הקונספט שינארי (Shinari) תהווה את קו העיצוב העתידי של מאזדה, יחד עם מנועי ה-SKY החדשים.

מאזדה שינארי קונספט - שפת העיצוב החדשה של מאזדה

מאזדה שינארי קונספטמאזדה שינארי קונספטמאזדה חשפה היום במילאנו, קונספט העונה לשם שינארי. השינארי היא קופה ארבע דלתות, שלנו בשנייה הראשונה היה נדמה שפיסקאר הציגה גרסה חדשה לקארמה. העיצוב בכל מקרה, מרהיב והוא תולדה של שיתוף בין 3 מחלקות העיצוב של מאזדה,בארה"ב, יפן וגרמניה. השינארי, לפי מאזדה, תהווה את קו העיצוב העתידי של מאזדה. קו העיצוב החדש הזה נקרא "קודו" שפירושו "הנשמה של התנועה" ביפנית.

 

לפי בכירים במאזדה, למרות היותה יצרנית קטנה במונחים עולמיים עם מכירות של 1.2 מליון רכבים בשנה, היא שואפת להתחרות בלא פחות מ-ב.מ.וו ואודי. למטרה זו, מאזדה שמה לעצמה תכנון חכם של מבנה הרכב, שלא יהיה שלדה אחודה רגילה אלא יותר דומה לשלדת מסבך. העקרון לפי מאזדה שהשלדה תהיה מורכבת מ"קוביות" שעבור כל דגם יוכלו להחסיר או להוסיף כך שהשלדה תוכל לשרת את רוב דגמי מאזדה, כ-800,000 רכבים.

 

בנוסף במאזדה אומרים שהם מתכוונים להציג שיפור ניכר באיכות ההרכבה והחומרים בכדי להתמודד עם הטובות בקבוצת רכבי הפרמיום.

 

יחד עם זאת, מאזדה עד שנת 2013 תצייד את כל דגמיה במנועים מסדרת "SKY”, מנועי בנזין ודיזל, מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל ומנוע בנזין 2.0 ליטר חסכוניים, חזקים ומאוד נקיים. לשם השוואה, מנוע 2.0 ליטר בנזין מסדרת SKY יפלוט רק 130 גרם CO2 לקילומטר לעומת המנוע הנוכחי שפולט 190 גרם C02 לקילומטר. את המנוע הראשון תקבל בשנת 2011 ה-MX5 החדשה.

 

את ההישג הזה, מאזדה תשיג באמצעות יחס דחיסה מאוד גבוהה למנועי בנזין של 14:1. מנוע פרארי 458 איטליה המספק 125 כ"ס לליטר הוא בעל יחס דחיסה של 12.5:1 שנחשב לגבוהה במיוחד במנועים סדרתיים.

 

תגיות: מאזדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.