כחודשיים לאחר שחשפה את הסיוויק סדאן 2022 החדשה, הונדה חושפת את הסיוויק האצ'בק 5D החדשה בגרסתה לשוק האמריקאי. בעבר, הסיוויק האצ'בק הייתה מוצר ייחודי לשוק האירופי ושונה לחלוטין מדגם הסדאן שיועד לשוק האמריקאי, בדורות האחרונים הונדה איחדה את הדגמים כך שדגם החמש דלתות זהה לחלוטין לדגם הסדאן, למעט כמובן תצורת המרכב השונה של חמש דלתות האצ'בק.
לפני שניגש לפרטים, הסיוויק האצ'בק מוצגת כעת בגרסתה לשוק האמריקאי שם היא תשווק עם מנועי בנזין, הגרסה לשוק האירופי תושק רק בשנה הבאה ובניגוד לדגם האמריקאי היא תשווק באירופה עם מערכת הנעה היברידית e:HEV בלבד. השאלה היחידה היא האם זו תהיה יחידת ההנעה ההיברידית של HR-V החדש או של ה- CR-V.
כמו בדגם הסדאן החדש, גם הסיוויק האצ'בק החדשה מציגה עיצוב מאופק יותר מזה של הדגם היוצא, במיוחד מאחור. עיצוב תא הנוסעים זהה למה שפגשנו בדגם הסדאן וכמו העיצוב החיצוני גם כאן אנחנו פוגשים עיצוב מאופק ונקי יותר עם אלמנט רטרו בצורת רשת מתחתית לאורך הדשבורד בה משולבים פתחי המיזוג. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי, למחצה עם מסך "7 או מלא עם מסך "10.25, ואת מערכת המולטימדיה החדשה של הונדה עם מסך "7 או "9 הכוללת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי בחיבור אלחוטי ועדכוני OTA.
בניגוד למגמה הלא מוצלחת במיוחד של מעבר לממשקי מגע עבור כל דבר כמעט ברכב, הונדה שומרת על מערך פיזי לשליטה על בקרת האקלים כמו גם כפתורים פיזיים על גלגל ההגה ועוד. בנוסף נוכל למצוא בתא הנוסעים גם משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי, מספר שקעי USB טייפ A, תאורת אווירה, מערכת שמע של BOSE עם 12 רמקולים ועוד.
היצע המנועים בדגם, לפחות עבור השוק האמריקאי, זהה למה שפגשנו בדגם הסדאן: 2.0 ליטר אטמוספרי עם 158 כ"ס ו-19.0 קג"מ בשידוך לתיבת הילוכים רציפה CVT או לתיבת 6 הילוכים ידנית. כמובן שנמצא גם את מנוע ה-1.5 ליטר טורבו המוכר, בגרסה משופרת, עם 180 כ"ס ו-24.5 קג"מ המתקבל בטווח של 1,700-4,500 סל"ד. הפעם אין הפחתה של המומנט המרבי (ל-22.4 קג"מ) בדגמים עם תיבת הילוכים רציפה CVT ובניגוד לדגם הסדאן את המנוע הזה ניתן לקבל גם בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית.
הסיוויק החדשה מבוססת על הפלטפורמה של הדגם היוצא שלפי הונדה זכתה לשלל חיזוקים לצד כיול חדש למתלים ולהיגוי לשיפור הנוחות והצד הדינמי. כמו בדגם הסדאן, גם דגם החמש דלתות זכתה לתוספת של 36 מ"מ לבסיס הגלגלים הוא עומד כעת על 2736 מ"מ. הונדה מבטיחה שכל התוספת הזו הופנתה לטובת מרווח הרגליים של יושבי המושב האחורי.
הסיוויק החדשה מצוידת ב-10 כריות אוויר ובגרסה משופרת של מערכת הבטיחות המתקדמת הונדה Sensing עם יכולות זיהוי מורחבות ומוקדמות יותר ופעולה שתרגיש טבעית יותר לנהג.