טויוטה ראב4 הנוכחי איתנו מאז שנת 2018 והשנה טויוטה תחשוף את הראב4 החדש, דור שישי לקרוסאובר הנמכר ביותר בשוק האמריקאי ואחד הדגמים הנמכרים ביותר בעולם. מה אנחנו יודעים על הראב4 החדש? לא הרבה שכן טויוטה כרגיל שומרת את הקלפים קרוב לחזה.
תמונות ריגול של הראב4 תחת מעטה של הסוואה כבר צצו ברשת, כך גם תמונה אחת ויחידה ללא כל הסוואה שצולמה בסין במסגרת מפגש דילרים של טויוטה בשוק הסיני והגיעה לרשת החברתית Weibo. עד כמה התמונה הזו אותנטית ועד כמה היא מייצגת את מה שנפגוש בהמשך השנה? אם משווים לתמונות של הדגם תחת מעטה של הסוואה ניתן להעריך כי זה אכן הראב4 החדש רק קחו בחשבון שזו הגרסה לשוק הסיני כך שיתכנו הבדלים לעומת הגרסה לשווקים מערביים.
הפרופיל לא שונה מהותית מזה של הדגם הנוכחי, אך החזית שונה דרמטית ותואמת את שפת העיצוב העדכנית של טויוטה אותה פגשנו בדגמים כגון הקאמרי או סדרת דגמי הקראון החדשה. גם חלל תא הנוסעים צפוי להציג שינוי משמעותי וכמו כל שאר דגמי טויוטה העדכניים מול הנהג נמצא צמד מסכי "12.3 עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה.
בתחום ההנעה, אם לא יהיו הפתעות, אז הראב4 החדש יעשה שימוש במערכת ההנעה ההיברידית דור 5.0 העדכנית של טויוטה, זו המשרתת כיום את הקאמרי החדשה, לדוגמה. מדובר בשילוב של מנוע 2.5 ליטר מעודכן בהספק של 185 כ"ס, מנוע חשמלי חזק יותר בהספק של 136 כ"ס וסוללת ליתיום-יון חדשה שהיא קלה וקטנה יותר מסוללת ה-ניקל-מטאל של הדגם היוצא ומאפשרת פעולה ארוכה יותר של המנוע החשמלי. השילוב הזה יוצר יחידת הנעה בהספק משולב של 230 כ"ס או 235 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה - עם תוספת של מנוע חשמלי מאחור.
לצד זה אנחנו מצפים גם לגרסת פלאג-אין משופרת, פחות בתחום ההספק שעומד כיום על 306 כ"ס, ויותר בתחום טווח הנסיעה החשמלי הצפוי לעמוד על מעל ל-100 ק"מ, זאת לעומת כ-75 ק"מ בדגם הנוכחי.
בתחום ההפתעות, טויוטה הציגה אשתקד משפחה חדשה של מנועי 4 צילינדרים שיהוו את עמוד השדרה של מערכות ההנעה ההיברידיות העתידיות של החברה. משפחה הכוללת מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי, 1.5 ליטר טורבו ו-2.0 ליטר טורבו. מנוע ה-1.5 ליטר טורבו לדוגמה יחליף את מנוע ה-2.5 ליטר הנוכחי של החברה רק שבשלב זה אנחנו עדיין לא יודעים לומר האם משפחת המנועים החדשה הזו כבר מוכנה לשימוש.