הדור השני של מכונית המימן מיראי הפך לרכב סדאן יוקרתי עם טווח חשמלי של 650 ק"מ.
טויוטה לא ממש מאמינה ברכב חשמלי מבוסס סוללות והיא רואה את עתיד עולם התחבורה החשמלי בהנעה באמצעות מימן (תא דלק מימני). בשנת 2014 טויוטה הציגה את המיראי (Mirai), רכב המימן הסדרתי הראשון של החברה וכעת, היא חושפת את הדור השני של המיראי אותו היא תציג בבכורה עולמית בתערוכת טוקיו הקרובה. מאז שהוצגה בשנת 2014 טויוטה מכרה ב-10,000 יחידות מהדור הראשון של המיראי.
הדור השני של המיראי, שעדיין מוגדר כקונספט אך לא קשה להבחין כי מדובר למעשה בדגם שכבר מוכן לפס הייצור, שונה לחלוטין מהדור הראשון. למיראי הנוכחית עיצוב בהשראת פריוס ואילו למיראי החדשה עיצוב של מכונית סדאן יוקרתית, עיצוב המזכיר יותר את דגמי לקסוס מאשר את דגמי טויוטה. סביר להניח כי מחוץ ליפן הדגם ישווק תחת מותג לקסוס ולא תחת מותג טויוטה כך שאם תרצו, אנחנו מסתכלים כאן למעשה על מכונית המימן הראשונה של לקסוס.
בשלב זה טויוטה לא מספקת פרטים טכניים על מערכת ההנעה החשמלית מבוססת תא דלק של הדגם, אך היא כן מציינת כי היא שואפת שהדגם ישיג טווח נסיעה הגדול בכ-30% מזה של המיראי הנוכחית, כלומר טווח נסיעה של כ-650 ק"מ. את זה הדגם ישיג באמצעות נצילות גבוהה יותר של תא הדלק בהמרה של מימן לחשמל וכן בשימוש במיכלי מימן דחוס בנפח גדול יותר מאלו של הדגם הנוכחי.
טויוטה מציינת כי היא תחל בשיווק הדור השני של המיראי לקראת סוף השנה הבאה, במספר מצומצם של שווקים בהם ישנה תשתית לתדלוק במימן - יפן, צפון אמריקה ומספר מדינות מצומצמות באירופה - גרמניה לדוגמה. המיראי מבוססת על גרסת הנעה אחורית של פלטפורמת TNGA המודולרית של טויוטה, בניגוד להנעה קדמית בדגם הנוכחי.
למיראי דור שני מידות של רכב סאלון מהשורה, עם אורך של 4,975 מ"מ, רוחב של 1,885 מ"מ, גובה של 1,470 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,920 מ"מ - דומה במידותיה ללקסוס ES החדשה אך עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-50 מ"מ. הבדל נוסף הוא שהמיראי החדשה מציעה מקום לחמישה נוסעים במקום ארבעה בלבד בדור הראשון.
אל העיצוב החיצוני הנראה והדינאמי, טויוטה שידכה תא נוסעים מודרני שגם הוא, מזכיר יותר את שפת העיצוב של לקסוס L finesse מאשר את זו של טויוטה. במרכז הדשבורד, צמוד ללוח המחוונים הדיגיטלי, מצא מערכת מולטימדיה עם מסך "12.3 גדול ומקשי קיצור פיזיים המשולבים בתחת המסגרת.