איך יצא שיש דמיון ויזואלי רב בין פרארי פורוסאנגווה לבין ההאצ'בק פרימיום החדשה של טויוטה, קראון ספורט, זו שאלה מעניינת, אבל אי אפשר להאשים טויוטה שכן את שפת העיצוב הזו של טויוטה כבר פגשנו בעבר, בפריוס החדשה לדוגמה ולאחרונה גם בטויוטה C-HR החדש.
לפני כשנה טויוטה חשפה את הקראון החדשה, מכונית הפרימיום הבכירה ביותר של טויוטה שהיא גם הדגם הוותיק ביותר של החברה שעדיין מיוצר. טויוטה בחרה להפוך את הקראון למשפחה של 4 דגמים הכוללת את הקראון קרוסאובר, שהוא הדגם הראשון מהמשפחה שהוצג בתצורה של סדאן קצוצת זנב ומוגבהת, קראון - שהיא כבר סדאן קלאסית, קראון סטיישן וכעת נחשף הקראון ספורט.
לטויוטה קראון ספורט אורך של 4,720 מ"מ, רוחב של 1,880 מ"מ וגובה של 1,565 מ"מ, כך שמדובר בקרוסאובר בינוני בגודלו עם תוספת קלה של 3 ס"מ לגובה לעומת הקראון קרוסאובר, לו אורך של 4,928 מ"מ. הדגם נשען על חישוקי "21 ובולמים אדפטיביים וכדי לשדרג את היכולות הדינמיות של הדגם טויוטה ציידה את הקראון ספורט גם במערכת היגוי אחורית ובכיול על הצד הספורטיבי יותר להיגוי ולמתלים.
הקראון ספורט תשווק עם שתי מערכות הנעה היברידיות על בסיס מנוע 2.5 ליטר, זו הרגילה עם הספק כולל של 234 כ"ס וגרסת הפלאג-אין, על בסיס אותו מנוע 2.5 ליטר, תוצג בשלב מאוחר יותר. במקרה זה טויוטה מציינת כי דגם הפלאג-אין מצויד בסוללת ליתיום-יון חדשה בקיבולת גדולה יותר וללא פגיעה בחלל תא המטען.
תא הנוסעים זהה למוכר לנו משאר גרסאות הקראון, כיאה לרכב פרימיום הרוכשים יוכלו לבחור במגוון רחב של צבעים לתא הנוסעים, שישה צבעים אחידים וחמישה שילובי צבעים. מול הנהג נמצא צמד מסכי "12.3, אחד עבור לוח המחוונים והשני עבור מערכת המולטימדיה המתקדמת הכוללת עדכוני OTA, תפעול קולי, אפליקציה לשליטה מאחור וחיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לצד זה נמצא גם משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע של JBL עם 11 רמקולים, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור, אוורור/חימום למושבים הקדמיים ועוד. בתחום הבטיחות טויוטה קראון החדשה מצוידת בדור 3.0 החדש של מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה TSS.