בעוד זמן קצר רנו תחשוף את רנו 5 החדשה, סופרמיני חשמלית במראה רטרו המזכיר את רנו 5 אותה החליפה בהמשך הקליאו. על בסיס אותה מכונית, מותג הספורט של רנו, אלפין, תציג גרסה ספורטיבית משלה לדגם - אלפין A290. אם תרצו, זה דומה ליחס בין פיאט 500e לאבארט 500e, שהיא גם המתחרה העיקרית של האלפין A290.
את האלפין A290 נפגוש במלוא הדרה ביוני 2024, עד אז נסתפק בתמונות של הדגם תחת מעטה של הסוואה ובמעט הפרטים הטכניים שאלפין חושפת על הדגם. כמו רנו 5, גם אלפין A290 תתבסס על פלטפורמת CMF-B EV אך היא תזכה למפסק סרנים רחב יותר לטובת שיפור היכולות הדינמיות. לאלפין A290 אורך של 3,990 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ, גובה של 1,530 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,530 מ"מ, כך שמדובר במכונית שהיא קצת קטנה יותר מהקליאו וגדולה יותר משמעותית מהאבארט 500e.
אלפין לא מספקת בשלב זה פרטים על יחידת ההנעה החשמלית של הדגם, אך כן רומזת על כך שהדגם ישווק עם שתי יחידות הנעה חשמליות בהספקים של מעל ל-200 כ"ס. הסוללה תהיה אותה סוללת 52kWh של רנו 5, שם היא מספיקה לטווח נסיעה של כ-400 ק"מ.
באלפין מבטיחים שלמרות המשקל הגבוה יחסית של מערכת ההנעה החשמלית, הסוללה בעיקר, היא מבטיחה כי הדגם יהיה נאמן למסורת של המותג וכמו ב-A110 הנפלאה גם כאן נוכל לצפות לניהוג זריר ששמח לשנות כיוון. כמו ברכבים חשמליים רבים, המשקל הגבוהה מחייב סוג של פשרה בתחום בחירת הקפיצים/בולמים לדגם אשר צריכים לתמוך במשקל הגבוה, מסיבה זו אלפין הוסיפה לבולמים מעצורים הידראוליים במקום גומי כמקובל ומכיוון שכך ניתן לשלוט טוב יותר על פעולת הבולם בסוף המהלך, יש פחות צורך בפשרות בטווח השימושי במרבית מצבי הנהיגה.
אלפין A290 נשענת על חישוקי "19 ולרכושים ישנה אפשרות בחירה מבין מספר צמיגים, כולם מתוצרת מישלין. צמיגי חורף, צמיגי קיץ רגילים מישלין Pilot Sport EV וצמיגי ספורט של ממש - מישלין Pilot Sport S5. כל הצמיגים הם צמיגי OE (עם הסימון A29 על הצמיג), כלומר צמיגים שעברו התאמה לדרישות של אלפין.
אלפין חושפת גם את גלגל ההגה של הדגם וכמו בדגמי פורמולה E של המותג, גם כאן נוכל למצוא על גלגל ההגה כפתורים לשליטה מהירה על מערכות ההנעה: כפתור RCH לשליטה על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, כפתור OV המספק בוסט רגעי לטובת עקיפה מהירה וכפתור בורר מצבי נהיגה.