מאזדה 2 החדשה לשנת 2015, גדולה ומרווחת יותר, עם תא נוסעים מאובזר ואיכותי מבעבר ותוצע גם עם מנוע 1.3 ליטר 92 כ"ס.
מאזדה חשפה לפני מספר ימים את מאזדה 2 החדשה, הדור הרביעי לסופרמיני של החברה. הדגם שנחשף הוא אמנם הדגם לשוק היפני, שם הוא משווק כמאזדה דמיו (Demio), אך למעט מיקום ההגה מדובר בסופו של דבר בדגם זהה לגרסה האירופאית שמאזדה תציג בקרוב בתערוכת פריז באוקטובר. לישראל, מאזדה 2 החדשה צפויה להגיע בתחילת 2015.
עיצובה של ה-2 החדשה ספורטיבי למראה כמו כל דגמי מאזדה האחרונים. העיצוב של דגם הייצור הסופי, המבוסס על שפת העיצוב KODO של מאזדה, אמנם פחות מרהיב מהקונספט האזומי עליו מבוססת ה-2 החדשה וכן מזוויות מסוימות היא מזכירה למדי את הדגם הנוכחי, אך עדיין מדובר בעיצוב מוצלח נוסף של מאזדה. בשנה הבאה, מאזדה צפויה להציג את גרסת הסדאן של הדגם.
תא הנוסעים של מאזדה 2 היוצאת סבל מעיצוב מיושן ופלסטיקה קשיחה ולא מרשימה למראה או באיכותה, בדגם החדש מאזדה ביצעה שדרוג משמעותי בתחום זה עם שימוש בחומרים רכים למגע, גימור איכותי מבעבר וכן ריפוך עור/בד לרוחב הדשבורד ובדלתות. אמנם לוח המחוונים, גלגל ההגה, התצוגה העילית -HUD, מערכת המולטימדיה ועוד נלקחו כולם ישירות ממאזדה 3, אך העיצוב מקורי וייחודי לדגם ונדמה כי מאזדה הרימה את ה-2 ממעמד של מכונית בסיסית יחסית למכונית שתתמודד מול הטובות שבסגמנט בכל הקשור לאיכות תא הנוסעים, כגון מול אופל קורסה החדשה.
מאזדה 2 החדשה היא מכונית חדשה לחלוטין בכל בתחומים. היא מצוידת בכל טכנולוגיית סקייאקטיב של מאזדה ומבוססת על גרסה מקוצרת של הפלטפורמה המשמשת את מאזדה 3 החדשה. עם אורך של 4,060 מ"מ, רוחב של 1,695 מ"מ, גובה של 1,500 מ"מ, מאזדה 2 החדשה ארוכה ב-140 מ"מ וגבוהה ב-25 מ"מ מהדגם הנוכחי, מידת הרוחב מצד שני נותרה זהה. בסיס הגלגלים גדל משמעותית ועומד בדגם החדש על 2,570 מ"מ, 80 מ"מ יותר מהדגם הנוכחי. למרות הגידול המשמעותי במידות, משקל הדגם לא השתנה משמעותית - בסביבות ה-1000 ק"ג, תלוי ברמת הגימור ויחידת ההנעה.
מאזדה 2 החדשה – מנועים:
בעוד השוק האירופאי צפוי לקבל שני מנועים בנפח 1.5 ליטר, בנזין אטמוספרי וטורבו דיזל, השוק היפני מקבל מנוע בנזין חדש בנפח 1.3 ליטר במקום מנוע ה-1.5 ליטר. מנוע ה-1.3 ליטר החדשה שמאזדה 2 החדשה היא הראשונה לקבלו, הוא מנוע ארבעה צילינדרים SKYACTIV-G עם הזרקת דלק בהספק מרבי של 92 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה ישודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטו'.
מנוע ה-1.5 ליטר המוכר ממאזדה 3, יוצע בשני הספקים של כ-75 כ"ס וכ-100 כ"ס ומנוע הטורבו דיזל מציע הספק מרבי של 105 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,500-2,500 סל"ד. מנועים אלו יוצעו עם תיבת 5 או 6 הילוכים ידנית וכן אופציה לתיבת 6 הילוכים אוטו'. מאזדה עדיין לא מפרסמת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק של ה-2 החדשה.
מאזדה אמנם מפתחת מערכת הנעה היברידית על בסיס מנוע רוטורי (ונקל), אך זו לא צפויה להגיע בקרוב לייצור. כמו דגמים רבים ביפן, מאזדה תציע את ה-2 החדשה גם עם הנעה כפולה, באירופה וישראל הדגם יוצע עם הנעה קדמית בלבד.
בתחום הבטיחות, מאזדה 2 החדשה מצוידת במערכת בלימה אוטו' מבוססת לייזר, לפחות 6 כריות אוויר, מערכת התרעה על עצמים באזורים מתים, בקרת יציבות ועוד. האבזור בדגם כולל, כאופציה או כסטנדרט: בקרת שיוט, תצוגה עילית, בקרת אקלים (חד אזורית), שליטה מההגה על מערכת השמע והטלפון, מערכת מולטימדיה MZD-Connetct עם שתי כניסות USB, ריפודי עור ועוד.