המודל 3 תשווק בשלב הראשון עם שתי סוללות לטווח נסיעה חשמלי של עד 500 ק"ג, המחיר עומד על החל מ-35 אלף דולר לדגם הבסיס ו-44 אלף דולר לדגם טווח מוגדל.
כשנה לאחר שהציגה את הדגם כקונספט מוכן לייצור, טסלה מוטורס השיקה הבוקר את המודל 3, המכונית החשמלית הקומפקטית החדשה והראשונה של החברה שהיא קטנה מהמודל S ובעיקר זולה משמעותית ונושאת תג מחיר של $35,000 לדגם הבסיס או $44,000 לדגם עם טווח מוגדל (המחירים לפני זיכוי פדרלי של $7,500). מדובר במחיר המתחרה בדגמים כגון ניסאן ליף, פורד פוקוס EV ועוד.
דגם הבסיס של המודל 3 מציע טווח נסיעה חשמלי של 354 ק"מ ונתון תאוצה 0-96 קמ"ש של 5.6 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ”ש, הדגם עם הטווח המוגדל מציע כבר טווח נסיעה של 500 ק"מ ונתון תאוצה של 5.1 שניות ומהירות מרבית של 225 קמ"ש. סביר להניח שטסלה תשווק את הדגם בעתיד גם בגרסאות חזקות יותר ועם הנעה כפולה.
טעינה של 30 דקות באמצעות עמדות הטעינה המהירות של טסלה (הפעם בתשלום בניגוד למודל S) תספיק לטווח נסיעה של כ-210 ק"מ בדגם הבסיס ולטווח נסיעה של כ- 274 ק"מ בדגם הטווח המוגדל. טעינה במטען ביתי לזמן של שעה (240V/32A) תספיק לטווח של 50 ו-60 ק"מ בלבד, בהתאמה.
אנחנו לרוב מתלהבים מהמינימליזם של תאי הנוסעים המודרניים מרובי המסכים, המודל 3 לוקחת את המושג הזה לקצה כאשר למעט שני כפתורים סמליים על גלגל ההגה, כל השליטה על מערכות הרכב תעשה דרך מסך "15 אופקי (לעומת "17 אנכי במודל S). לא רק השליטה תעשה דרך מסך ה-”15 המרכזי אלא גם כל המידע לנהג מוצג בו שכן בדגם אין לוח מחוונים כלל – מינימליזם במיטבו.
בכל הדגמים מותקנים כל החיישנים הנדרשים לנסיעה אוטונומית, 8 מצלמות ו-12 חיישנים אולטראסוניים. בתצורה הבסיסית המערכת תספק בלימה אוטונומית בלבד, בכדי ליהנות מהיכולות המלאות של מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה - Autopilot - תאלצו להוסיף לשלם סכום של $5,000 שיאפשר לכם נהיגה אוטונומית בנתיב, מעבר נתיב אוטונומי (בלחיצה על מוט האיתות), חנייה אוטונומית ועוד. עבור יכולות אוטונומיות מלאות, אשר יוצעו בעתיד, תאלצו להוסיף עוד $3000.
תוספת של $5000 תאפשר לכם לשדרג את הרכב לחבילת פרימיום הכוללת כיוון חשמלי מלא למושבים הקדמיים, למראות הצד וההגה, גימור עץ כמו בתמונות, שתי כניסות USB נוספות ליושבים מאחור, מערכת שמע משודרגת, חלון גג מלא (כל הגג עשוי זכוכית), תאורת ערפל LED (ראשית LED כסטנדרט) ושתי תחנות עגינה למכשירים סלולריים.
המודל 3 קטנה מהמודל S היקרה יותר, משמעותית, אך עדיין לא מדובר במכונית קטנה אלא מכונית המתחרה בקלות במשפחתיות גדולות/סדאן פרימיום באמצעות בסיס גלגלים של 2.87 מטר. לדגם אורך של 4.70 מטר ורוחב של 1.85 מטר. כמו במודל S, הדגם נשען על מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור. משקל דגם הבסיס עומד על 1,609 ק"ג ו-1,730 ק"ג לדגם עם הטווח המוגדל. חלוקת המשקל קרובה למושלמת, 47/53. למרות מראה החמש דלתות אצ'בק, בשל גג הזכוכית המרכב למעשה דומה יותר לסדאן כך שהגישה לתא המטען מוגבלת לעומת המודל S.
אילון מאסק, הבעלים של טסלה מוטורס, ציין במהלך השקת הדגם והמסירות ל-30 הלקוחות הראשונים כי כושר הייצור של החברה יעמוד על כחצי מיליון רכב מדגם מודל 3 וכ-100,000 רכבים מדגם מודל S. מאסק לא ציין את לוח הזמנים בו החברה תעמוד ביעד הזה דבר שוודאי לא מעודד את מעל ל-350 אלף האנשים אשר שילמו כבר מקדמה מאז שנפתח פנקס ההזמנות המוקדמות לדגם באפריל 2016.