לאחר שחשפה בחודש שעבר את העיצוב הפנימי והחיצוני של הגרנדיור 2023 החדשה, יונדאי משיקה כעת בשוק הבית הקוריאני את הדגם המהווה את ספינת הדגל של המותג. הגרנדיור החדשה היא דור שביעי לדגם המשווק מאז שנת 1986 ואין ספק כי הדור הזה של הדגם מציג את המהפכה הגדולה ביותר אי פעם לה זכה הדגם.
הגרנדיור החדשה תשווק עם מבחר של שלושה מנועים: 2.5 ליטר GDI אטמוספרי עם 198 כ"ס ו-25.3 קג"מ וצריכת דלק משלבת של 11.7 ק"מ לליטר, מנוע 3.5 ליטר V6 אטמוספרי עם 300 כ"ס ו-36.6 קג"מ וצריכת דלק משולבת של 10.4 ק"מ לליטר ומנוע 1.6 ליטר טורבו היברידי עם הספק כולל של 235 כ"ס, מומנט מרבי של 35.7 קג"מ וצריכת דלק משולבת של 18.0 ק"מ לליטר.
כל דגמים מגיעים עם הנעה קדמית בלבד, למעט דגם ה-3.5 ליטר אותו ניתן לקבל גם עם הנעה כפולה AWD. את מנוע ה-3.5 ליטר ניתן לקבל בנוסף גם בגרסת הנעה בגז בהספק של 240 כ"ס.
יונדאי גרנדיור היא מכונית סאלון בגודלה עם אורך של 5,035 מ"מ, רוחב של 1,880 מ"מ, גובה של 1,460 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,895 מ"מ. בהשאלה מג'נסיס, הגרנדיור נשענת על על בולמים אדפטיביים הנשלטים באמצעות מצלמה קדמית שסורקת את פני השטח לפני הרכב ומתאימה מראש את כיול הבולמים.
בתא הנוסעים הנאה של הדגם נמצא צמד מסכי "12.3 עבור לוח המחוונים והמולטימדיה המתקדמת ומסך "10.25 נוסף לשליטה על בקרת האקלים והמושבים. לצד זה נמצא חומרים עשירים, תאורת אווירה ייחודית, שנלקחה מהאיוניק 6 החשמלית, מושבי מחלקה ראשונה חשמליים בשורה השנייה כולל חימום/אוורור, מושבי נוחות ergo motion שנלקחו מג'נסיס, משטח טעינה אלחוטי, וילונות צד ואחור חשמליים לצד ממשק שליטה על השמע ובקרת האקלים ועוד. יונדאי דאגה לחוויית נסיעה שקטה במיוחד באמצעות התקנה של מערכת סינון רעשים אקטיבית ANC-R, בידוד כפול לחלונות, צמיגים עם ספוג פנימי (כמו ברכבים חשמליים) ואיטום משולש לדתות.
מוט ההילוכים עבור לצד גלגל ההגה, כמו באיוניק 5, וחיישן טביעת אצבע מאפשר אבטחה משופרת וכמובן שגם הפעלה של פרופיל אישי לכל ההגדרות ברכב. נמצא גם אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA, מפתח דיגיטלי, תקשורת חכמה לכבישי אגרה כך שאין צורך להתקין אביזר נוסף, שליטה מהרכב על בית חכם, תשלום מהרכב על תדלוק ועוד. אם תרצו להגן על הצבע של הרכב, יונדאי מציעה לרוכשים אופציה לציפוי PPF ישירות מהמפעל, אך רק לאזורים פגיעים ולא לכל הרכב.
בגרסה ההיברידית יונדאי התקינה בורר מצבי נהיגה אדפטיבי, אם הרכב מזהה נסיעה בפקק תנועה, באמצעות דיווחי תנועה, מצלמה קדמית וסגנון נהיגה, הוא אוטומטית מעביר את כיול דוושת התאוצה ותיבת ההילוכים למצב נוחות ועושה שימוש מוגבר במנוע החשמלי לטובת נסיעה נינוחה יותר.
כמובן שנמצא גם מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות, כולן מהדור המתקדם ביותר של יונדאי. לצד זה נמצא עוד עזרים נוספים, כגון פנסים אחוריים המאירים על הכביש את כיוון הנסיעה של הרכב, תצוגה עילית, מערכת חניה אוטומטית כולל אפשרות לעשות זאת מחוץ לרכב באמצעות מפתח או אפליקציה, מצלמת 360 מתקדמת, 10 כריות אוויר, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, מצלמת דרך קדמית ואחורית עם חיבור לאפליקציה במקרה ומשהו קרה לרכב שאתם לא נמצאים לידו ועוד ועוד.