ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם היום (ד') את תוצאות מבחן הריסוק שערך לדגמים אופל מוקה החדש ורנו קנגו החדשים. הקנגו היה מוצלח יותר בהגנה על ילדים אך שני הדגמים נאצלו להסתפק בציון כולל של 4 כוכבים.
אופל מוקה החדש זכה כאמור לציון של 4 כוכבים בלבד, זאת למרות שמדובר בדגם המתבסס על פיג'ו 2008 שבשנת 2019 השיג ציון של חמישה כוכבים, תוצאה של מבחן מקיף יותר ודרישות מחמירות יותר. המוקה השיג ציונים בינוניים בהגנה על נוסעים בוגרים (73%) בהגנה על ילדים במושב האחורי (75%) השיג ציון של 58% בהגנה על הולכי רגל מה שבכל מקרה היה מונע את הכוכב החמישי (נדרש ציון של 60% ומעלה) וציון של 64% במערכות בטיחות.
הארגון ציין לרעה את העבודה שהדגם "נמצא עמוק בתוך 4 הכוכבים" והוא לא הצליח להשיג את ציון המינימום לחמישה כוכבים באף אחד מסעיפי המבחן, כולל בסעיף הגנה על ילדים. לדגם אין כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע ומערכת הבלימה האוטונומית לא כוללת זיהוי רוכבי אופניים כסטנדרט. יש לציין כי הדגם נבחן עם מפרט בטיחות בסיסי ללא רדאר, הדגם שישווק בישראל יכלול את החיישן הזה, דבר שישפר את ביצועי מערכות הבטיחות.
הקונגו החדש של רנו הציג הגנה טובה מאוד על ילדים במושב האחורי (87%) ללא הערות מיוחדות, הגנה פחות טובה על נוסעים בוגרים (78%) בעיקר כי לדגם אין כרית אוויר מרכזית ומערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו היטב בסך הכל, למעט תרחישים של זיהוי הולכי רגל (ילד) הפורץ לכביש בין רכבים חונים או בעת פנייה בצומת. בשאר התרחישים המערכות תפקדו היטב ובזמן ומנעו תאונה.