הונדה פרלוד החדשה קונספט
הונדה פרלוד החדשה.
הונדה פרלוד החדשה קונספט
הונדה פרלוד החדשה.

הונדה הציגה אשתקד את הפרלוד כקונספט חשמלי וכעת, במסגרת ציון 25 שנה לטכנולוגיית ההנעה היברידית של החברה, הונדה מכריזה כי הדגם חוזר לאירופה אך לא עם הנעה חשמלית אלא עם מערכת הנעה היברידית. הפעם האחרונה בה הונדה שיווקה דגם "ספורטיבי" עם מערכת הנעה היברידית הייתה בשנים 2010-2016 כאשר הונדה הציגה את ה- CR-Z עם מערכת הנעה היברידית בהספק של 124 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית - ההיברידית הידנית הראשונה בעולם. 

 

מיצובישי ספייס סטאר

הונדה פרלוד (Prelude) הייתה מכונית קופה אותה הונדה שיווקה בין השנים 1978-2001 ואם אתם זוכרים, הדור החמישי והאחרון של הדגם אף שווק באופן סדיר בישראל. הפרלוד החדשה עדיין מוגדרת כקונספט למרות שויזואלית לפחות היא נראית כמו מכונית מוכנה לפס הייצור, כך שאנחנו לא מצפים שיחלוף זמן רב עד להצגת גרסת הייצור של הדגם. בהונדה מבטיחים כי הפרלוד החדשה תהיה מכונית דינאמית ומהנה לנהיגה ששמה את הנהג במרכז העניינים. 

 

2025 הונדה פרלוד החדשה
הונדה פרלוד החדשה.

מעבר לכך, הונדה לא מספקת פרטים נוספים על הפרלוד החדשה אך סביר להניח כי הפרלוד תעשה שימוש בגרסה של מערכת הנעה היברידית e:HEV של הסיוויק, מערכת המבוססת על מנוע בנזין 2.0 ליטר, המשמש בעיקר כגנרטור, ומנוע חשמלי ראשי בהספק של 183 כ"ס. אנחנו כמובן לא יודעים בשלב זה האם הדגם יסתפק באותו מנוע חשמלי ראשי או שהונדה תתקין בדגם מנוע חשמלי חזק יותר ורצוי שכך, שכן בעידן בו כל מכונית חשמלית עממית מאיצה כמו מכונית ספורט, 183 כ"ס זה לא נתון מעורר תיאבון. 

 

הונדה פרלוד החדשה לצד זו הראשונה
המקורית והחדשה.

הונדה החלה את המסע ההיברידי שלה בשנת 1999 כאשר החלה בשיווק של הונדה אינסייט, כשנתיים לאחר שטויוטה החלה לשווק ביפן את הפריוס הראשונה. הדור הראשון של האינסייט, האצ'בק מוזרה למראה באורך של 3.94 מטר, לא שווק בישראל אך שני הדורות הבאים של הדגם שווקו כאן בהצלחה כסוג של תחליף זול יותר לפריוס הגדולה והיקרה יותר (אך גם המוצלחת יותר) של טויוטה. בעוד שטויוטה יצרה מערכת הנעה היברידית מקבילה בה כל מנוע יכול להניע בנפרד את הרכב (או ביחד כמובן), המערכת ההיברידית הראשונה של הונדה (IMA) פעולה באופן טורי כך שמנוע הבנזין היה אחראי כל הזמן על הנעת הדגם והמנוע החשמלי שימש רק כסיוע בעת האצה כדי להפחית את צריכת הדלק. זו הייתה המערכת אשר ליוותה את דגמי הונדה במשך שנים רבות. 

 

הונדה אינסייט
הונדה אינסייט הראשונה.

 

מערכת e:HEV, היא מערכת ההנעה ההיברידית העדכנית של הונדה שהוצגה לראשונה עם הונדה CR-V. זו מערכת שונה מהותית מכל מערכת הנעה היברידית מוכרת והיא בנויה על העיקרון של כל מנוע יעשה את מה שהוא מצטיין בו, מנוע חשמלי חזק לנסיעה עירונית והאצות ומנוע בנזין לשיוט נינוח בכביש המהיר. במרבית הזמן מנוע הבנזין משמש רק כגנרטור, בין אם לטעינת הסוללה או הפעלה ישירה של המנוע החשמלי בעת הצורך. למערכת הזו יש גם גרסת פלאג-אין שהוצגה לראשונה עם הונדה CR-V בשנת 2018. 

 

הונדה הנעה היברידית
הונדה מציינת 25 שנות הנעה היברידית.

להונדה יש מערכת הנעה היברידית נוספת, SH-AWD, מערכת שהוצגה עם מכונית העל הונדה NSX. זו מערכת הכוללת 3 מנועים חשמליים, שניים מלפנים ועוד אחד אחורי לצד תיבת ה-9 הילוכים כפולת המצמדים של הדגם, שגם מחוברת אל מנוע ה-3.5 ליטר V6 טווין-טורבו של הדגם. למערכת הזו הספק כולל של 581 כ"ס המאפר לדגם להשיג נתון 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות. התצורה של המערכת ההיברידית נועדה בראש ובראשונה לטובת יכולות ניהוג גבוהות יותר באמצעות שליטה מלאה על המומנט בגלגלים. 

תגיות: הונדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.