על הנייר מדובר במתיחת פנים בלבד אך בפועל, הסנטה פה 2021 אותו יונדאי חושפת כעת, המוצג כשנתיים וחצי בלבד לאחר שהוצג לראשונה הדור הנוכחי (רביעי), הוא דגם חדש לחלוטין עם פלטפורמה חדשה, עיצוב חיצוני חדש, תא נוסעים משודרג משמעותית ותוספת חשובה של מערכת הנעה היברידית והיברידית פלאג-אין - לראשונה בדגם.
בכדי שתוכל לשווק באירופה את הסנטה פה עם מערכת הנעה היברידית, יונדאי נאלצה להחליף את הפלטפורמה של הדגם הנוכחי לפלטפורמה דור 3 החדשה של החברה, אותה פלטפורמה המשמשת גם את הסורנטו החדש של קיה. זו פלטפורמה קשיחה יותר שתוכננה מראה לשאת מערכת הנעה היברידית ומביאה איתה שיפורים גם בתחומים של התנהגות, נוחות, בידוד רעשים ורעידות (NVH) ובטיחות במקרה של תאונה. יונדאי לא חושפת זאת עדיין אך בסיס הגלגלים צפוי לגדול משמעותית לכדי אורך של כ-2,815 מ"מ, לעומת 2,765 מ"מ כיום.
יונדאי לא חושפת בשלב זה את כל הפרטים הטכניים, אך ברור לנו כי מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם זהה לזו של הסורנטו, כלומר שילוב של מנוע 1.6 ליטר טורבו סמארט סטרים עם 180 כ"ס ו-27 קג"מ יחד עם מנוע חשמלי המייצר 60 כ"ס ו-26.9 קג"מ כך שלמערכת הספק כולל של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ.אל יחידת ההנעה הזו יונדאי תוסיף גם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם טווח נסיעה חשמלי משמעותי וכן מנועי בנזין ודיזל חדשים מסדרת Smartstream.
העיצוב החיצוני של הסנטה פה זכה לעדכון מקיף עם עיצוב חדש לחלוטין לחזית הדגם כולל גריל חדש ומלבני השונה מכל שאר דגמי יונדאי הנוכחיים, עיצוב חדש לפנסים ותאורת יום בצורת האות T היורדת מפנסי היום, העליונים, אל הפנסים הראשיים, התחתונים. גם מאחור נמצא עיצוב חדש ומודרני יותר לפנסים כולל פס תאורה הנמתח בין הפנסים האחוריים כמיטב המסורת העדכנית, יחד עם עיצוב חדש לפגוש האחורי. עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים, עד "20, משלימים את העדכון המקיף לעיצוב הדגם.
גם תא הנוסעים זכה לשדרוג מקיף עם עיצוב חדש לחלוטין לקונסולה המרכזית שם נמצא מערך שליטה על מערכת שמע, מתחתיו מערך שליטה חדש על בקרת האקלים המפוצלת ומתחת לו שליטה דיגיטלית על תיבת ההילוכים באמצעות כפתורים, בורר מצבי נהיגה/שטח חדש וכן את כפתורי השליטה על חימום/אוורור המושבים. בנוסף נמצא מערכת מולטימדיה חדשה "10.25 וכן לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל של "12.3 ותצוגה עילית בגודל "8.
הסנטה פה החדש יהיה זמין באירופה החל מספטמבר 2021, עד אז יונדאי תחשוף פרטים טכניים נוספים על הדגם. את הדגם אנחנו מצפים לפגוש בישראל לקראת סוף השנה/תחילת השנה הבאה.