חמישה כוכבי NCAP לאודי Q2 ויונדאי איוניק, סוזוקי איגניס זוכה בחמישה כוכבים כאשר היא מצוידת בחבילת בטיחות.

סוזוקי איגניס מבחן ריסוק
סוזוקי איגניס החדשה - חמישה כוכבים עם חבילת בטיחות.

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך לדגמים הבאים: אודי Q2, יונדאי איוניק, סוזוקי איגניס, סאנגיונג טיבולי ופורד אדג'.

 

יונדאי איוניק, המשפחתית ההיברידית של יונדאי אשר הושקה החודש בישראל, זכתה לציון המרבי של חמישה כוכבים עם תוצאות טובות בסעיפי המבחן השונים: 91% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 80% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור ו-82% בעזרי בטיחות.

 

האיוניק לא זכתה בחמישה כוכבים רק כי היא מצוידת בשבע כריות אוויר ובשלדה עם אזורי ספיגה, אלא גם כי היא מצוידת כסטנדרט במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטבית (זו האחרונה לא נכללת בציון). האיוניק משווקת בישראל עם אותן מערכות בטיחות, כך שהיא בהחלט נחשבת לבחירה בטוחה ומערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות האלו בהחלט צריכות להיות בסל השיקולים של הצרכן.

 

אודי Q2, הקרוסאובר הקומפקטי החדש של אודי אשר ישווק בישראל בתחילת החודש הבא, זכה גם הוא בציו מלא של חמישה כוכבים ועם ציונים מרשימים למדי בהגנה על הנוסעים: 93% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים ו-86% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור. אודי Q2 מצוידת כסטנדרט בבלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ומערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה וכך (עם עוד כמה מערכות נוספות) אנחנו מצפים שהדגם ישווק בישראל.

 

פורד אדג' החדש זכה גם הוא לציון מרבי של חמישה כוכבים אך עם ציונים פחות מרשימים בהגנה על הנוסעים: 85% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים ו-76% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור. האדג' היה קרוב לקבל ארבעה כוכבים בלבד, אך בזכות שפע של מערכות בטיחות מתקדמות המוצעות עם הדגם באירופה כסטנדרט, הוא זכה בכוכב החמישי. בישראל, האדג' משווק רק עם חלק מאותן מערכות ורובן כלל לא מוצעות ברמת הגימור הבסיסית אלא רק ברמות האבזור הגבוהות והיקרות יותר.

 

סוזוקי איגניס החדשה, הקרוסאובר העירוני והקטן של סוזוקי (שיווק בישראל בתחילת השנה הבאה), זכה לשני ציונים: שלושה כוכבים ללא חבילת בטיחות וחמישה כוכבים, מרשים לרכב עירוני, עם חבילת בטיחות הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה ועוד.

 

כמו האיגניס, גם סאנגיונג טיבולי זכה בשני ציונים, עם אבזור בטיחות סטנדרטי ועם חבילת בטיחות אופציונאלית. כסטנדרט, כפי שהדגם משווק בישראל, הטיבולי זכה בשלושה כוכבים בלבד ועם ציון בינוני למדי בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור (62%) וציון בינוני בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים (76%). עם חבילת הבטיחות, המוסיפה בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, הציון בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים השתפר ל-82% והדגם זכה בארבעה כוכבי בטיחות.

 

טבלת תוצאות מבחני ריסוק NCAP נובמבר 2016

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.