ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הבטיחות והריסוק שערך לדגמים הבאים: 2021 סובארו אאוטבק החדש (בקרוב בישראל), אודי Q4 e-tron החשמלי (גם הוא בקרוב בישראל), טויוטה מיראה שהיא מכונית המימן של טויוטה ולשני דגמים מסין שישווקו בקרוב באירופה, הקרוסאובר NIO ES8 החשמלי והקרוסאובר Lynk & Co 01 ההיברידי שהוא דגם מקביל לוולוו XC40, שעליו הוא מבוסס.
כל הדגמים במבחן השיגו ציון מרבי של 5 כוכבים מלאים אך כידוע, זו רק כותרת כללית ולא הסיפור כולו. האאוטבק החדש, שהוצג עוד בשנת 2019 ורק כעת עושה עלייה לאירופה וישראל, זכה לציונים טובים עם הגנה של 88% על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ולציון הגבוה ביותר אי פעם בארגון של תפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות - 95%. ההערה המשמעותית ביותר שנרשמה לדגם היא במקרה של התנגשות בצד הרכב, אז הרכב זכה לציון נכשל בהגנה על החזה של ילד בן 10. לדגם גם אין כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע וגם על זה הדגם איבד נקודות במבחן.
בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות, המערכת שאמורה לזהות הולכי רגל בנסיעה לאחור לא זיהתה בזמן את הולך הרגל, אך בכל שאר התרחישים בהן נבחנו מערכות הבטיחות הדגם הציג ביצועים מושלמים ובכולם הרכב מנע תאונה, ברכב אחר או הולכי רגל/דו גלגלי, לחלוטין.
אודי Q4 e-tron החשמלי שהוצג בחודש אפריל האחרון זכה גם הוא לציון של 5 כוכבים והציג הגנה מצוינת על נוסעים בוגרים (93%) או ילדים (89%) ללא כל הערה מיוחדת. מערכות הבטיחות המתקדמות של הדגם לא כוללות זיהוי הולכי רגל בנסיעה לאחור, הן תפקדו היטב בכל התרחישים של זיהוי רכב אך פחות טוב בחלק מהתרחישים של זיהוי הולכי רגל או דו גלגלי וכמו הרוב המוחלט של הרכבים שנבחנו בשנה האחרונה (הדרישות גבוהות יותר בכל שנה כך שקשה להשוות בין שנה לשנה) הדגם כשל בזיהוי הולך רגל בעת ביצוע פנייה בצומת. לסיכום, הגנה מצוינת על הנוסעים, קצת פחות טובה בהגנה על משתמשי דרך אחרים - הולכי רגל ודו גלגלי.
לא תופתעו לגלות כי Lynk & Co 01 השיג ציונים טובים בסך הכל במרבית תרחיבי המבחן שכן כאמור, מדובר בדגם המבוסס על וולוו XC40. לשם התזכורת, Lynk & Co הוא מותג חדש יחסית של Geely הסינית, החברה המחזיקה בבעלות מלאה על מותג וולוו. מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו מצוין בכל התרחישים, למעט בזיהוי רכב או הולך רגל בעת פנייה בצומת שם המערכות כשלו.
עבור מותג הרכב הנחשב לטסלה הסינית, NIO, זה היה מבחן אירופאי ראשון והדגם עבר את המבחן די בהצלחה, גם אם לא באופן מצטיין, במיוחד בכל הקשור לתפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות. NIO ES8 הוא קרוסאובר 6-7 מושבים גדול ממדים (5 מטר אורך ובסיס גלגלים של 3 מטר) שממש לאחרונה זכתה לתקינה אירופאית מלאה. בגרסתו הבכירה הדגם מצויד במערכת הנעה חשמלית כפולה, בהספק כולל של 536 כ"ס ומומנט מרבי של 73.9 קג"מ, המאפשרת לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות.