מאזדה מציגה בניו יורק את מערך המתלים, מנוע ותיבת ההילוכים אשר ישמשו את ה-MX-5 (מיאטה) החדשה שתוצג בשנה הבאה.
חובבי מכוניות רבים ממתינים בדריכות להגעתה של מאזדה MX-5 החדשה. זה יקרה אמנם רק בשנה הבאה, אך בכדי להשביע את רעבונם של חובבים רבים למידע אודות הדגם העתידי, מאזדה חושפת היום לראשונה את מערך ההנעה שישרת את ה-MX-5 (מיאטה) הבאה.
נוסחה מנצחת של 25 שנה לא משנים, וזה בדיוק מה שמאזדה עושה עם ה-MX-5 הבאה – מנוע ארבעה צילינדרים קדמי היושב מאחורי הציר הקדמי עוד יותר מבעבר, תיבת הילוכים ידנית ומתלה רב חיבורי מתקדם מאחור. לפי מאזדה, חלוקת המשקל של הדגם תעמוד על יחס של 50/50 ומרכז הכובד יהיה אף נמוך מבעבר מה שאמור ליצור מכונית בעלת התנהגות כביש "שמחה" המשנה כיוון בקלילות ובזריזות.
מאזדה MX-5 הבאה, תעשה שימוש בכל טכנולוגיית SkyActiv החדשה של מאזדה, זה אומר שלדה קשיחה יותר הקלה מהדגם הנוכחי במעל ל-100 ק"מ. משקל היעד שמאזדה הציבה לעצמה הוא 940 ק"ג, כמשקל הדור הראשון של הדגם. גם בתחום הממדים, הדגם יישאר קומפקטי כבעבר עם מידת אורך של פחות מ-4 מטר.
לא מעט ספקולציות נשמעו בדבר יחידת ההנעה שתשמש את הדגם ולצערנו, מאזדה ממלאת פיה מים בתחום זה ולא מסייעת לפזר את הערפל. למרות תאוריות על שימוש במנוע רוטורי, זה לא ימצא את מקומו בדגם העתידי וניתן בהחלט לצפות שאת הדגם תשמש גרסה מחוזקת של מנוע ה-2.0 ליטר Sky-G האטמוספרי המוכר ממאזדה 3 החדשה.