מבחן למערכות בטיחות מתקדמות
Euro NCAP מרחיב את המבחנים למערכות בטיחות מתקדמות.
מבחן למערכות בטיחות מתקדמות
Euro NCAP מרחיב את המבחנים למערכות בטיחות מתקדמות.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP ממשיך כל הזמן לאתגר את יצרני הרכב ובשנים האחרונות ההתמקדות הוא בעיקר בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות, אלו שאמורות למנוע תאונה או כניסה למצב מסוכן. כעת הארגון מציג מבחן נוסף לתפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות שהוא מעבר למה שנכלל במבחנים הרגילים של הארגון וזה כמובן רמז עבה ליצרנים שהמבחן הנוסף ישולב בהמשך במבחנים הרגילים. 

 

במבחן החדש נבחנו דברים קצת שוליים יותר כמו מדריך לשימוש במערכות במערכת המולטימדיה או חיווי פעילות ותפקוד המערכות ועוד, לצד דברים חשובים יותר כמו תפקוד המערכות בפועל כגון מגביל מהירות משולב בזיהוי תמרורים, תפקוד בקרת השיוט האדפטיבית והאטה לפני עיקולים וצמתים, שמירה על נתיב הנסיעה במהירויות גבוהות תפקוד המערכות כאשר הנהג לא מגיב לכל התראה ועוד. 

 

NCAP
Euro NCAP.

BYD אטו 3, החשמלית הנמכרת ביותר בישראל, זכה לציון אפס מתוך 4 נקודות אפשריות. הביקורת העיקרית היא על העבודה שלדגם אין בקרת מהירות חכמה (ISA), בקרת השיוט האדפטיבית כשלה בחלק מהתרחישים כמו מקרים בהם רכב אחר חותך את נתיב הנסיעה ותפקדה באופן לא מספק בתרחישים אחרים כגון זיהוי והאטה לפני רכב עומד במקום. מערכת השמירה על הנתיב התקשתה לשמור על הנתיב במהירויות של 100 קמ"ש ומעלה, המערכת לא תפקדה באופן הרצוי, כמו הבאת הרכב לעצירה מלאה, במקרים בהם הנהג לא הגיב לכל התראה ועוד. 

 

המצטיינות של המבחן הן ב.מ.וו ומרצדס, ב.מ.וו עם דגם i5 שזכה לציונים של 75% בסיוע לנהג ו-90% בגיבוי הנהג במקרים בהם ישנו כשל במערכת, חוסר תגובה של הנהג ועוד. מרצדס עם ה- C קלאס זכתה, לציונים גבוהים יותר עם 85% בסיוע לנהג ו-97% בגיבוי הנהג. ב.מ.וו איבדה ניקוד על כך שלמרות שלדגם ישנה מצלמה מתקדמת לניטור הנהג (דבר שאין במרצדס) היא משמשת רק לזיהוי מקרי חירום בהם הנהג חסר יכולת תגובה.

 

בקרת שיוט
תפקוד בקרת השיוט מול הולך רגל בצד הדרך.

וולוו EC40 ופולקסווגן ID.7 זכו בשלוש נקודות מתוך ארבע אפשריות עם ציונים של 66% ו-78% או 70% ו-80% בהתאמה. 

 

כבר מזמן אמרנו שלא כל מערכות הבטיחות המתקדמות נולדו שוות ותמיד יש יצרנים שמשקיעים את האקסטרה ואחרים שרק את מה שהם חייבים או רק בהתאם לפרוטוקול המבחן הנוכחי. זו לא תופעה חדשה, כל פעם שארגון בטיחות כזה או אחר מציג מבחן בטיחות חדש אנחנו מגלים שיש יצרנים שהשקיעו יותר ויש כאלו שתכננו את הרכב רק למה שנבחן בעבר. לדוגמה, לפני כעשור ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS של חברות הביטוח הציג מבחן ריסוק חדש לחזית הדגם, התנגשות של 25% מחזית הדגם בעצם קשיח במקום 40% במבחן הרגיל, למעט מספר יצרנים (סובארו, וולוו והונדה) כל השאר כשלו לחלוטין במבחן והוכיחו שלא מעט יצרנים באמת עושים רק את המינימום הנדרש ולא מעבר לכך. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.