כשנה לאחר שחשפה לראשונה את המיראי החדשה כקונספט קרוב לייצור וכשש שנים לאחר שהשיקה את הדור הראשון של הדגם כרכב המימן בייצור סדרתי הראשון של החברה, טויוטה מציגה ביפן את גרסת הייצור של המיראי (Mirai) החדשה. הופעת הבכורה העולמית של המיראי החדשה תיערך במהלך החודש הבא.
המיראי החדשה שונה בכל דבר אפשרי מהדור הראשון של הדגם, זה האחרון היה סוג של פריוס למראה, מהחוץ ומהפנים, רק עם הנעה על בסיס תא דלק מימני, זו החדשה היא מכונית סאלון גדולה, מרווחת ומרשימה למראה, המצויד במערכת הנעה חשמלית על בסיס תא דלק מימני חדש לחלוטין המאפשר לדגם, באמצעות שלושה מיכלי מימן דחוס בקיבולת כוללת של 5.6 ק"ג מימן לעומת 4.6 ק"מ בדגם היוצא, טווח נסיעה חשמלי מרשים של 850 ק"מ (שיפור של 30% מהדגם היוצא) וכמובן גם תדלק בכמה דקות בלבד, שזה עדיין היתרון המהותי של רכב חשמלי מבוסס תא דלק מימני על פני רכב חשמלי מבוסס סוללות. עדכון: בתקן האירופי לדגם טווח נסיעה של 650 ק"מ.
תא הדלק החדש שבדגם קטן יותר בכ-80% מזה של הדגם היוצא, קל יותר ב-60% ובעל נצילות נפחית של 4.4kW לליטר, פי 1.42 מהדגם היוצא.
המיראי החדשה נשענת על פלטפורמת GA-L שהיא פלטפורמת הנעה אחורית והגרסה הגדולה ביותר של פלטפורמת TNGA, עליה מבוססת גם לקסוס LS. הדגם מצויד במנוע חשמלי בהספק של 182 כ"ס ב-6900 סל"ד ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ המתקבל בין 0-3267 סל"ד. ההספק הצנוע יחסית זה אחד החסרונות של רכב חשמלי מבוסס תא דלק מימני לעומת רכב חשמלי מבוסס סוללות, הספק המנוע ברכב מימן מוגבל במידה רבה ע"י כושר ייצור החשמל של תא הדלק. המהירות המרבית בדגם זהה לדגם היוצא ועומדת על 175 קמ"ש, טויוטה לא מציינת את נתון התאוצה אך זה צפוי להיות קצת מתחת ל-10 שניות.
עם אורך של 4,975 מ"מ, רוחב של 1,885, גובה של 1,470 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,920 מ"מ המיראי החדשה גדולה משמעותית מהדגם היוצא עם תוספת של 85 מ"מ לאורך, 70 מ"מ לרוחב ו-140 מ"מ לבסיס הגלגלים, אלו מידות של מכונית סאלון גדולה, גדולה יותר למעשה מלקסוס ES, לדוגמה. המיראי החדשה נשענת על חישוקי "20 וצמיגי פאלקן FK510 במידות של 245/45 (יש גם אופציה לחישוקי "19 עם צמיגים צנועים יותר במידות של 235/55). לדגם חלוקת משקל אידיאלית של 50:50.