בשוק האמריקאי מוביל הנוסעים המועדף הוא SUV גדול ממדים, במזרח אסיה לעומת זאת רכבי מיניוואן הם עדיין התצורה המועדפת להסעת נוסעים ואם יש לכם נוסעי VIP או שאתם סתם חושקים במיניוואן פרימיום למשפחה, סביר להניח שתבחרו בטויוטה אלפארד (Alphard) או וולפייר (Vellfire) המוצגים כעת בדור חדש.
את שני הדגמים האלו אנחנו כלל לא מכירים שכן מדובר בדגמים המיועדים לשוק האסייתי בלבד, יפן בעיקר, אך בקרוב נפגוש באירופה גרסה אחרת של הדגם שכן למעשה, לקסוס LM, הקודם וזה החדש שהוצג לאחרונה, מבוסס על טויוטה אלפראד. טויוטה אלפארד ו- וולפייר הם שני דגמים זהים הנבדלים בסגנון העיצוב ובאווירה בתא הנוסעים, יוקרתי ומעודן באלפראד וספורטיבי ב-וולפייר. אם ביקרתם במזרח אסיה, אתם כבר בטח יודעים שמיניוואן בעיצוב ספורטיבי הוא משהו שחביב על המקומיים.
הדגמים משווקים בגרסאות של 7 מושבים כאשר עיקר תשומת הלב היא לשורה השנייה שם נמצא מושבי מחלקה ראשונה אמיתיים, בהתאם לרמת הגימור, עם שליטה חשמלית מלאה ומערכת בקרת אקלים במושבים המחממת או מאווררת את המושבים בהתאם לחיישנים שונים המותקנים במושב. בכל מושב נמצא ממשק מגע המאפשר ליושבים מאחור שליטה נפרדת על בקרת האקלים, התאורה, וילונות ההצללה החשמליים, השמע, שליפת מסכים מהתקרה ועוד ועוד.
שני הדגמים מבוססים על פלטפורמת GZ-K ולדגמים אורך של 4,995 מ"מ, רוחב של 1,850 מ"מ, גובה של 1,945 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ. הדגמים מצוידים כסטנדרט בבולמים אדפטיביים עם שיכוך רציף.
בכל הקשור להנעה, ה- אלפארד משווק בגרסת בסיס עם מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי ובגרסאות הבכירות יותר עם יחידת הנעה היברידית 2.5 ליטר בהספק כולל של 250 כ"ס. ה- וולפייר משווק עם אותה מערכת הנעה היברידית 2.5 ליטר וכגרסה "הספורטיבית" יותר הרוכשים יכולים לבחור גם במנוע 2.4 ליטר טורבו. את כל הדגמים ניתן לקבל עם הנעה קדמית בלבד או מערכת הנעה כפולה, במקרה של הנעה היברידית מדובר בתוספת של מנוע חשמלי אחורי.