בחשיבותו, לאחר ארה”ב, עבור פורד. בסין, מכוניות עם נפח מנוע הגדול מ-1.5 ליטר נענשות במיסוי גבוה והכנסתו של המנוע החדש תאפשר לפורד לשווק את המונדיאו החדשה בסין במחיר תחרותי זאת מבלי לוותר על הביצועים של מנוע ה-1.6.