טסלה הציגה אמש במסגרת מפגש משקיעים את התוצאות העסקיות שלה לרבעון הרביעי של שנת 2021 שסיכם עבור החברה את שנת 2021 ברווח שיא של 5.52 מיליארד דולר, רווח שעיקרו הוא תוצאה של גידול משמעותי של 87% במסירות רכב - 936,222 רכבים חדשים מתוכם 911,242 מדגמי מודל 3 ומודל Y. מעבר לעסקי המכוניות טסלה גם מוכרת תוכנה (FSD), תחנות אגירה לחשמל, ביטוח לרכבים ולוחות סולאריים.
נתונים עסקיים מעניינים את המשקיעים, אותנו מעניין יותר לדעת על מפת הדרכים של החברה בכל הקשור לרכבים חדשים ובמקרה זה, אין לנו חדשות טובות לבשר עליהן. נתחיל מהדגמים שיש, אז המפעל של טסלה בטקסס יחל בקרוב לייצר את המודל Y עבור השוק האמריקאי אך למפעל החדש של טסלה בברלין אין עדיין תאריך תחילת ייצור למודל Y המיועדת לשוק האירופי והישראלי. טסלה מציינת כי בשנה החולפת פסי הייצור שלה לא עבדו בקצב מלא בשל בעיות בשרשרת האספקה והמצב הזה ימשיך עמוק אל תוך שנת 2022.
למרות שטסלה דאגה להדליף השבוע תמונות של אב טיפוס מתקדם של הסייברטראק ומאסק צייץ על כך שנהג לאחרונה בדגם זה במתחם של טסלה בטקסס, הטנדר החשמלי של החברה לא יראה אור גם השנה שכן מאסק הצהיר כי טסלה לא תשיק השנה דגמים חדשים וזה אומר כמובן שגם הסמי-טראק והרודסטר לא יראו כביש בשנת 2022.
גם את הרכב החשמלי הזול של טסלה במחיר של $25,000, עליו מאסק הכריז בשנת 2020, אנחנו לא נזכה לראות בקרוב. מאסק ציין כי בשלב זה הוא כלל לא עובדים על רכב כזה אך הוא הוסיף כי "זה יקרה יום אחד". הסיבה לדחייה של כל הדגמים האלו זו בעיית האספקה (והשבבים) ומאסק ציין כי אם הם היו מתחילים לייצר דגמים חדשים זה פשוט היה פוגע בדגמים קיימים ובכושר הייצור שלהם שכאמור, גם כך נמוך מהקיבלות האפשרית.
בתחום הנהיגה האוטונומית, מאסק הצהיר כי החברה מתכננת להביא את מערכת FSD עוד השנה לרמת תפקוד שתהיה "בטוחה יותר מנהג אנושי ממוצע" או ליתר דיוק "אני אהיה המום אם לא נשיג את היעד הזה עד סוף השנה". ההצהרה הזו מציגה את הגישה המעשית של מאסק לכל נושא הנהיגה האוטונומית שבמילים אחרות אומרת כי אין צורך להמתין למערכת אוטונומית ברמה 5 (או שכזו תהיה זמינה רק בעוד זמן רב) ובשלב זה אפשר וצריך להסתפק במערכת הנוכחית שפשוט תהיה בטוחה יותר מנהג אנושי ממוצע במרבית הזמן ובמרבית התרחישים. אל תפנטזו על הכנסת יעד למערכת הניווט ושהרכב כבר ייקח אתכם ליעד בזמן שאתם קוראים עיתון, כלומר זה מה שיקרה אך בזמן הנסיעה תהיו חייבים להשגיח על פעולת המערכת כל הזמן ולהתערב כאשר זו תדרוש מכם לעשות את זה.
מאסק ציין באירוע כי "הכל מחוויר לעומת החשיבות של הרובו-טקסי ונהיגה אוטונומית מלאה, אני אהיה מאוכזב אם לא נשיג השנה מערכת שתהיה בטוחה יותר מנהג אנושי". ההצהרה הזו של מאסק מדגישה את החשיבות של מערכת FSD - Full Self Driving כמקור הכנסה עתידי חשוב מאוד לחברה ולמעשה היסוד עליו תתבסס החברה בעתיד כספק של שירותי תחבורה אוטונומיים. בעתיד כזה לרכב עצמו חשיבות משנית ומי שישלוט בשוק הרכב הוא מי שתהיה לו את הטכנולוגיה לתפעל צי רכבים אוטונומיים.