עידן הרכב החשמלי העניק הזדמנות ללא מעט יצרנים חדשים לחדור לתעשיית הרכב ומהצד השני, הוא מעניק ליצרנים ותיקים נשכחים הזדמנות שנייה, לנצ'יה היא דוגמה אחת לכך גם אם במקרה של המותג הזה זה כבר ניסיון ה- החייאה "האלף" במספר.
כחלק מתהליך החייאת המותג, לנצ'יה חושפת כעת את שפת העיצוב החדשה של החברה המוגדרת ע"י החברה כשפת עיצוב קלאסית פרוגרסיבית המעוררת רגש. לצד שפת העיצוב החדש לנצ'יה חשפה גם לוגו חדש ועדכני למותג, כזה השומר על המסורת והסמל המוכר אך במראה נקי ומודרני יותר.
מה אתם רואים כאן? צורה אוונגרדית ממנה אתם יכולים לקחת מספר אלמנטים ויזואליים אותם נפגוש בדגמים העתידיים של המותג, שלושת פסי התאורה בחזית מציינת את מבנה עיצוב החזית, קווי העיצוב החלקים והנקיים יאפיינו את עיצוב המרכב של דגמי לנצ'יה והפנסים העגולים מאחור יאפיינו את חתימת התאורה האחורית של המותג.
הצורה אוונגרדית הזו לא נבחרה כלאחר יד, היא למעשה סוג של פרשנות מודרנית לקונספט סטרטוס זירו שהוצגה בתחילת שנות ה-70 ושפת העיצוב שלה שימשה את ההשראה למכוניות מיתולוגיות של לנצ'יה כגון לנצ'יה סטרטוס HF, לנצ'יה מונטה קרלו ולנצ'יה דלתא.
להזכירכם, לנצ'יה חייה על "אדי הדלק" האחרונים כבר מספר שנים רק בזכות העבודה שהאפסילון הנוכחית עדיין משווקת באיטליה זאת למרות שמדובר בדגם ותיק מאוד שהוצג עוד בשנת 2011. כיום לנצ'יה היא חלק מקבוצת סטלנטיס ובקבוצה החליטו לתת למותג הזה הזדמנות אחרונה לשמש כמותג פרימיום נוסף בקבוצה לצד אלפא רומיאו ו-DS.
למותג תוכנית אסטרטגית צנועה מאוד, שלושה דגמים חדשים עד לשנת 2028 כאשר לכולם תהיה אופציה להנעה חשמלית מלאה ובחלק מהדגמים זו תהיה האופציה היחידה. בשנת 2024 לנצ'יה תציג את האפסילון החדשה אשר תתבסס על הדור הבא של פיג'ו 208 כך שהדגם ישווק גם עם הנעה היברידית או חשמלית מלאה, בשנת 2026 לנצ'יה תחשוף את ספינת הדגל של המותג, למרות שמדובר במכונית קומפקטית יחסית באורך של 4.6 מטר בלבד, ובשנת 2028 תוצג לנצ'יה דלתא חדשה שתהיה מכונית "ביצועים מסעירה" עם הנעה חשמלית בלבד ותתחרה מול דגמים כגון אודי A3. ההיצע הדליל הזה של דגמים אומר לנו שלמרות שהמותג זוכה להזדמנות נוספות, בסטלנטיס כנראה שלא ממש בטוחים שיש למותג הזה עתיד מבטיח - נחייה ונראה.
כל דגמי לנצ'יה החדשים יתבססו על פלטפורמת STLA החדשה של קבוצת סטלנטיס, זו פלטפורמה שתוכננה לשאת בצורה יעילה מערכת הנעה חשמלית וכל תצורת הנעה אחרת, כמו היברידית, היא משנית בלבד. הפלטפורמה הזו תיוצר בארבע גרסאות שונות, שלוש עבור רכבי נוסעים ואחת עבור רכבים מסחריים וטנדרים.