טסלה סייברטראק לא משווקת בישראל אבל אם אתם עדיין רוצים לנהוג ברכב החשמלי הייחודי והשונה ביותר למראה אתם יכולים לבחור במפלצת השטח החשמלית דונגפנג M-HERO 1, רכב כביש-שטח גדול ממדים עם עיצוב ממאדים, תא נוסעים עשיר, 4 מנועים חשמליים נפרדים בהספק משולב של 1088 כ"ס וכל מה שצריך כדי סתם להפחיד נהגים אחרים ממה שהם רואים במראה או פשוט לבלוע את השטח, כל שטח.
אם העיצוב מוזר או מוצלח תחליטו אתם, אך מה שבטוח הוא שלא ניתן להתעלם ממנו ואין ספק כי ה- M-HERO 1 הוא לא רכב לאנשים סולידיים, בטח לא עם אורך של 4,987 מ"מ, רוחב של 2,080 מ"מ, גובה של 1,935 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,950 מ"מ.
קצת לפני התוכן, נזכיר לכם כי M-HERO הוא מותג משנה של דונגפנג תחתיו החברה מתכננת לשווק רכבי יוקרה לשטח. M-HERO 1 הושק בשוק הבית הסיני לפני כשנה, שם הוא משווק כ- M-HERO 917, ואם תתעלמו לרגע מהעיצוב מעורר המחלוקת מדובר ברכב עם המון תוכן שהוא למעשה יישום אזרחי של כל הידע של דונגפנג בייצור רכבי שטח טקטיים לצבא הסיני, כולל את "ההאמר" הסיני (Dongfeng Mengshi) המשרת כיום את צבא סין.
דונגפנג M-Hero 1 נשען על שלדת סולם M-Tech ייעודית להנעה חשמלית ובשוק הסיני הוא משווק גם בגרסת פלאג-אין עם מנוע 1.5 טורבו כמאריך טווח, כאן ובכל מקום אחר מחוץ לסין הדגם ישווק בגרסתו החשמלית בלבד המשלבת 4 מנועים חשמליים נפרדים המאפשרים שליטה מלאה על המומנט בכל גלגל, דבר המאפשר לדגם התמודדות מעולה עם כל מצב אחיזה והצלבות שונות.
לארבעת המנועים החשמליים הספק משולב של 1088 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 142.8 קג"מ, כל זה פועל על רכב לא קל במשקל כולל של 3,920 קג"מ, נתון שאומר שבעלי רישיון נהיגה חדש לא יוכלו לנהוג ברכב. תחנת הכוח הזו מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 4.2 שניות והסוללה בה הדגם מצויד, בקיבולת של 142.8kWh, מאפשרת לדגם טווח נסיעה צנוע יחסית של 407 ק"מ. לדגם כושר גרירה של עד 2.5 טון.
נתוני הטעינה קצת פחות מרשימים מנתוני הביצועים, מטען פנימי של 11kW אומר שטעינה ביתית מלאה אורכת מעל ל-13 שעות וטעינה DC מהירה בהספק של עד 100kW כך שטעינה של 30%-80% אורכת 47 דקות.
מעבר ליחידת ההנעה החזקה עם שליטה נפרדת על המומנט בכל גלגל (כולל דימוי של 3 נעילות דיפרנציאל), הדגם מצויד במתלי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 150 מ"מ ואת הגדלת מרווח הגחון מ-230 מ"מ לכביש או שבילים ל-330 מ"מ המאפשרים גם זחילה על סלעים. הגבהת המרכב מגדילה את זווית הגישה/נטישה לכ-37 מעלות כך שלא תאלצו לחשוש לפגושים בתיקול אתגרי שטח. תוסיפו לזה מערכת היגוי אחורית (עד 10.6 מעלות) כך שלמרות הגודל מדובר ברכב עם רדיוס סיבוב קטן של 5.1 מטר המקל על התמרון בעיר ובשטח, פונקציית Crab Walk (הליכת סרטן), מעבר מכשול מים עד לגובה של 90 ס"מ, מיגוני גחון ועוד וקיבלת רכב שמסוגל להתמודד כמעט עם כל תוואי שטח.
חלל תא הנוסעים ממשיך את האווירה התעשייתית ועל זה הוא מוסיף שפע של אבזור כולל 3 מסכים על הדשבורד כאשר זה המרכזי בגודל "15.6 ואלו הקיצוניים בגודל של "12.3 האחד. לצד זה נמצא ריפודי עור נאפה, מושבים קדמיים ואחוריים (קיצוניים) חשמליים, מסך "8 לנוסעים מאחור לשליטה על התאורה, מיזוג, חלון הגג, מדיה ועוד, כיוון חשמלי לגלגל ההגה, מערכת שמע Dynaudio עם 16 רמקולים, מערכת בישום, משטח טעינה אלחוטי 50W, שקעי USB-C לכל המושבים, מפתח חכם, שקע 220V בתא המטען, דלת תא מטען חשמלית, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מראה מרכזית מבוססת מצלמה, מצלמת 360 מעלות כולל מצב "רכב שקוף" למיקום מדויק של הגלגלים, מערכת בלימה מבית ברמבו, מערכת ראיית לילה, בורר מצבי שטח, בקרת שיוט לזחילה בשטח ועוד. דונגפנג M-HERO 1 מפרט טכני מלא להורדה.
לדונגפנג M-HERO 1 מוצמדת אחריות יצרן ל-5 שנים / 100,000 ק"מ (המוקדם מבניהם). אחריות סוללה ל-8 שנים / 160,000 ק"מ (המוקדם מבינהם). שירות: איש קשר זמין ומוקד שירותי דרך 24/7, שירות תיקונים עד הבית, איסוף והחזרת הרכב, קבלת רכב חלופי ומוקד.