אז לאחר אינספור טיזרים, מידע שדלף ותמונות ריגול, פולקסווגן חושפת היום (ה') את הגולף GTI החדשה לשנת 2020, דור שמיני להוט האצ' המיתולוגית והמצליחה של פולקסווגן המבוססת כמובן על הגולף 8 החדשה שהוצגה לפני מספר חודשים. במקביל, פולקסווגן מציגה גם את הגולף GTD החדשה וכן את הגולף GTE בגרסתה הספורטיבית לאלו שרוצים אופי דומה לגולף GTI אך עם מערכת הנעה שונה - דיזל או היברידי פלאג-אין.
כצפוי, בחזיתה של הגולף GTI החדשה נמצא מנוע 2.0 ליטר טורבו המוכר מהדגם הנוכחי (EA888 evo4) בהספק מרבי של 245 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ, אלו נתונים זהים לנתונים של הגולף GTI פרפורמנס הנוכחית. בשלב זה פולקסווגן לא מציינת את נתוני הביצועים של הדגם, אך ניתן לצפות לנתון 0-100 קמ"ש של קצת מעל 6.0 שניות - לגולף GTI פרפורמנס נתון של 6.2 שניות.
בניגוד לדגמי הוט האצ' אחרים, כדוגמת הקופרה לאון החדשה לדוגמה, את הגולף GTI החדשה עדיין תוכלו לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית (MQ350) וכמובן שגם עם אופציה לתיבת 7 הילוכים DSG כפולת מצמדים (DQ381 DSG) שכמו בכל הדגמים החדשים של פולקסווגן התפעול שלה אלקטרוני. מה שחסר על גלגל ההגה אלו מנופים לתפעול ידני של תיבת ה-DSG.
פולקסווגן מציינת כי הגולף GTI תמשיך לספק שימושיות יום יומית מצוינת לצד אופי ספורטיבי אמיתי ומוסיפה כי הדגם החדש יהיה יותר GTI מהדגם היוצא לא רק במראה אלא גם בניהוג ובביצועים הדינאמיים.
גולף GTI החדשה מבוססת כמו הדגם היוצא על פלטפורמת MQB וממשיכה עם אותה תצורת מתלים של מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור, בגולף GTI חלקי המתלה זכו למגוון שדרוגים לעומת הגרסאות הרגילות של הגולף וכמובן לכיול קשיח יותר למתלים כולל הנמכת מרכב של 10 מ"מ. לראשונה, הגולף GTI מצוידת במערכת בקרה דינאמית (VDM) השולטת על הדיפרנציאל האלקטרוני (XDS) וכן על הבולמים האדפטיביים האופציונליים (עם הנמכת מרכב של 15 מ"מ) לטובת איזון משופר בין נוחות לביצועים דינאמיים. בפולקסווגן מציינים כי מערכת ההיגוי המעודכנת של הדגם מציעה תגובות חדות יותר ומשוב משופר לנהג.
תא הנוסעים של הגולף GTI החדשה זהה כמובן למוכר לנו מהגולף החדשה, אך נבדל ממנו בגלגל הגה ספורטיבי עם תחתית שטחה ועם משטחי מגע במקום כפתורים פיזיים (פולקסווגן כנראה שלא הייתה מספיק אמיצה בכדי להתקין את זה גם בגולף הרגילה), מושבי ספורט המרופדים בבד משבצות סקוטי מסורתי ותפירה באדום (עור מלא כאופציה) ותצוגה מותאמת לדגם ביצועים בלוח המחוונים הדיגיטלי "10.25 ובמערכת המולטימדיה "10.
כסטנדרט נמצא בדגם תאורת LED מלאה, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, רכיב תקשורת Car2X (עם הסביבה ורכבים אחרים), לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה ב-30 גוונים כולל "גוון GTI ייחודי", התנעה ללא מפתח, חישוקי "17 (אופציה ל-"18 או "19) מולטימדיה "10, שתי כניסות USB-C ועוד.
כאמור, לקוחות שירצו חוויית נהיגה דומה אך עם מערכת הנעה חסכונית יותר יוכלו לבחור בגולף GTD דיזל החדשה או בגולף GTE עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין. גולף GTE משלבת מנוע 1.4 ליטר טורבו 150 כ"ס עם מנוע חשמלי בהספק של 114 כ"ס ותיבת DSG שישה הילוכים מותאמת להנעה היברידית (DQ400e). ההספק הכולל של המערכת עומד על 245 כ"ס והמומנט המרבי על 40.8 קג"מ. סוללת בקיבולת של 13kWh מאפשרת לדגם נסיעה חשמלית לטווח של עד 60 ק"מ ועד למהירות של 130 קמ"ש.
גולף GTD החדשה מצוידת כמו בדגם היוצא במנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 200 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. מדובר בגרסה מעודכנת (EA288 evo) למנוע של הדגם היוצא עם ממיר קטליטי כפול (SCR) והזרקה כפולה של אוריאה AdBlue לטובת הפחתת פליטת המזהמים. דגם זה מצויד כסטנדרט בתיבת 7 הילוכים DSG כפולת מצמדים (DQ381 DSG).
כמו בגולף החדשה, גם בגולף GTI נוכל למצוא שפע של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית Travel Assist הפועלת בטווח מהירויות של 0-210 קמ"ש.
בהמשך השנה נפגוש את הגולף GTI TCR הקיצונית עם הספק מרבי הצפוי לעמוד על כ-300 כ"ס וכמובן שגם את הגולף R החדשה, היחידה עם הנעה כפולה, בהספק מרבי הצפוי לעמוד על כ-330 כ"ס.