רגע לאחר שחשפה את גרסת הקצה XM רד לייבל, חטיבת M של ב.מ.וו מציגה כעת את גרסת הבסיס לקרוסאובר הייחודי שלה - XM 50e פלאג-אין.
דגם XM 50e מצויד במנוע S58, מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טווין-טורבו המוכר לנו מכל דגמי M הקלים יותר, כמו M2 החדשה או M3 לדוגמה. המנוע החשמלי כאן הוא אותו מנוע שנמצא בכל דגמי XM, מנוע המייצר הספק של 197 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ המשולב בתיבת ה-8 הילוכים האוטומטית של הדגם.
ההספק הכולל של המערכת הזו עומד על 475 כ"ס והמומנט המרבי על 71.35 קג"מ, מדובר בהספק דומה למה שתקבלו לדוגמה בדגם X3M, שהוא דגם קטן יותר משמעותית, והרבה פחות מה-653 כ"ס של דגם XM או ה-748 כ"ס של דגם XM רד לייבל. התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.1 שניות, זאת לעומת 4.3 שניות בדגם XM ו-3.8 שניות בדגם רד לייבל.
ב.מ.וו לא מציינת עדיין את קיבולת הסוללה של דגם XM 50e, אך לאור טווח נסיעה של 76-84 ק"מ והעבודה שהדגם קל יותר משאר גרסאות ה-XM, סביר להניח כי זו סוללה קטנה יותר מסוללת ה- 25.7kWh של גרסאות הדגם הבכירות יותר.
כמו שאר דגמי XM גם בדגם הבסיס נוכל למצוא בולמים אדפטיביים (M suspension Professional), מערכת הנעה כפולה M xDrive עם תעדוף ברור לציר האחורי, מוטות מייצבים אקטיביים, מערכת היגוי אחורית, דיפרנציאל M Sport ועוד - בדגם XM 50e חלק מהאבזור הזה הוא אופציה בלבד.