מזדה חושפת את הנתונים הטכניים של מנוע הדיזל החדשה שלה, SKYACTIV-D 1.5, אשר יוצע עם מאזדה 2 החדשה בסוף השנה.

מאזדה האזומי קונספט

בתערוכת ז'נבה האחרונה, מאזדה הציגה את הקונספט האזומי כקדימון למאזדה 2 החדשה אשר תוצג בגרסת הייצור לקראת סוף השנה. יחד עם הקונספט, מאזדה חשפה את מנוע הדיזל החדש מסדרת SkyActiv-D שישרת את הדגם וכעת, מאזדה חושפת את הנתונים הטכניים של מנוע זה.

מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים

 

מנוע הטורבו דיזל החדש בנפח 1.5 ליטר, עושה שימוש בטכנולוגיית SKYACTIV העדכנית של מאזדה. בעוד במנועי הבנזין מסדרת SKY-G, מאזדה העלתה את יחס הדחיסה לטובת נצילות גבוה יותר, במנועי הדיזל שלה מסדרת SKY-D, היא הורידה את יחס הדחיסה לכדי 14.8:1 כאשר יחס הדחיסה במנוע דיזל ממוצע עומד על כ-16:1. יחס הדחיסה הנמוך הזה אפשר למאזדה להפחית משמעותית את פליטת המזהמים הנשימתיים (NOX) ללא צורך בשימוש במסנן חלקיקים יקר (מאוד). זהו יחס הדחיסה הנמוך ביותר מבין מנועי הדיזל בנפח הקטן מ-2.0 ליטר.

 

למרות יחס הדחיסה הנמוך ובזכות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת למנועי דיזל, למנוע נתונים מכובדים למדי עם הספק מרבי של 105 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל בין 1,500-2,500 סל"ד. מאזדה לא מציינת את נתוני ביצועים או צריכת דלק, אך מציינת שעם מנוע זה מאזדה 2 תהיה חסכונית במיוחד ואנחנו בהחלט יכולים לצפות לצריכת דלק משולבת של כ-30 ק"מ לליטר. מנוע זה ישרת בעתיד גם את מאזדה 3 ומאזדה 6.

 

המנוע ישודך לתיבת הילוכים ידנית SKYACTIV-MT או שישה הילוכים אוטו' SKYACTIV-DRIVE וכן למערכת עצור סע (i-stop) וכאופציה למערכת בלימה רגנרטיבית מבוססת קבל (i-ELOOPׂ).

 

מנוע נוסף שישרת את הדגם הוא מנוע 1.5 ליטר SKY-G המשרת את מאזדה 3, אך בהספק מופחת (ההספק המקורי למעשה) של 100 כ"ס.

 

תגיות: מאזדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.