כחצי שנה לאחר שחשפה את דגמי המודל 3 החדשים, טסלה חושפת כעת את גרסת הביצועים החדשה של הדגם - מודל 3 פרפורמנס. המודל 3 פרפורמנס החדשה היא בסימן של יותר, יותר ביצועים, יותר יכולות דינאמיות ויותר הנאה מנהיגה. המחיר בישראל של המודל 3 פרפורמנס החדשה עומד על החל מ-273,278 שקל וכן, היא כבר זמינה לרכישה עם מועד אספקה לחודשים יוני-יולי 2024.
אם המודל 3 פרפורמנס היוצאת הייתה לא הרבה יותר ממודל 3 רגילה רק חזקה יותר עם שדרוג קל לבולמים/קפיצים ומערכת הבלימה, זו החדשה נועדה להיות מכונית ביצועים של ממש, לפחות על הנייר, עם כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מסוג זה, כמו היכולת לשמור על רמת ביצועים גבוהה גם בעומס מתמשך של נהיגת מסלול מבלי שהסוללה תתחמם ותפחית את ההספק, מערכת בלימה עמידה יותר בפני עומס ודעיכה עם צלחות בלימה גדולות יותר ורפידות מכוונות ימי מסלול, בולמים אדפטיביים במקום רגילים, חיזוקי שלדה שונים, מושבים שסוף סוף יודעים לאחוז את הגוף היטב מול כוחות תאוצה, מוטות מייצבים עבים יותר, תותבים (בושינג) קשיחים יותר ועוד. קחו בחשבון שכל זה על הנייר כמובן ויתכן שלמרות של השדרוגים הרכב עדיין יהיה מהיר אך סינתטי ולא מרגש לנהיגה.
למרות כל השמעות "מכת הטסלה" על כך שהדגם יהיה עם 600 ואף 700 כ"ס, זה ממש לא הסיפור. למודל 3 פרפורמנס החדשה מערכת הנעה כפולה חדשה בהספק כולל של 510 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 75.5 קג"מ וזה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.1 שניות, שיפור של 0.2 שניות לעומת הדגם היוצא. המהירות המרבית עומדת מעתה על 262 קמ"ש, תוספת של קמ"ש בודד, וטווח הנסיעה עומד על 528 ק"מ, הפחתה של 19 ק"מ בטווח. קחו בחשבון שנתון התאוצה כולל הפחתה של גלגול, כלומר בפועל נתון התאוצה עומד על כ-3.3 שניות בתנאי כביש רגילים. יש לציין כי בישראל ובאירופה, ולמעשה במרבית העולם למעט ארה"ב, טסלה מציינת כי לדגם הספק מרבי של 460 כ"ס אך הביצועים זהים בין כל השווקים. אם צריך לנחש, אז 460 כ"ס הוא ההספק המרבי ואילו הספק של 510 כ"ס הוא הספק בוסט/פיק הזמין לזמן מוגבל, דבר המקובל בלא מעט חשמליות בשוק ותואם את מה שתקראו בפסקה הבאה.
טסלה מכנה את מערכת ההנעה החשמלית של המודל 3 פרפורמנס Performance 4DU ולפי החברה היא מציעה לעומת הדגם היוצא שיפור של עד 22% בהספק המרבי הקבוע, 32% בהספק פיק זמני ושיפור של 16% למומנט המרבי. לפי טסלה, כל זה לא בא על חשבון הנצילות של מערכת ההנעה ולמעשה, נרשם שיפור של 2% בנצילות של המערכת. השיפורים האלו הושגו, בין היתר, תודות לכריכה חדשה ומתקדמת יותר למנועים החשמליים וממיר מתח משודרג המאפשר להעביר יותר זרם מבעבר - 950A לעומת 830A.
בצד הויזיאולי, המודל 3 פרפורמנס זכתה לעיצוב ייחודי לפגושים מלפנים ומאחור לטובת שיפור זרימת האוויר וכוח ההצמדה, זה גם התפקיד של הספוילר קרבון הקטן על קצה תא המטע והפתחים בצידי הפגוש הקדמי. את העיצוב החיצוני משלימים חישוקי "20 בעיצוב חדש הלובשים צמיגי פירלי P ZERO PZ4 מדורגים - צמיגים רחבים יותר מאחור.
חלל תא הנוסעים זהה למוכר לנו משאר דגמי המודל 3 העדכניים, למעט גימורי קרבון ומעל הכל מושבי הספורט הייחודיים לדגם שאוחזים היטב את הגוף וכוללים חימום ואוורור. במערכת המולטימדיה נמצא מסך ביצועים ייחודי הכולל מצב נהיגת מסלול המציג נתוני חשובים כמו טמפרטורת הסוללה, המנועים ואף טמפרטורת הבלמים. בנוסף נמצא אפשרויות שליטה רבות על כיול הבולמים, העברת הכוח לפנים/אחור, בקרת האחיזה והיציבות, מצב דריפט ועוד. לנהג אפשרות בחירה מבין 3 מצבי כיול לבולמים האדפטיביים, רגיל/נוחות, ספורט ומצב מסלול קשיח - בהתאם למושב מהלקוחות טסלה תוכל בהמשך להציע עדכון תוכנה לכיול של הבולמים.